Otvorenje sezone kronometar vožnji na stazi u Taru

Petak, 12. travnja 2024. 12:31 Napisao/la  Miroslav Krpan
Karlo Pelicar
Karlo Pelicar Foto: Miroslav Krpan

Oktanska automobilistička scena zaživjela je u punom zamahu proteklog vikenda u dvije discipline, na dva kraja Hrvatske.

Dok su širim karlovačkim okruženjem prve bodove lovili relijaši, u Gambetićima su nastupali autokrosisti. Ovog vikenda, u subotu 13. i nedjelju 14.travnja otvara se nova sezona kronometar vožnji.

Domaćin i organizator istoimene manifestacije „Nagrada Tar-Vabriga 2024.“, što se održava po 24., odnosno jubilarni 25.puta na stazi Motodroma Poreč u Taru, je Autoklub Poreč Motorsport uz suorganizatora AKOK Skok racing 1993, a sve pod pokroviteljstvom Općine Tar-Vabriga i domicilne Turističke zajednice.

Svaki se dan vozi zasebno natjecanje, tako da su to prva dva ogleda najboljih vozačica i vozača kronometar vožnji u kalendaru Hrvatskog auto i karting saveza koji objedinjava čak devet natjecanja discipline što je proteklih godina ojačala sudionicima iz različitih krajeva Hrvatske.

Tek su prva tri natjecanja, dva u Taru i krajem travnja u Poreču na području kolijevke kronometar vožnji odakle je „u svijet“ krenula ova zasigurno atraktivna, a po sudionicima sve brojnija disciplina hrvatskog autosporta.

Pored bodovanja Prvenstva Republike Hrvatske u Taru se vozi i za bodove Prvenstva Auto i karting lige Zapad HAKS-a (Istra, Kvarner i Gorski kotar), Prvenstva Auto i karting saveza Istre, te pozivno i tradicijsko Prvenstvo Istarske rivijere.

Prvog dana očekuje se nastup 91 vozačice i vozača, a sutradan 94 iz 20 klubova u višim bodovnim sustavima, a svakog će se dana priključiti i 30-ak u konkurenciji PIR-a.

Više od dvije trećine sudionika otpada na tek pet klubova, od kojih sa 17 vozača prednjači domaćin AKOK Skok racing 1993, a slijede ih AKK Fly with Kolman Zagreb, AK Klek Ogulin, AK Istra racing team Pazin i AK Buzet Autosport.

Pažnju privlači i nastup 22 juniora i osam vozačica u zasebnim konkurencijama, a čiji status prošlogodišnje pobjednice, u obje kategorije brani najbolja hrvatska vozačica Erika Marija Kušić iz ogulinskog Kleka.

U ukupnom poretku, već na startu sezone, izravan sraz najboljeg dvojca, državnih prvaka proteklih sezona, prošlogodišnjeg Zagrepčanina Danijela Šimunovića (Peugeot 106) iz AK Fly with Kolman i Vrsaranina Karla Pelicara (Citroen AX) iz domicilnog Skok racinga 1993.

Po listi prijava prva dva natjecanja imat će žestoku konkurenciju, a slično će biti i u svakoj od osam raspisanih klasa.

Tek je jedan vozač Stefan Sinčić (Buzet Autosport), prošlogodišnji prvak klase serija do 1.280 ccm promijenio klasu za onu sport do 1.400 ccm, dok u obranu statusa najboljih i u ovoj sezoni po klasama kreću: serija do 1.799 ccm Fran Kranjac (Fly with Kolman, Renault Twingo), serija više od 1.800 ccm Toni Malinarich (AK Prorace, Sv.Lovreč, VW Polo), sport do 1.400 ccm Dean Jurasić (AK Istra racing team Pazin, Škoda Felicia), sport do 1.600 ccm Danijel Šimunović, sport više od 1.600 ccm Mateo Ivošević (KK Rijeka, Honda Civic), klasa E1 moto Mauricio Bajerić (IRT Pazin, Fiat 500 Proto) i klasa Diesel Kristian Fičor (Fly with Kolman, VW Golf).

Najtrofejniji klub kronometar vožnji u nas, aktualni prvaci i iz 2023., pazinski Istra racing team kreće u obranu naslova ekipnog prvaka, a za vratom će im puhati prvenstveno Flyavci i Skokovci.

Na stazi Motodroma Tar, za konačni rezultat svakog dana, predviđene su tri bodovne vožnje po tri kruga.

Svakog dana verifikacija i tehnički prijam odvijaju se od 7,30 do 9 sati, trening je od 10,30 sati, a prva vožnja starta u 12,30 sati.

Proglašenje najuspješnijih je svakog dana, subotu i nedjelju, poslije 19 sati.

Koristimo kolačiće
Na našoj web stranici koristimo kolačiće. Neki od njih su neophodni za rad stranice, dok nam drugi pomažu poboljšati ovu stranicu i korisničko iskustvo (kolačići za praćenje). Možete sami odlučiti želite li dopustiti kolačiće ili ne. Imajte na umu da ako ih odbijete, možda nećete moći koristiti sve funkcije stranice.