Posljednja dva dana rujna, bablje ljeto u Poreču i okolici i ove godine dočekuju automobiliste na tradicionalnom, sad već 24. izdanju Rallya Poreč, čiju organizaciju zajednički potpisuju Autoklub Poreč Motorsport i AKOK Skok racing 1993, pod pokroviteljstvom Grada Poreča.
Suport organizatoru pružile su i ostale lokalne jedinice kojima ovogodišnji rally prolazi.
Rally je bodovno natjecanje FIA CEZ Prvenstva Srednjeeuropske zone, Međunarodnog zonskog prvenstva Hrvatske i Prvenstva Republike Hrvatske.
Peto je ove sezone u Hrvatskoj, a prijavljene su 52 posade, od kojih 38 u sustavnim bodovnim prvenstvima iz sedam europskih zemalja.
Preostali broj automobila je na poziv organizatora promo vožnja istim zadanim dionicama, a uglavnom su zastupljene talijanske posade.
- Pripremili smo jednodnevno natjecanje s osam brzinskih ispita na četiri različite dionice, dio već znanih, a dijelom obnovljenih kojima su nekad relijaši vozili na području Istre. I ova manifestacija dio je bogatog cjelogodišnjeg programa obilježavanja 30 uspješnih godina od osnutka Skok racinga, a vjerujemo da će sudionici prikazati vrhunske vožnje, a gledatelji imati prigodu uživati u istinskim borbama za svaku poziciju, svaki bod – kazao je nositelj projekata automobilističkog sporta oba kluba Edi Milokanović na uobičajenom susretu s novinarima u sjedištu Grada Poreča.
Na području Grada Poreča ove se godine odvija statični dio manifestacije, servisni park, start i cilj na velikom parkiralištu Žatika, kao i uredi organizatora u Domu obrtnika Poreč, a zamjenik porečkog gradonačelnika Ugo Musizza je istakao:.
- Grad, njegovi žitelji i pripadajuće instucije sa zadovoljstvom svake godine dočekuju relijaše i zadovoljstvo nam je pružati gostoprinstvo i pomoći u realizaciji ovako značajne međunarodne sportske manifestacije.
MAĐARI I SLOVENCI FAVORITI
Favoritima za ukupnu pobjedu ove godine slove Mađari Antal Kovacs i Gergely Istovics u Ford Fiesti Rally2, te slovenski tandem Marko Grossi - Marko Stupar u Hyundai i20 R5.
Svoju šansu dobrog plasmana upravo u Istri, na porečkom rallyju traži i mlada slovenska rally nada i zvijezda Tim Novak koji će u Ford Fiesti Rally3 voziti sa Urošom Ocvirkom.
Među 38 posada iz Slovenije, Mađarske, Italije, Srbije, Austrije i Slovačke je 26 hrvatskih iz 11 klubova.
U Poreč bodovno izjednačeni, nakon četiri ovosezonska natjecanja stižu Mađar Janos Szilagyi, vozač AK Delta Sport Zagreb i sunarodnjak mu Alex Csak u Peugeotu 208 Rally4, te višestruki hrvatski prvak i veteran rally sporta Nenad Lončarić s Tajanom Vojvodić Pinky iz AKK Sveta Nedelja u Subaru Imprezi Sti.
Vodi se žestoka borba i za treću poziciju ukupnog poretka PH u kojoj, uz odmak od vodećih sa skoro 20 bodova, tek bod prednosti ima Emanuel Iđaković (AK Zagorje Oroslavje) koji u Opel Adamu klase 5 vozi sa Josipom Borovcem (AK Delta Sport), ispred najbolje plasirane istarske posade Nenad Hrvatin i Doris Labinjan iz AK Prorace Sv. Lovreč u Peugeotu 306.
Poslije Rallya Kumrovec, a uoči Poreča, došlo je do promjena na tablici dviju klasa, pa je u klasi 3 Prvenstva Hrvatske za jedan bod viška čelo preuzeo Tomislav Postružin (suvozač Tomislav Pospiš) iz AKK Sveta Nedelja ispred Tomasa Hrvatina i Đanija Simčića (AK Rijeka) u Renaultu Clio RS.
Da bude zanimljivije samo dva boda manje ima i Eris Marotti koji ovog puta vozi s kćerkom Paolom Marotti (AK Opatija Motorsport, Renault Clio RS).
U klasi 4 na prvo se mjesto novom pobjedom probio Vjekoslav Čičko iz AK Buzet Autosporta (suvozač Eugen Kokolić) u Renaultu Clio Rally5 ispred višestrukih državnih prvaka Marsela Katića i Denisa Rubinića (AK Opatija Motorsport) u VW Polo.
Za svaki bod bore se i klupski sastavi, a trenutno su vodeći, nakon iznenađujućeg uspjeha u Kumrovcu, vozači AK Zagorje Oroslavje ispred AKK Sveta Nedelja i AK Delta Sport Zagreb.
Ovogodišnji rally odvijat će se u petak i subotu, prvog dana upoznavanje staza i administrativni poslovi verifikacije i tehničkog prijema od 11 do 15,30 sati, a potom ceremonijalni start na Žatiki od 18 sati.
Subotnji dan, 30. rujna, kreće od 8,23 sati „kružnim“ brzinskim ispitom Tar (9,52 km), a potom BI Žbandaj (10,36 km) sa startom u 8,56 sati.
Istim se dionicama ponavlja vožnja od 10,29 sati i 11,02 sati.
Poslijepodnevni dio rezerviran je za BI Sv.Lovreč (8,85 km) od 13,50 i 16,41 sati, te BI Kašćerga (8,79 km) od 14,43 i 17,34 sati. Poslije 309 km itinerera, 75,04 km na osam brzinaca, pobjedničke se posade na ciljnoj rampi pored Servisnog parka Žatika očekuju u 18,50 sati.
Tijekom subote dio prometnica kojima se voze brzinski ispiti biti će zatvoreni za javni promet: od 7,30 do 13,30 sati dionica Tar - Tarska Vala - Tar, od 8 do 14 sati Žbandaj - Bačva - Vežnaveri, od 12,45 do 19,30 Sv. Lovreč - Heraki - Lakovići - Sv. Lovreč i od 13,30 do 19,30 sati Murari - Zamask - Kašćerga.