SP prikoličara: Britancima naslov svjetskih prvaka, Fincima posljednja pobjeda

Nedjelja, 10. rujna 2017. 20:39 Napisao/la  Miroslav Krpan

Braća Birchal u krugu zagrijavanja  izletjeli sa staze, nisu startali i posljednju utrku sezone prepustili viceprvacima iz Finske

Pekka Päivärinta  i Kirsi Kainulainen
Pekka Päivärinta i Kirsi Kainulainen Foto: Miroslav Krpan


Braća Ben i Thomas Birchall svoj ovogodišnji naslov svjetskih prvaka motociklističke „formule 1“ – popularnih „prikolica“ osigurali su sa sedam pobjeda u kontinuitetu zaključno s prvom kraćom „sprint race“, održanom na grobničkoj stazi prvog natjecateljskog dana.

Posljednju utrku, „gold race“ nisu imali sreće i nisu čak niti startali. Automotodrom Grobnik ovog je vikenda bio domaćin završnice prvenstva svijeta motocikala s prikolicom i prvenstava Alpe Adria, te Prvenstva Hrvatske što je uz nastup 118 motociklista iz 18 zemalja svijeta održano pod nazivom „FIM Sidecar World Championship & Alpe Adria RR Championship“ u još jednoj dobroj organizaciji Motokluba „Kvarner“ i  „Automotodroma Grobnik“ d.o.o.

Neposredno po svečanoj ceremoniji otvaranja utrke uz sve konkurente Ben i Thomas Birchall krenuli su u završni krug upoznavanja staze, ali stigli na žalost tek do prvog zavoja grobničke staze.

Dan je bio kišni i tako pokvario prethodne suncem obasjane trenutke vrhunskih utrka prethodnih dana, a očiti uzrok, srećom lakšeg izlijetanja kojom je prigodom kopilot čak i kratko „katapultiran“, ali bez posljedica.

Po dolasku na startne pozicije ostali prikoličari sačekali su čišćenje staze i micanje prikolice svjetskih prvaka sa staze.

 Bila je to prigoda njihovim konkurentima za doseze sezone što su u potpunosti iskoristili viceprvaci svijeta iskusni finski tandem Pekka Päivärinta  i Kirsi Kainulainen na „LCR Honda“ osvojivši prvu ovogodišnju pobjedu.

 Iz kruga u krug dulje (18 krugova) „gold race“ utrke Finci su odmicali konkurentima prošavši ciljem uz prednost čak 24,405 sekundi.
 
 Mokra staza nije dozvoljavala rekordne brzine, pa su najbolja vremena bila osam sekundi slabija.
 
 Drugim su mjestom Britanci  John Holden i Mark Wilkes (LCR Honda) osigurali treću poziciju ovogodišnjeg FIM Sidecar World Championshipa.

 Priliku da slave i popnu se prvi put ove sezone na pobjedničko postolje trećom su pozicijom izborili Francuzi Michael Grabmüller i Sebastien Lavorel (LCR Yamaha).
 
 Dvije su sekunde bili brži i od Nizozemaca Bennie Streuera i Kevina Rousseau (LCR Honda) koji su svojevrsni tragičari ovogodišnjeg grobničkog izdanja prikoličara jer su ispustili treće mjesto ukupnog poretka slabijim plasmanima od Holdena i Wilkesa.

 Vrijedi spomenuti još jedan dobar rezultat Slovenca Janeza Remšea, jednog od veterana ove discipline svjetskog moto sporta koji je  s kopilotom Robbie Shorterom (Novi Zeland) osvojio je sedmu poziciju.

 Za nama je još jedna sezona FIM Svjetskog prvenstva motocikala s prikolicom.
 
 Nakon utrka u Francuskoj, Njemačkoj, Mađarskoj i Nizozemskoj zaključena je u Hrvatskoj, na Grobniku, ovog puta, gotovo sigurno posljednji put na starom asfaltu.
 
 Jer, iduće godine u proljeće ide novi asfalt (garancija je stotine i stotine pripremljenih betonskih blokova novih pasica – rubnjaka za postavu uz novi asfalt).
 
 Da ga slučajno ne bude – svjesno gubimo najveću motociklističku utrku posljednjeg desetljeća u nas koja je 13 puta za redom, a 17 ukupno održavana na Automotodromu Grobnik.

 Upravo to da je Grobnik završna utrka dalo je priliku da se FIM medalje objese oko vrata najbolja tri svjetska tima sezone 2017. A to su: prvaci Ben i Thomas Birchal (Velika Britanija) s 175 bodova, viceprvaci Pekka Päivärinta  i Kirsi Kainulainen (Finska) s 161 bodom i treći John Holden i Mark Wilkes (Velika Britanija) s 121 bod.
 

 Neposredno po primitsku medalje, usprkos propuštenoj zadnjoj utrci, prvaci svijeta nisu krili zadovoljstvo. Ben Birchall je izjavio:

 - Presretni smo ostvarenim. Grobnik nam je drugu godinu za redom donio naslov svjetskih prvaka. Žao nam je za očitu našu grešku prije pola sata, ali srećom ti nam bodovi nisu nedostajali. Žestoku smo konkurenciju cijelu sezonu imali u Pekki  i Kirsi i mi im čestitamo. Grobnik nam je uvijek bio drag i rado ćemo se vraćati na ovu stazu.
 
Ozarena lica napuštaju Grobnik sjećajući se i 2009.godine u kojoj su postali prvacima svijeta tada jedinstvene klase od 1000 ccm.

Na Automotodromu Grobnik održana je još jedna uspješna utrka. Svjetska, ni manje ni više. Zalog je to budućnosti.

 A da ima podršku dovoljno je citirati hrvatskog ministra turizma Garija Capellija koji je otvorio utrke, a istaknuo značaj svega do sad učinjenog na Grobniku u cilju održanja kontinuiteta i tradicije, kao i planova za budućnost u čemu će domaćini imati punu podršku ministarstva kojem je na čelu.

 


 
 Prigodnim riječima ljubiteljima brzina i sudionicima obratili su se i čelni čovjek Organizacijskog odbora Mladen Črnjar, načelnica Općine Čavle Ivana Cvitan Polić, pročelnik u PGŽ Valerij Jurešić, predsjednik HMS-a Stjepan Peršin, te Vanda Mandić, predstavnica INA d.d.
 
Zastor je spušten, zaključena je još jedna službena bodovna motociklistička sezona na „grobničkoj ljepotici“. I više nego uspješno.

Usporedo održana 72. utrka Prvenstva Alpe Adria bila je dostojna „sjena“ svjetskim prikoličarima.

 Vrhunsko nadmetanje na dva kotača upriličili su sudionici 72. utrke u nizu Prvenstva Alpe Adria na grobničkoj stazi u 25 proteklih  godina.

Uz vozače desetak zemalja okupljenih u AAC  tijekom dva natjecateljska dana istakli su se hrvatski motociklisti.

Nakon tri pobjede prvog dana, tri puta se čula hrvatska himna i drugog, kišnog grobničkog dana.

Prvi je slavio Mirko Zidarić (Motoklub Križevci) u klasi 125 ccm Sport Production koji je za 3,674 sekunde nadmašio ove sezone trostrukog pobjednika Denisa Petrica, klupskog kolegu, koji je na ovoj utrci vozio samo za bodove PH. Klasa 125 SP vožena je uz klasu StockSport 300 u kojoj je kao ukupni pobjednik zajedničke utrke slavio Slovenac Gašper Hudovernik (KTM RC 390) prošavši ciljem za „dlaku“ ranije, svega 33 tisućinke pored Čeha Vojtecha Schwarza (Yamaha YZF-R3).

Izvrsnu, nadmoćnu, superiornu pobjedu polučio je u najjačoj klasi SuperStock 1000  Renato Novosel, član Lutec Racing Teama, odnosno MK Kvarner.

Svojom Yamahom R1 bio je 10,372 sekunde brži od Slovenca Davida Božiča (BMW S 1000 RR). Novosel je vozio i najbrži krug utrke 1:37,402 minuta prosjekom 154,050 km/sat.

Klase SuperSport 600/Moto 2 i SuperStock 600 nastupile su zajedno, a ukupnu pobjedu utrke, njemu osobno važniju klase SSP/Moto 2 ostvario je Zadranin Marin Ivanov, član Lutec Racing Teama (Kawasaki ZX6R).

Bila je to njegova druga pobjeda u dva dana. Novi Alpe Adria prvak i hrvatski prvak klase SST 600 Martin Vugrinec (Kawasaki ZX6R) morao se u nedjelju zadovoljiti tek sedmim mjestom u klasi, a razlog, prema izjavi na proglašenju prvaka, kako je „na žalost izabrao krive gume“.

U kombinaciji kišnog dana s povremenim, kratkim periodima bez kapi očekujući sušenje staze, kod mnogih je vozača stvaralo dilemu odabira pravih guma. Srećom cjelodnevna priredba protekla je gotovo bez ijednog pada.

U njegovoj je klasi status na postolju drugim mjestom opravdao Vedran Močibob (MK Dva potoka) na Kawasakiju YZF R6 zaostavši tek 4,540 sekunde iza pobjednika Austrijanca Philipa Steinmayra (Yamaha YZF R6).

Ostale skupine i klase protekle su bez hrvatskih vozača. U uvijek atraktivnoj i brzoj, jednoj od jačih klasa, superbike, pobijedio je Čeh Karel Hanika (BMW S 1000 RR), u utrci FIM Supermono Cup Austrijanac Josef Frauenschhuh (KTM), dok su sudionici International Championship Grang Prix s motociklima nekad voženim na utrkama svjetskih prvenstava podijeljeni u dvije klase.

 U onoj do 250 ccm pobijedio je Nijemac Stefan Tennstädt (Bakker Rotax), a u jačoj do 350 ccm Britanac Mike Edwards (BSR).

Koristimo kolačiće
Na našoj web stranici koristimo kolačiće. Neki od njih su neophodni za rad stranice, dok nam drugi pomažu poboljšati ovu stranicu i korisničko iskustvo (kolačići za praćenje). Možete sami odlučiti želite li dopustiti kolačiće ili ne. Imajte na umu da ako ih odbijete, možda nećete moći koristiti sve funkcije stranice.