Dvodnevni automobilistički spektakl otvorenja nove sezone u Hrvatskoj protekao je iznad očekivanja.
Na startu međunadodnog 9.INA Rallya Kumrovec, u ovom kultnom zagorskom selu, našlo se 68 posada iz devet zemalja, među kojima, za posljednje sezone rekordnih 52 hrvatske posade, ali i iznenađujućih 15 juniora.
Favorizirana austrijska posada Simon Wagner i Gerald Winter, u jednom od devet prestižnih automobila R5, „Škoda Fabia R5 Evo“, na osam brzinskih ispita, duljine 76,09 km, utrošila je 52:03,0 minuta i s, za rally, „velikom“ prednošću 1:44,5 minuta nadmašila izvrsnu poljsku posadu Lukasz i Tomasz Kotarba, koji su upisali prvi nastup u Hrvatskoj još jednog prestižnog automobila „Citroen C3 R5“.
Do treće pozicije pobjedničkog postolja ukupnog poretka stigli su Slovaci Vlastimil Majerčak i Pavol Kušnier (Škoda Fabia R5 Evo), uz zaostatak iza pobjednika nepune tri minute.
OSAM POBJEDNIČKIH BRZINACA
Wagner i Winter od prvog su brzinca, jednog od dva prologa u Tuheljskim Toplicama, dali do znanja da idu na „generalku“.
Skromnu razliku od osam desetinki sekunde zadržali su i nakon drugog noćnog prolaska istih dva kilometra, da bi drugog dana, dijelom na izuzetno ljigavo kliskoj stazi, najboljim vremenima svih brzinaca konkurentima nabijali razliku od 11,3 do 19,5 sekundi po svakom BI. Ovom su pobjedom nastavili niz dosadašnje tri pobjede austrijskih posada na Rallyu Kumrovec.
- Trasa je jako lijepa i ima puno zavoja.Nije tipična za naše austrijske, ali osjećali smo se samouvjereno.U Hrvatskoj je sjajno voziti, ima puno gledatelja, što se pokazalo oba dana. Osjećaj je odličan, oni nas i guraju dalje.Zadovoljan sam automobilom, dobro je prošao ovaj test, pa se nadam da ćemo ga još bolje pripremiti za slijedeći nastup – izjavio je Simon Wagner poslije svog premijernog nastupa u Kumrovcu, ali i pobjede.
Rally je i ove godine izvrsno organizirao zagrebački Autoklub Delta Sport, a bodovan je za FIA CEZ Prvenstvo Srednjeeuropske zone, Prvenstvo Hrvatske, Međunarodno zonsko prvenstvo Hrvatske, Otvoreno prvenstvo Zagreba i Alpe Adria Trophy.
Do cilja je uspješno stiglo 55 posada, a među odustalima bila su i dva izlijetanja bez posljedica po vozače.
- Izuzetno sam zadovoljan organizacijskim dosezima obzirom da si letvicu postavljamo visoko. Dokaz je tome i do sada pet proglašenja najbolje organiziranim relijem u Hrvatskoj. Zadovoljstvo je raditi uz vrhunski vozni park i ovaj broj posada koje su nam stigle, izvrsne vremenske prilike, puno gledatelja uz stazu, a uz svesrdnu i veliku pomoć u organizaciji domicilne županije i općina kojima u kumrovečkom okruženju prolazi rally – zadovoljvo nije krio Željko Štefanić, direktor Rallya Kumrovec.
DOMAĆI TROBOJ PULIĆ – ŠEBALJ - PRODAN
Najuspješniji vozač s hrvatskom licencom bio je mladi Austrijanac Alfred Kramer jr., nova inozemna akcizicija Autokluba Rijeka, koji je u prestižnom „Hyundai i20 R5“, uz suvozačicu Dankinju Jeannette Kvick, stigao do hrvatske pobjede sedmim mjestom generalke, da bi preostala tri mjesta, među prvih deset, osvojila slavna domaća hrvatska trojka.
Tako je dubrovačko-zagrebački tandem legendi Niko Pulić - Davor Devunić (Ford Fiesta MK8 R2T) na osmoj poziciji ukupnog poretka za 18,8 sekundi nadmašio najtrofejnijeg hrvatskog relijaša Juraja Šebalja koji je uz Ivana Pogačića u „Toyoti GT86 CS-R3“ branio boje AKK Sveta Nedelja, dok je uz tri međusobne pobjede ipak tek treći u troboju, a ove godine u hrvatskoj prestižnoj klasi 2, deseti ukupno završio buzetsko-zagrebački tandem AK Opatija Motorsport Viliam Prodan - Zoran Raštegorac (Renault Clio R3), uz 25 sekundi slabije vrijeme od Pulića.
Hrvatske pobjede, uz Kramera i Pulića, u klasi 3 osvojila je izvrsna posada AK Rijeka i AK Opatija Motorsport Tomas Hrvatin-Đani Simčić (Renault Clio RS), a u klasi 5 istarski par Nenad Hrvatin i Doris Labinjan (Peugeot 306) iz novog Autokluba Prorace.
Izvrsna druga mjesta svojih klasa osvojili su i Marsel Katić - Sanjin Rubinić (AK Opatija Motorsport) u „VW Polo 1.4“ klase 4, te Sandi Jugovac - Dorjano Milanović (AK Istra racing team Pazin“ u klasi 5 za upravljačem Peugeota 106 Rally.
Treći su u klasi 3 bili Paolo Mavričić (AK Opatija Motorsport) i Ivan Pavlović (AK Rijeka) u Renaultu Clio RS.