Nagrada Stubičkih Toplica, sraz Dejana Dimitrijevića i Nike Pulića

Četvrtak, 27. lipnja 2024. 11:43 Napisao/la  Miroslav Krpan
Niko Pulić
Niko Pulić Foto: Miroslav Krpan

„Delta“, zagrebački Autoklub Delta, ove je godine u jubilejima.

Tek što je obilježeno 50. izdanje najstarije automobilističke manifestacije u Hrvatskoj, kultnog auto rallya „Delta“, samo 20 dana kasnije slijedi još jedan organizacijski jubilej.

Do svog 30. izdanja stigla je međunarodna automobilistička utrka na brdskim stazama „Nagrada Stubičkih Toplica“, što se ovog vikenda, 29. i 30. lipnja, održava sa zagorske strane Sljemena, na legendarnoj stazi „Zagorje“, od Pila do pola dionice prema Hunjki, u duljini 5.510 metara, uz uspon od 5,2 posto.

Nastup je prijavio ukupno 71 vozač iz 29 klubova, među kojima tek po jedan Austrijanac i Slovenac.

Četvrta je to utrka brdske sezone Prvenstva Republike Hrvatske u raspisu Hrvatskog auto i karting saveza, a uz hrvatsko prvenstvo Kategorije I i II, te povijesnih vozila, raspisano je i FIA CEZ Prvenstvo srednjeeuropske zone za povijesna vozila, novouvedenog pozivnog otvorenog Prvenstva mladih povijesnih automobila, te Kup Hrvatske povijesnih automobila kategorije Točnost.

Počasni pokrovitelj manifestacije je Željko Kolar, župan Krapinsko-zagorske županije.

DIMITRIJEVIĆ U LOVU NA ZAOSTATAK

Što se tiče domaćeg prvenstva održane su utrke u Skradinu, gostovanje u crnogorskom Kotoru, te Malačka u zaleđu Kaštela.

U Kategoriji I turističkih automobila u ukupnom poretku „gustiš“ u bodovima samog vrha tablice.

Uz prvu pobjedu „generalke“ u Skradinu, potom dva treća mjesta, s 22 boda vodeći je Stijepo Manenica (AK Dubrovnik Racing) za volanom VW Golf TCR Grupe 2.

Tek dva boda zaostaju dvojica vozača, svojevrsno iznenađenje otvorenja sezone Mađar Tamas Tomcsanyi, već dugi niz godina vozač AK Dubrovnik Racing s kultnom Ladom VAZ 2101 (Grupa 2), te ipak favorit, aktualni državni prvak Zagrepčanin Dejan Dimitrijević (AKK Fly with Kolman Zagreb) u Seat Leonu 3.2 Grupe 1. Tehničkim kvarom u Skradinu ostaje bez bodova, a potom upisuje dvije pobjede i ostaje u konkurenciji nizanja vrhunskih rezultata ka obrani naslova prvaka.

Dimitrijević je na utrci Stubičkih Toplica upisao već tri pobjede 2019., 2022. i 2023.

Prema listi prijava, poslije nekoliko godina, uglavnom utrka u europskom prvenstvu, svoj nastup najavio je i višestruki prvak, dva puta pobjednik ove utrke (2017. i 2021.) Zagrepčanin Domagoj Pereković (AMK Zanatlija Zagreb, Mitsubishi Lancer Evo IX). Bit će mu to „lagani“ trening u pauzi polovice FIA EHC prvenstva Europe u kojem drži drugu poziciju FIA Grupe 1.

Jedini vozač s tri pobjede ove sezone, a da brani naslov državnog prvaka Grupe 5 je Puljanin Saša Radola, vozač AK Dubrovnik Racinga u Hondi Civic TypeR, dok je s tri pobjede na čelu ljestvice Grupe 3 zasjao Nihad Seferagić (AK Župa Dubrovačka) sa VW Polom iskoristivši sve probleme s kojima se suočio prvak iz 2023. Marino Poropat (AK Dubrovnik Racing) koji će ponovo nastupiti u iznajmljenom Renaultu 5 GT Turbo.

Nastup i start na vodećim pozicijama dočekuju: u Grupi 1 Dejan Dimitrijević, Grupi 2 Stijepo Manenica, Grupi 3 Nihad Seferagić, Grupi 4 i klasi 4B Ante Alduk (AK Trogir, Honda Civic), klasi 4A Boris Katić (KK Rijeka, Citroen Saxo 1.6), Grupi 5 i klasi 5A Saša Radola, klasi 5B Nino Jeličić (AK Skradin, Honda Civic 1.6), Grupi 6 i klasi 6B Ivan Grozdanić (AKK Rogoznica, VW Polo 1.4) i klasi 6A Marin Božičević (AK Konavle, Peugeot 106).

S tri pobjede i maksimalnim brojem bodova, velikim koracima ka obrani naslova ekipnih prvaka voze članovi Autokluba Dubrovnik Racing u konkurenciji trenutno 27 ekipa s bodovima.

NIKO PULIĆ PRVI I PETEROSTRUKI POBJEDNIK

Brdska utrka na zagorskoj strani Medvednice začeta je 1993.godine, a prvim je pobjednikom bio najtrofejniji domaći automobilist Niko Pulić, tada u BMW M3.

Poslije je pobijedio još četiri puta: 1996. godine Lancia Delta HF Integrale, 2002. i 2010. godine F3 Dallara 393, a 2003. F3 Dallara 392.

Ove će godine nastupiti u Grupi 1 u Smart Turbo 2.0. Pobjednicima su, uz Pulića, Dimitrijevića i Perekovića bila još trinaestorica vozača, a rekorder staze je Domagoj Pereković vremenom 2:52,020 minuta i prosjekom 115,3 km/sat, ostvarenim 2021.godine (Mitsubishi Lancer Evo IX).

Utrka je memorijalna u znak sjećanja na preminule zaslužne ljude sljemenske utrke. Za rekord staze nagrada je „Trofej Slobodan Pavlović“, što se odvija trinaesti put, u znak sjećanja na svojevremenog utemeljitelja i direktora utrke, dok će se za ukupni poredak utrke svojevrsni „Grand prix“ dodijeliti priznanje „Memorijal Vladimir Bosnar“ u znak sjećanja na dugogodišnjeg načelnika domicilne Općine Stubičke Toplice.

Nakon niza godina jednodnevnog programa, za jubilarni ogled bio je najavljen trodnevni program, ali je, kao i prošle godine, u posljednji trenutak satnica i program sveden u dva dana.

Subota od 8 do 11 sati verifikacija i tehnički prijam u Mjesnom uredu Pila, od 12,30 sati slobodni trening, a po završetku slijedi prvi službeni trening.

Nedjeljni program počinje u 9 sati drugim službenim treningom, da bi prva od dvije bodovne vožnje startala u 12,30 sati, neposredno nakon svečanog otvaranja.

Podjela nagrada predviđa se oko 18 sati u Parku vozača Pila.

U subotu i nedjelju tijekom dana za javni promet bit će zatvorena dionica županijske cesta 2219 Stubičke Toplice - Pila - Sljeme.

Obilazni pravac u oba smjera je Stubičke Toplice - Zagreb - Sljeme - Hunjka.

Koristimo kolačiće
Na našoj web stranici koristimo kolačiće. Neki od njih su neophodni za rad stranice, dok nam drugi pomažu poboljšati ovu stranicu i korisničko iskustvo (kolačići za praćenje). Možete sami odlučiti želite li dopustiti kolačiće ili ne. Imajte na umu da ako ih odbijete, možda nećete moći koristiti sve funkcije stranice.