RALLY OPATIJA 2019 Na ciljnom postolju u centru Opatije tri nacionalna prvaka tri susjedne države

Nedjelja, 05. svibnja 2019. 22:15 Napisao/la  Miroslav Krpan

 Slovenac Rok Turk kao pobjednik, drugoplasirani Mađar Andras Hadik i treći još jedan Mađar, ali dvostruki hrvatski prvak Krisztian Hideg

Opatijsko postolje 2019.
Opatijsko postolje 2019. Foto: Miroslav Krpan

 

Slovenski internacionalac i nacionalni rally prvak Rok Turk treći je puta pobjednik tradicionalnog „Rallya Opatija“, što je ovog vikenda, po 28.put, održan u zaleđu Opatije i istarskog dijela Učke, u još jednoj dobroj organizaciji Autokluba „Opatija“.

Turk je, uz suvozačicu Blanku Kacin, za upravljačem prestižnog „Hyundai i20 R5“, poslije više od 440 km itinerera, te 102,14 km brzinskih ispita, od kojih je na pet, od ukupno 11 imao najbolja vremena, do cilja stigao pobjednički s prednošću većom od minutu i pol.

Na ciljnom postolju u centru Opatije našla su se tako, kao vozači, tri nacionalna prvaka tri susjedne države – Slovenac Rok Turk kao pobjednik, drugoplasirani Mađar Andras Hadik i treći još jedan Mađar, ali dvostruki hrvatski prvak Krisztian Hideg.

Prvog je dana Turk u startu poveo, da bi jedino poslije drugog, noćnog prolaska brzincem „Breza“ nakratko, tek za prenoćiti, izgubio čelnu poziciju.

Drugi je dan sve sudionike očekivao zahtjevan dio u zaleđu Učke, s istarske strane brzinci Račja Vas i Brest, te prelazak Učke na kvarnersku stranu, pa sve to tri puta.

Jutarnji brzinci bili su još mokri, dijelom i kliski, uslijedila je potom sredinom dana era suhih kolnika, da bi završnica na trećem prolasku Brestom bila pod laganom susnježicom.

VREMENSKI UVJETI KAO ZA BOŽIĆ

Prvi svibanjski vikend ličio je gotovo božićnom vremenu.

Ujutro je Turk odmah krenuo u pobjednički đir, preuzevši, za početak pobjedom na trećem brzincu u Račjoj Vasi vodstvo koje do kraja rallya nije ispuštao.

Održavao je prednost na 20-tak sekundi ispred najvećih rivala.

U međuvremenu su i Slovak Vlastimil Majerčak i Mađar Andras Hadik bili brži na BI Brest, odnosno Učka 1, ali Turk se vratio u pobjednički ritam u drugom „krugu“.

Mađarska posada Andras Hadik uz suvozača Krisztiana Kertesza u „Ford Fiesti R5“ pokazala se najvećim rivalom Turku, ostvarivši i najbolja vremena na tri brzinca, a do osvajanja drugog mjesta nije ih spriječila niti sporija vožnja na pretposljednjem BI u kojem su izgubili 40-tak sekundi.

Nešto teži put do pobjedničkog postolja imao je dvostruki hrvatski prvak i dva puta pobjednik „Opatije“ Mađar Krisztian Hideg i suvozač Istvan Kerek u „Škoda Fabia R5“, koji se na svojevrstan način „probudio“ tek u završnici ostvarivši najbolja vremena na posljednja dva prolaska Brestom i Učkom.

No, njihovom dobrom plasmanu pomalo je kumovao i peh dva favorizirana sudionika – prvo minuta i pol izgubljenog vremena zbog puknute gume slovačke posade Majerčak-Kušnier (Ford Fiesta R5) koji su do šestog brzinca bili treći, dobili četvrti BI u Brestu,na kraju završili tek 14., a odmah potom i odustajanje izvrsnih Mađara Antala Kovacsa-Gergelya Istovicsa (Ford Fiesta R5) na sedmom brzincu „Brest 2“, koji su svoj automobil krovirali, ali bez posljedica po posadu.

PRODAN-RAŠTEGORAC MEĐU DESET

Na startu rallya bilo je 75 posada iz devet europskih zemalja, a do cilja ih je uspješno stiglo 61.

Tehnički su kvarovi glavni uzročnik odustajanja, a tek poneko izlijetanje, bez posljedica. Kada starta čak osam automobila „R5“, a sve vozači s reputacijom, teško se sa slabijim vozilom probiti u taj šampionki krug.

No, izvrsno su posao odradili domaći aduti – Buzećanin Viliam Prodan i Zagrepčanin Zoran Raštegorac, kombinirana posada AK Opatija Motorsport i AK CRO Dakar team iz Zagreba koji su se svojim „Renault Cliom R3“ uglavnom „vrtili“ oko desete pozicije „generalke“.

Očito su i sebi za gušt, povratak iz Istre ka cilju Opatije, u Veprincu, na foto ćeliji posljednjeg brzinskog ispita, završili vremenom iskazanim šestim mjestom.

U konačnom su poretku deseti, a ispred njih još jedna posada sa hrvatskim licencama – zagrebački Mađari Autokluba Delta Sport Janos Szilagyi-Alexandra Varadi (Mitsubishi Lancer Evo IX).

Prodan i Raštegorac u konačnici su drugi u konkurenciji automobila s jednoosovinskim pogonom, tek bolji od njih mladi Nijemac Hermann Gässner u „Toyoti GT86 CS-R3“ sa suvozačem Felixom Kiselingom.

ŠEBALJ STAO NADOMAK CILJNE RAMPE

Dva vrhunska hrvatska automobilistička asa, ovog puta na opatijskom rallyu u manje konkurentnim automobilima, barem kada je riječ o prvoj desetorici, Šebalj i Pulić, uspješno su „brodili“ brzinskim ispitima. Međutim, na samom kraju dijelom neočekivani rasplet.

Iako su nakon 11 brzinskih ispita, prolaskom cilja u Veprincu trebali osvojiti 13. mjesto „generalke“, kao treći u svojoj klasi 2, Zagrepčani Juraj Šebalj i Ivan Pogačić (AKK Sveta Nedelja) odustali su u „Toyoti GT86 CS-R3“ i to tijekom etapne vožnje na dionici Veprinac-centar Opatija. Jednostavno, nisu se pojavili na posljednjoj vremenskoj kontroli.

Tako je 15. mjesto ukupnog poretka osigurala veteranska i povratnička dubrovačko-zagrebačka posada Niko Pulić-Davor Devunić (AK Dubrovnik racing) za upravljačem „Opel Adama R3“.

Oni su u svojoj klasi 3 osvojili 3. mjesto u međunarodnoj konkurenciji.

Rally je bodovan za FIA CEZ Prvenstvo Srednjeeuropske zone, Međunarodno zonsko Prvenstvo Hrvatske, državna prvenstva Hrvatske i Bosne i Hercegovine, te za međunarodni „Mitropa Rally Cup“ i Kup BiH.

Rezultati – ukupno: 1. Turk-Kacin (Slovenija, Hyundai i20 R5) 1:03:28,3 sata, 2. Hadik-Kertesz (Mađarska, Ford Fiesta R5) +1:33,3 minuta, 3. Hideg-Kerek (Hrvatska, Škoda Fabia R5) +1:40,0, 4. Fogasy-Berendi (Mađarska, Ford Fiesta R5) +2:37,4, 5. Lovasz-Kürti (Mađarska, Hyundai i20 R5) +3:11,9, 6. Gässner-Thannsauer (Njemačka, Mitsubishi Lancer Evo X R4) +3:13,8, 7. Peljhan-Čar (Slovenija, VW Polo RN4) +3:36,2, 8. Gässner jr.-Kiesling (Njemačka, Toyota GT86 CS-R3) +4:16,1, 9. Szilagyi-Varadi (Hrvatska, Mitsubishi Lancer Evo IX) +4:41,0, 10. Prodan-Raštegorac (Hrvatska, Renault Clio R3) +4:53,9.

Fotogalerija Miroslav Krpan

Copyright © SportCom.hr :: Dizajn i izrada StudioIT