Regata tisuću otoka je kao i svaka utrka jedrilica, mala ili velika: priprema, izazov, avantura, poštivanje prirode i briga o sigurnosti jedrilice i posade.
Sve to pokazalo je ovogodišnje jubilarno 10. izdanje regate koje prolazi između više od 1000 otoka hrvatskog dijela Jadrana, a koja svake godine donosi nešto novo što je u proteklih 10 izdanja privuklo 77 jedrilica iz 17 država.
Ove se godine na startu Rijeci našlo 7 jedrilica, a obje etape će se još dugo prepričavati kao potpuno suprotne sažimajući bit navigacijskog jedrenja. Nakon najsporije prve etape u dosadašnjih 10 regata, koja je zahtijevala puno strpljenja i borbe s bonacama, vremenska prognoza prije druge etape od Tivta do Rijeke najavila je potpuno suprotne uvjete s jakim jugom na južnom Jadranu i prelaskom na buru u srednjem i sjevernom Jadranu.
Start ispred marine Porto Montenegro u cijelom zaljevu Boke Kotorske podsjetio je na prvu etapu kada brzine jedrilica nisu prelazile 3 čvora, ali obilaskom najjužnije točne hrvatske obale i izlaskom na otvoreno more prema otočiću Sv. Andrija pokazala se točnost vremenske prognoze. Jako jugo uzrokovalo je tehničke probleme na jedrilici „Emilia" koja je prva morala odustati te je skrenula s kursa u Dubrovnik.
Austrijski „Istros" prošao je kroz neveru kod Paklinskih otoka gdje je morao upaliti motor radi sigurnosti i sve je dobro prošlo. Međutim nakon što su udari bure dosegli i više od 30 čvorova kormilar i posada ne poznajući dovoljno brod koji je iznajmljen samo za ovu regatu odlučili su iz sigurnosnih razloga odustati te su se sklonili u Šibenik.
Pobjednik prve etape, slovenski „Karpo" s dvočlanom posadom oca i sina Maksa i Matica Vrečka, ostao je tako jedina jedrilica u regati sa jakom željom i odlučnošću da dođu do cilja u Rijeci.
Nakon borbe najprije s jugom, a onda s burom uz samo dva člana posade kroz cijelu noć, u 05:41 „Karpo" je poslao poruku regatnom odboru:
- Pokušali smo proći kroz Virsko more dok je bilo 25 - 35 čvorova bure, sad je pojačalo na 35 - 44 čvorova i nastaviti jedrenje u takvim uvjetima na žalost, nije više moguće. Valovi su i do 2 metra i jedrilica je doživjela nekoliko jakih udara. S prognozom koju imamo da vjetar neće uskoro oslabiti odluka da odustanemo od druge etape je jedina razumna. Vraćamo se prema Zadru.
Tako će druga etapa ovogodišnje regate ostati zabilježena kao prva koju nitko nije završio.
Sigurnost jedrilica i posada je ispred svega i sve odluke o odustajanju donesene su temeljem ispravnih procjena kormilara i posada.
Rezultati prve etape su tako postali i konačni gdje su se u listu pobjednika Regate tisuću otoka upisali:
1. Karpo, Elan 450, Maks Vrečko, Slovenija
2. Emilia, X4.6, Alfred Vorderegger, Austrija
3. Talanta, Pogo 40 S2, Micheal Puehse, Austrija
Bez obzira na sve nedaće i teške uvjete, organizator želi dobrodošlicu svim posadama u natjecanju sljedeće godine.