Christian Merli pobjednik i rekorder, Bongo Monster show spektakl priko Krke

Petak, 24. listopada 2025. 09:09 Napisao/la  Miroslav Krpan
Christian Merli
Christian Merli Foto: Miroslav Krpan

Šesterostruki europski prvak brdskih utrka Kategorije II Talijan Christian Merli ukupni je pobjednik petog izdanja „Bongo – 5. Hill Climb Monsters Skradin 2025.“, međunarodnog automobilističkog showa u Skradinu, na znanoj brdskoj stazi što, praktično iz centra gradića, vodi „priko Krke“ u brdo, do Lozovca.

Za taj svojevrsni i jedinstveni automobilistički događaj zaključenja hrvatske brdske sezone sva priznanja idu u redove organizatora Autokluba Mihovil Šibenik koji je ove godine okupio rekordan broj sudionika, 75 vozača i vozačica iz 15 zemalja, raspoređenih u sedam grupa prema kategorijama i snazi u KS. Vrijedi podsjetiti da je manifestacija svojevrsni spomen na vrhunskog vozača, mađarskog internacionalca i hrvatskog prvaka Istvana Kavecza, nadimkom Bongo, koji je branio boje AK Dubrovnik Racing, a napustio nas prije šest godina, nakon borbe sa zloćudnom bolešću.

Christian Merli bio je neprikosnoven, ostvario tri najbrže vožnje od kojih je posljednja ujedno i rekordna na stazi dugoj 3.300 metara, u vremenu 1:21,405 minuta uz prosjek vožnje 145,937 km/sat.

Od tri vožene dvije su bolje vožnje svakom sudioniku ulazile su u završni skor, pa je Merli prototipom Nova proto NP01, vremenom 2:43,841 minut, ostvario ukupnu pobjedu s 5,872 sekunde prednosti ispred Njemca Benjamina Nolla u prototipu Osella PA 30, dok je treći ukupno bio još jedan Njemac Alexander Hin (Osella FA30) uz zaostatak 6,751 sekundom iza pobjednika.

Najbolje plasirani vozač Kategorije I turističkih automobila, na sedmoj poziciji ukupnog poretka, bio je očekivano Švicarac Reto Meisel u prestižnom Mercedes Benzu SLK 340.

Njegovo najbolje vrijeme 1:32,125 minuta (prosjek 128,955 km/sat), također iz treće vožnje, mjeri se rekordom kategorije.

S desetim mjestom ukupno drugi u Kategoriji I bio je Bugar Vasko Vajarov s Opel Astrom, dok je dvije pozicije sporiji bio trećeplasirani Poljak Robert Slugocki (Mitsubishi Lancer Evo X Black).

PEREKOVIĆU POSTOLJE GRUPE 3

Najbolje plasirani hrvatski automobilist, kojih se na stazi našlo 22 u različitim grupama, bio je Domagoj Pereković u svom već znanom robusnom Mitsubishi Lanceru Evo IX.

Zauzeo je 14. mjesto ukupno, četvrti u Kategoriji I, ali i jedini domaći predstavnik na pobjedničkom postolju kao treći svoje Grupe 3 vozila s pogonom na sva četiri kotača snage preko 420 KS.

Vrijedi istaknuti i rezultate još dvojice hrvatskih vozača, peta mjesta u svojim grupama i to europskog viceprvaka ovogodišnje sezone FIA EHC Prvenstva Europe Matije Jurišića u Peugeotu 308 1.6 TCR (Grupa 5 pogon na dva kotača snage preko 320 KS) i iskusnog Ivana Batalića u Hondi Civic TypeR Grupe 4 (pogon na dva kotača snage do 320 KS).

Nastupile su četiri vozačice, a rezultatom 3:19,005 minuta najbrža je bila Čehinja Tereza Machova u prototipu Norma M20 F (20.ukupno), ispred Austrijanke Eve Sigrid Ferstil (Tatuus master Formula 2000) i Slovenke Sanje Smrdelj (Yugo Lancia Proto).

Rezultati po grupama:
Grupa 2 (pogon na 4 kotača snage do 420 KS) 1. Marek Rybnicek (Češka, Pkoda Fabia RS Rally2), 2. Anže Dovjak (Slovenija, Hyundai i20 R5), 3. Karol Duda (Poljska, Ford Fiesta DM);
Grupa 3 (pogon 4 kotača preko 420 KS) 1. Vasko Vajarov (Bugarska, Opel Astra), 2. Robert Slugocki (Poljska, Mitsubishi Lancer Evo X Black), 3. Domagoj Pereković (Hrvatska, Mitsubishi Lancer Evo IX);
Grupa 4 (pogon 2 kotača do 320 KS) 1. Tobias Santer (Austrija, VW Golf 1 Minichberger), 2. Fabien Houlmann (Švicarska, Peugeot 205), 3. Ivan Vlachkov (Bugarska, Honda Civic);
Grupa 5 (pogon 2 kotača preko 320 KS) 1. Reto Meisel (Švicarska, Mercedes Benz SLK 340), 2. Jedrzej Szczesniak (Poljska, Lamborghini Huracan), 3. Luca Betti (Poljska, Lamborghini Super Trofeo);
Grupa 6 (Kat.II do 2.000 ccm) 1. Michael Bodenmueller (Njemačka, Norma M20 FC), 2. Georg Lang (Njemačka, PRC FPR), 3. Bastian Voss (Njemačka, Tatuus Formula Master);
Grupa 7 (Kat. II preko 2.000 ccm) 1. Christian Merli (Italija, Nova proto NP01), 2. Benjamin Noll (Njemačka, Osella PA 30), 3. Alexander Hin (Njemačka, Osella FA30);
skupina ORG (izvan konkurencije) 1. Niko Pulić (Hrvatska, Chevrilet Corvette C7), 2. Janko Medved (Slovenija, BMW M 240 ix), 3. Sergio Mišćenić (Hrvatska, Semog Bravo).

Koristimo kolačiće
Na našoj web stranici koristimo kolačiće. Neki od njih su neophodni za rad stranice, dok nam drugi pomažu poboljšati ovu stranicu i korisničko iskustvo (kolačići za praćenje). Možete sami odlučiti želite li dopustiti kolačiće ili ne. Imajte na umu da ako ih odbijete, možda nećete moći koristiti sve funkcije stranice.