Češka posada Jan Kopecky i Pavel Dresler u Škoda Fabia S2000 ukupni su pobjednici jubilarnog 40. Croatia rallya bodovanog za FIA Prvenstvo Europe u rallyu što se proteklih dana odvijao cestama Istre i dijela Kvarnera. Poslije 14 brzinskih ispita ukupne duljine 240 km i više od 660 km itinerera Kopecky je ostvario vrijeme 2:23:11,0 sati što je za 1:55,6 minuta bilo bolje od zasigurno najvećih rivala na ovom natjecanju austrijske muško-ženske posade Andreas Aigner – Barbara Watzl u Subaru Imprezi STI R4. Treće mjesto pripalo je njemačko-austrijskom tandemu Hermann Gassner.jun i suvozačica Ursula Mayrhofer u Mitsubishi Lancer EVO X R4 čiji je zaostatak za pobjednicima bio 2:09,8 minuta. Među prvih deset ukupnog poretka plasirala se hrvatska posada, porečko-zagrebački dvojac Daniel Šaškin – Damir Bruner (Autoklub D.T. Poreč) osvojivši izvrsno osmo mjesto za upravljačem Ford Fieste RRC. Za pobjednicima su zaostali nepunih osam minuta.
Jean Todt u Poreču
Sjedište organizatora 40.Croatia rallya u Hotelu Parentium posjetio je predsjednik FIA Svjetske automobilističke federacije u pratnji Matka Bolanče, predsjednika i Zrinka Gregureka, glavnog tajnika HAKS-a i to po dolasku iz Dubrovnika gdje je protekla tri dana zasjedao FIA WMSC – sportska vlada svjetskog auto sporta. Todt se zadržao u Poreču na posljednjem brzincu kod Žatike i pobjednicima na ciljnoj rampi na Trgu Slobode uručio pehare. Hrvatska je uz dubrovački summit, te rally u Istri ovog tjedna stvarno bila druga domovina FIA što je istinsko priznanje svim pregaocima Hrvatskog auto i karting saveza.
Treći i posljednji natjecateljski dan Croatia rallya ponovo je počeo prekidom prvog jutarnjeg brzinskog ispita Butoniga. „Krivac“ je as Juraj Šebalj kojeg je greška kasnog kočenja koštala odustajanja od daljnjeg nastupa i borbe za visok plasman na ovogodišnjem rallyu PE. Kako je sam priznao po povratku u porečki servis, krivo je procijenio mogućnost da nakon dugog pravca i brzine veće od 180 km/sat naglo kočenjem prođe jedan zavoj, izletio je, udario Škodom sa strane, što ga je odbacilo natrag na stazu gdje je i ostao. Šebalj i njegov suvozač prošli su bez ozljeda. Brzinac je prekinut i proglašen etapom, a vodeći su zaradili vrijeme mladog Gassnera. Već idući brzinski ispit Buzet protekao je u očekivanoj dominaciji Jana Kopeckog koji je održavao prednost na putu ka pobjedi, dok je drugo vrijeme za 6,4 sekunde slabije pomalo neočekivano ostvario južnoafrikanac Henk Lategan u Škoda Fabia S2000.
Polovicu posljednjeg dana vodeći češki dvojac dočekao je na prvoj poziciji uz prednost neznatno veću od minute ispred posade Aigner Watzl. Najboljim se vremenom na 30-tak km dugom BI 10 „Salteria 1“ okitio belgijski dvojac Pieter Tsjoen – Bernd Casier u još jednoj vrhunskoj Fabiji, što je ponovio i na posljednje kratkom BI u Poreču.
Kopecky je u poslijepodnevnom ponovljenom „krugu“ tri brzinca ostvario pobjedonosna vremena minimalno povećavajući poslije svakog prednost ispred konkurenata. Posljednji dan donio je i dobar rezultat 18. Mjesto ukupno posadi Nikola Dobrila – Zoran Raštegorac (DT Poreč/Zanatlija Zagreb), te samo mjesto niže buzetsko-zagrebačkom tandemu Viliam Prodan – Zdravko Draženović u Citroenu C2R2 Max , ujedno pobjednicima klase šest PE. Najboljoj hrvatskoj posadi Šebalj-Klinc za utjehu ostaje pobjeda hrvatskog prvenstva koje je bodovano u dijelu relija prvi i drugi dan.
Tijekom natjecanja tri su brzinca prekinuta zbog nesreća, bilo je desetak izlijetanja bez posljedica po vozače, a ozlijeđeni prvog dana nisu zadržani u bolnici već su otpušteni na kućnu njegu. Uz staze brzinaca, te u Poreču i Opatiji bilo je mnogo gledatelja, organizacijski se rally u Istri pokazao uspješnim sa vizijom povratka na iste destinacije već dogodine krajem rujna.
Rezultati: ukupno 1. Kopecky-Dresler (Češka, Škoda Fabia S2000) 2:23:11,0 sati, 2. Aigner – Watzl (Austrija,Subaru Imprezi STI R4) +1:44,6, 3. Gassner.jun- Mayrhofer (Njemačka/Austrija, Mitsubishi Lancer EVO X R4) +2:09,8, 4. Tsjoen-Casier (Belgija ) +2:54,3, 5. Lategan-White (JAR, oba Škoda Fabia S2000) +4:04,6, 6. Hadik-Kertecz (Mađarska, Subaru Impreza R4) +6:49,0, 7. Humar-Rus (Slovenija, Renault Clio R3) +6:59,5, 8. Šaškin-Bruner (Hrvatska, Ford Fiesta RRC) +7:58,8, 9. Trček-Ošlaj (Slovenija,Mitsubishi Lancer EVO IX) +9:52,3, 10. Bessenyey – Nyirfas (Mađarska, Honda Civic TypeR R3) +10:06,5.