WRC Croatia rally, Tomas Hrvatin i Đani Simčić ne jure za bodovima

Četvrtak, 20. travnja 2023. 16:25 Napisao/la  Miroslav Krpan
Tomas Hrvatin - Đani Simčić  (AK Rijeka)
Tomas Hrvatin - Đani Simčić (AK Rijeka) Foto: Miroslav Krpan

Ljubitelji brzina, ovisnici o adrenalinu benzinskih para, obožavatelji spektakla, zanesenjaci oktanima, štovatelji svega što se kreće na četiri kotača ovih dana pomno slušaju sedmodnevnu vremensku prognozu i onako potiho pjevuše „... Vakula je rekao....“.

Pogled na meteorološke karte za sada kaže – kraj tjedna sunčaniji i topliji. To je najvažnije kako bi i ugođaj boravka u prirodi širom Lijepe naše, od Sjevera i okolice Varaždina, preko Zagorja, Plešivice i Karlovačkog okruženja, preko Gorskog kotara, sve, do zimi skijaške meke Platka iznad Grobničkog polja bila u posljednja tri dana ovog tjedna podloga za vrhunski automobilistički spektakl kakav nas, treću godinu za redom, očekuje u okviru WRC Croatia rallya.

Sve su oči uprte u onih prvih devet „svemirskih“ automobila zbog kojih je svijet zaluđen, zbog kojeg će sliku iz Hrvatske, vjeruje se, i ove godine pratiti više od 80 milijuna gledaelja putem svih tehnoloških dostignuća prijenosa slike i zvuka, zbog kojih će, prioritetno i očekivano, uz brzinske ispite, ali i mjesta okupljanja i zadržavanja rally automobila, biti možda i do pola milijuna gledatelja. Fascinantna brojka, jer poslije službeno porocijenjenih prošlogodišnjih 310 tisuća, ove godine, bez ikakvih ograničenja, s otvorenom schengenskom granicom i jedinstvenom europskom valutom – sve je moguće.

Nastupiti na natjecanju Svjetskog prvenstva zasigurno je želja svakog automobiliste. A kad to još može i ostvari na domaćem terenu, tko sretniji.

No, tek se rijetki odluče na taj korak. Prvenstveno zbog toga jer je nastup, uzimajući u obzir sve potrebno, izuzetno skup. Nisu među devet posada s hrvatskim licencama baš sve oni iz samog automobilističkog vrha. Ima i onih kojima je taj nastup izazov, rally karijere. Jer biti dio spektakla velika je stvar. A kad već krenu svi imaju jedan prioritetan cilj – stići do cilja.

Neće to biti nimalo lako jer tijekom tri natjecateljska dana posade očekuje 1.650 km vožnje itinererom unutar kojeg je, na deset različitih lokacija, 20 prolazaka brzinskim ispitima ukupne duljine 301 km. Sve to treba izdržati vozač i suvozač, automobil, tehnička i prateća ekipa.

Među osam hrvatskih posada u skupini vozila WRC Rally 3 su brat i sestra Martin i Dora Ravenščak (Ford Fiesta Rally3), dok su četiri posade u WRC Rally 4: Tomas Hrvatin - Đani Simčić (Renault Clio rally4), Željko Magličić - Ivan Poljak (Ford Fiesta), Jan Pokos - Vilijem Ošlaj (Peugeot 208 Rally4) i Marko Lončarić - Gabrijel Krnjić (Renault Clio Rally4).

Posljednje tri posade na listi prijava su u skupini WRC Rally 5: Vjekoslav Čičko - Eugen Kokolić, Slaven Šekuljica - Damir Petrović i Igor Mandić - Albert Ivančić, svi u Renault Clio RS Line. Deveta „naša“ posada je s hrvatskom licencom u PH već nizom godina, Mađari Janos Szilagyi - Alexandra Varadi (Peugeot 208 Rally4).

BRAT I SESTRA – NAŠI ADUTI BROJ 1

Martin i Dora Ravenščak, posada AKK Sveta Nedelja, ovaj su mjesec počeli izvrsnim nastupom na otvorenju ovogodišnje sezone rally Prvenstva Hrvatske. Ostvarili su prvu „generalku“ na karlovačkom 2.Quattro river rallyju“ pobijedivši u domaćoj konkurenciji, a vozeći i dijelom dionica koje su sastavnica brzinaca WRC-a koji ih očekuje ovog vikenda.

- Nastup na karlovačkom rallyju bio nam je izvrsna priprema za ovo što nas očekuje. Znamo što moramo pokušati popraviti, teško ćemo konkurirati za visok plasman, zato smo si zacrtali svoje ciljeve i vjerujem, ako nas sve posluži da ćemo i uspjeti, kazao je Martin Ravenščak, jedan od mlađe garde hrvatskih automobilista koji posljednjih sezona skuplja iskustva nastupima na brojnim rally natjecanjima u inozemstvu.

Na domaćem će se terenu naći Željko Magličić, inače vozač zagrebačkog AK Delta, kroz čiji krajolik prolazi dio brzinaca šireg karlovačkog područja. Treći će se puta naći na startu, a želja mu je odvesti cjelokupan rally bez prekida i stići do cilja „u komadu“ poslije tri naporna dana uz suvozača Ivana Poljaka (AK Delta Sport).

Iz kartinga, gdje je ostvario vrhunske rezultate, po uzoru na oca, prije dvije godine u automobile je prešao najmlađi hrvatski sudionik WRC-a Zagrepčanin Jan Pokos kojem je tek 19 godina. Ove godine u domaćim vodama brani boje višestrukih državnih prvaka AK Opatija Motorsporta, a u kratkoj je karijeri već doživljavao vožnju na kotačima, ali i kroviranja. Sve je to škola iz koje vrijedi izvući ono najbolje.

- Karlovac je prošao izvrsno. Zadovoljni smo, pa ću na tome temeljiti svoj drugi nastup na WRC-u, koncentrirati se na svoju vožnju, zanemariti vremena konkurenata i pokušati stići do cilja, kazuje mladi Jan kojem je na užarenoj suvozačkoj stolici iskusni Slovenac Vilijem Ošlaj.

OSJETITI KONKURENCIJU, STIĆI DO CILJA I ZABAVITI SE

Dvije godine biti uz staze i gledati kako dečki uživaju, ove godine više nije želio ponoviti. Jedna od pobjedničkih posada prošlogodišnjeg Prvenstva Hrvatske u klasi 3, a poslije otvorenja sezone vodeća, su i članovi AK Rijeka Tomas Hrvatin i Đani Simčić. Oprobat će se, u za njih suvremenijem Renaultu Clio, s tri zacrtana cilja:

- Stići do cilja to je prioritet i sve ćemo učiniti da tako bude. Osjetiti žar konkurencije i to ne svakodnevne, već one nešto jačih i uspješnih vozača skupine RC4, odmjeriti snage i vidjeti što možemo. A krajnje – zabaviti se. Ne jurimo bodove, vozimo iz gušta, a na nastup na domaćem WRC-u gledamo kao nešto posebno pred velikim brojem domaće publike, zasigurno najvećem do sada u dugogodišnjoj karijeri, istaknuo je Tomas Hrvatin, jedan od naših najiskusnijih sudionika ove godine.

U istoj skupini su Marko Lončarić i suvozač mu Gabrijel Krnjić (AKK Sveta Nedelja), prvi puta u službenoj konkurenciji. Marko je prošle godine bio predvozač što i ove godine čini njegov stric Nenad, jedan od garde najiskusnijih i trofejnih hrvatskih relijaša, nositelj Zlatne kacige HAKS-a. Preostale tri posade startat će posljednje u nizu 56 listom prijava predviđenih automobila, svrstani u skupinu RC5.

Zagrepčanin Vjekoslav Čičko (AK Buzet Autosport) ima puno automobilističkih uspješnica za sobom, ali u rallyu je još „frižak“. Drugi puta starta na WRC-u, suvozač mu je Eugen Kokolić (AK Zagorje) i vesele se najavi suhe staze i punog gledališta uz brzince.

Osjetiti čari 300 km brzinaca „u paketu“, na jednom natjecanju izazov je za Slavena Šekuljicu (AK Delta) i Damira Petrovića (AK Dugo Selo) kojima je ovo prvi start na WRC-u, dok posadu s posljednjim startnim brojem 71 čine aktualni državni prvak klase 4 iz 2022. godine Igor Mandić (AK Delta) i suvozač mu, jedini istarski automobilist na ovogodišnjem Croatia rallyju Albert Ivančić iz pazinskog Istra racing teama.

- Prvi nam je ovo nastup u Renault Cliu kojeg još nismo niti dobro upoznali. Četvrtak jutro i Shakedown će biti prvi test. Sve poslije toga će biti malo lakše. Vozit ćemo u svom stilu, a želja je ciljna rampa, kaže Mandić, zaključivši tako nisku hrvatskih aduta na užarenom asfaltu „50 nijansi“ hrvatskog izdanja WRC-a.

Zastor se diže u 18,30 sati ispred Nacionalne i sveučilišne biblioteke i predstava može početi.

Oči oktanskog svijeta naredna su četiri dana uprte u Hrvatsku, domaćina WRC Croatia rallya.

Koristimo kolačiće
Na našoj web stranici koristimo kolačiće. Neki od njih su neophodni za rad stranice, dok nam drugi pomažu poboljšati ovu stranicu i korisničko iskustvo (kolačići za praćenje). Možete sami odlučiti želite li dopustiti kolačiće ili ne. Imajte na umu da ako ih odbijete, možda nećete moći koristiti sve funkcije stranice.