Domagoju Perekoviću generalka i dvostruki naslov

Utorak, 12. listopada 2021. 13:01 Napisao/la  Miroslav Krpan
Domagoj Pereković
Domagoj Pereković Foto: Miroslav Krpan

Ovogodišnja automobilistička sezona hrvatskog prvenstva na brdskim stazama zaključena je tradicionalnom Međunarodnom utrkom „Nagrada Dubrovnika 2021. – Memorijal Željko Đuratović“, ali ovog puta na novoj stazi. Vozilo se na dionici Mokošica – Osojnik, sa statom od Mosta Dr Franje Tuđmana i ciljem kod Barutane, u duljini 3.345 metara, s 17 zavoja i usponom od 7,56 posto. Sudjelovalo je 79 vozača iz Hrvatske i Crne Gore, za čija su nacionalna prvenstva i bodovane vožnje koje je dijelom pokvarila kiša.

Generalkom u ukupnom poretku naslov državnog prvaka, što više dvostruki, Kategorije I i Grupe E1 potvrdio je Zagrepčanin Domagoj Pereković iz AMK Zanatlija, koji je u već prepoznatljivom i trofejnom Mitsubishi Lanceru Evo IX, drugom bodovnom vožnjom u vremenu 2:08,434 minuta postavio i rekord nove staze prosječnom brzinom 93,760 km/sat. U obje je vožnje bio neprikosnoven, te na kraju zbrojem vremena ostvario prednost za pobjedu od 8,629 sekundi ispred Crnogorca Vasilija Jakšića, u identičnoj marci automobila, koji je tako slavio pobjedu u svom nacionalnom prvenstvu.

U ukupnom poretku slijedila je trojka domaćina i organizatora utrke Autokluba Dubrovnik Racing, Stijepo Manenica (Mitsubishi Lancer Evo IX), Žarko Knego i Ivan Pulić, obojica u Ford Fiesti Rally 4. Knego je bio pobjednikom grupe A ispred mladog Pulića i izvrsnog Riječanina Marina Božičevića (AK RI autosport). Upravo je dvoboj za pobjedu klase A7 na kraju prvenstva bio upitnikom pred ovu utrku zbog identičnog skora bodova, koji je tako pripao Ivanu Puliću.

Za domaćine je pitanje sezone bilo razrješenje grupe N. Dvojica njihovih vozača imali su šansu biti prvacima, s tim da je prednost bila na strani Điva Franića ispred Crnogorca Nikole Radnjića. I tako, točno koliko mu je i trebalo, petim mjestom u grupi, Đivo je opravdao očekivanja, osvojio svoj treći naslov državnog prvaka, time i prestižni trofej „Zlatnu kacigu HAKS-a“. U grupi N na utrci je pobjedu slavio Stijepo Manenica, ispred Nikole Radnjića, dok je do trećeg mjesta stigao Danijel Šimunović (AKK Fly with Kolman Zagreb).

Grupu A i prije ove utrke, drugu je godinu za redom osigurao mladi riječki as Matija Jurišić, u hrvatskom prvenstvu ove sezone u dresu AK Župa Dubrovačka. Zato je ovog puta vozio u grupi E1 i Škoda Fabiom stigao do druge pozicije u utrci, iza pobjednika Perekovića, dok je trećim mjestom do pobjedničkog postolja sezone grupe E1 stigao Boris Katić (KK Rijeka). Prošlogodišnji državni prvak Kategorije I Dejan Dimitrijević (AKK Velika Gorica) nije briljirao, u generalci je bio tek 17., pa se na kraju sezone osladio s dva druga mjesta, kategorije i grupe E1.

Posljednja utrka sezone odlučivala je o još jednom prvaku. U Prvenstvu Hrvatske povijesnih automobila, uoči dubrovačkog nastupa, tek je jedan bod dijelio dva favorita Božidara Matijaša (AKK Rogoznica) i Dina Ćućića (AK Opatija). Ćućić je s dva najbolja vremena ostvario pobjedu ispred prošlogodišnjeg prvaka Igora Vičevića (AK Rijeka) i tako postao pobjednikom ove kategorije, u statusu državnog prvaka. Matijaš se morao zadovoljiti tek petim mjestom na utrci i titulom viceprvaka. Ekipno, već od ranije, ponovo prvaci vozači Autokluba Opatija.

Dubrovčani su se na novoj stazi, oko koje su se istinski potrudili na pripremi i prilagođavanju nove prometnice u jednu pravu trkaću stazu, još jednom pokazali dobrim organizatorima, još boljim domaćinima. Podršku lokalne sredine, posebno gradskih struktura, sada moraju maksimalno iskoristiti i za 365 dana dovršiti zamišljeno i željeno, kako bi kroz koju godinu u Dubrovnik stigli i brojni inozemni asovi.

Rezultati utrke,
ukupno: 1. Pereković (AMK Zanatlija Zagreb) 4:20,368 minuta,2. V. Jakšić (Crna Gora) +8,629 sekundi, 3. Manenica (AK Dubrovnik Racing, svi Mitsubishi Lancer Evo IX) +15,532, 4. Knego +17,773, 5. I. Pulić (oba AK Dubrovnik Racing, oba Ford Fiesta Rally 4) +20,428, 6. Jurišić (AK Župa Dubrovačka, Škoda Fabia) +21,335, 7. Katić (KK Rijeka, Citroen Saxo) +21,861, 8. Radnjić (AK Dubrovnik Racing, Honda Civic) +23,527, 9. M. Jakšić (Crna Gora, Honda Civic TypeR) +24,242, 10. Mustapić (Splitski autoklub, Škoda Fabia R5) +28,273;
grupa N 1. Manenica, 2. Radnjić, 3. Šimunović (AKK Fly with Kolman Zagreb, Honda Civic);
grupa A 1. Knego, 2. I. Pulić, 3. Božičević (AK RI autosport, Peugeot 106);
grupa E1 1. Pereković, 2. Jurišić, 3. Katić;
ekipe 1. AK Dubrovnik Racing 76,5 bodova, 2. AK Župa Dubrovačka 56,5, 3. Splitski autoklub 55;
PH povijesnih automobila,
ukupno 1. Ćućić (AK Opatija, Suzuki Swift) 5:07,856 minuta, 2. Vičević (AK Rijeka, VW Scirocco) +8,328 sekundi,. 3. Poldrugovac (AK Buzet Autosport, Fiat Ritmo) +8,733;
ekipe 1. AK Opatija 30 bodova, 2. AK Rijeka 28, 3. AKK Rogoznica 24 boda.

Koristimo kolačiće
Na našoj web stranici koristimo kolačiće. Neki od njih su neophodni za rad stranice, dok nam drugi pomažu poboljšati ovu stranicu i korisničko iskustvo (kolačići za praćenje). Možete sami odlučiti želite li dopustiti kolačiće ili ne. Imajte na umu da ako ih odbijete, možda nećete moći koristiti sve funkcije stranice.