Trodnevni program jubilarne i najstarije hrvatske automobilističke manifestacije na brdskim stazama „40. INA Buzetski dani 2021.“, obilježilo je promjenjivo vrijeme, od kiše prvog dana, suhog, sunčanog i sparnog dana treninga, do izuzetno jake kiše na dan odluka i bodovnih vožnji, koja je prvo tijekom prve utrke bila uzrokom proglašenja „kišnom“, ali privedena kraju, da bi sredinom druge vožnje i dva, gotovo dvosatna prekida stigla odluka međunarodne Sportske komisije o prekidu daljnjeg odvijanja natjecanja.
Dogodilo su to prvi puta u povijesti tijekom četiri desetljeća odvijanja ove manifestacije u kojoj je jubilej nastupom uveličalo čak 240 automobilista iz 13 zemalja.
Talijanski as Christian Merli, zahvaljujući najbolje odveženoj prvoj, ali i jedinoj vožnji, čak u tim trenucima po gotovo suhoj stazi, prototipom „Osella FA30 Zytec LRM“, u vremenu 2:27,312 minuta i prosjekom 122,214 km/sat, na kraju je ukupni pobjednik ispred najvećeg rivala sunarodnjaka Simone Faggiolija, koji je svojim prototipom „Norma M20 FC Bardahl“ bio sporiji čitavih 6,403 sekunde.
Treći u europskoj konkurenciji Kategorije II bio je Francuz Sebastien Petit (Nova NP01-2) uz zaostak od 8,454 sekunde.
Merli je ovim rezultatom u Buzetu osvojio ovogodišnje Prvenstvo Europe Kategorije II.
U konkurenciji Kategorije I, turističkih automobila, pobjedu put Poljske, iz Buzeta nosi Szymon Lukaszczyk u Mitsubishi Lanceru vremenom 2:43,975 minuta, što mu je bilo dovoljno za šesto mjesto „generalke“.
Samo mjesto iza njega plasirao se Švicarac Ronnie Bratschi (Mitsubishi Lancer Evo VII), dok je rezultat sa subotnjeg treninga, trećim mjestom u europskoj konkurenciji ponovio najbolje plasirani hrvatski vozač Zagrepčanin Domagoj Pereković (AMK Zanatlija Zagreb) u Mitsubishi Lanceru Evo IX.
Pereković je ovim rezultatom pobjednik Kategorije I hrvatskog prvenstva, dok su iza njega drugi Saša Radola (AKK No Traction) Hondom Civic TypeR, a treći nekadašnji hrvatski prvak Europe na brdskim stazama Tomislav Muhvić (AKK Petar Klepac), koji je ovom prigodom nastupio u Ford Fiesti.
U grupi N trojica najboljih hrvatskih vozača su prvi Saša Radola, drugi Danijel Šimunović (AKK Fly With Kolman) i treći Miroslav Ujdenica (AK Dubrovnik Racing).
Grupu A dobio je Muhvić, ispored Ivana Pulića (AK Dubrovnik Racing) i Marina Božičevića (AK RI autosport).
U Grupi E1 prvi je bio Pereković, drugi Edi Kuharić (AK Opatija Motorsport), a treći Viliam Prodan (AK Opatija Motorsport).
Ekipno su slavili vozači AK Dubrovnik Racinga sa samo bodom prednosti ispred AK Opatija Motorsport, dok je treća ekipa među 31 hrvatskim klubom bio AK Buzet Autosport.
Vozačima povijesnih vozila priznate su dvije vožnje koje su u cijelosti odradili.
U hrvatskom prvenstvo pobjednik je Željko Pavičić (AMK Zanatlija Zagreb) u Opel Kadettu, ispred Dina Ćućića (AK Opatija) u Suzuki Swiftu i treći Igor Vičević (AK Rijeka) u VW Schirocco Gti.
Ekipno su slavili vozači AK Opatija.
Ukupni rezultati (jedna vožnja) 1. Merli (Italija, Osella FA30 Zytec LRM) 2:27,312 minuta, 2. Faggioli (Italija, Norma M20 FC Bardahl) +6,403 sekunde, 3. Petit (Francuska, Nova NP01-2) +8,412, 4. Beneš (Češka, Osella FA30) +11,419, 5. Degasperi (Italija, Osella FA30 Gsa) +12,707, 6. Lukaszczyk (Poljska, Mitsubishi Lancer) +16,663, 7. Bratschi (Švicarska, Mitsubishi Lancer Evo VII) +16,812, 8. Pereković (Hrvatska, Mitsubishi Lanceru Evo IX) +17,666, 9. V. Jakšić (Crna Gora, Mitsubishi Lancer Evo ) +18,542, 10. Werver (Francuska, Porsche 997 GT2) +19,507.