Utrke na Automotodromu Grobnik u svakom svom novom izdanju, u godini jubileja, donose nove rekorde, ali i izvrsne vožnje.
Nakon kišnog, i ne baš za vozače povoljnog dana, osvanulo je sunce, uvjeti idealni i cjelodnevni program drugog dana „FIM Sidecar World Championship“, u organizaciji Moto kluba Kvarner i Automotodroma Grobnik d.o.o., protekao je uz izvrsne vožnje, ali i željeni, ne i neočekivani novi apsolutni rekord motocikala s prikolicom.
Utrkom dana zasigurno slovi prva od dvije ovog vikenda, kraća i uzbudljivija „sprint“ race 12 timova iz sedam zemalja utrka kojom je situacija na ljestvici poretka Prvenstva svijeta neznatno promijenjena.
U utrku se ušlo žestoko, prvi krug na tri čelne pozicije okončali su favoriti, ali zbog izlijetanja i ostanka u opasnoj zoni britanskog tima Blackstock-Rosney, najbržih s kišnog treninga dan ranije, utrka je prekinuta.
Po povratku u boksove, raščićavanja staze i kraće pauze uslijedio je novi start. Poveli su braća Ben i Thomas Birchall (Yamaha LCR), a na kratko su ih slijedili sunarodnjaci Tim Reeves i Mark Wilkes (Yamaha Adolf RS), te Finci Pekka Päivärinta i Jussi Veräväinen (Honda LCR).
Potrajalo je to tek četiri kruga, da bi tehnički kvar u zavoju „petica“ sa staze udaljio još uvijek vodeće u prvenstvu Reevesa i Wilkesa.
U istom krugu odustaje još jedna posada do tada na petom mjestu, a vodećim Birchallima i Fincima priključuje se na trećoj poziciji nizozemsko-francuski tandem Bennie Streuer-Kevin Rousseau (Kawasaki LCR).
Tim slijedom prolaze i cilj, braća Birchall pobjeđuju uz prednost od 10,692 sekunde ispred Finaca, ali ono značajno – obaraju za gotovo pola sekunde apsolutni rekord grobničke staze za motocikle s prikolicom star 11 godina kojeg je držao Tim Reeves.
Bilo je to s motociklom od 1000 ccm, a sada Birchalli voze izvrsnih 1:30,301 minut prosjekom od 166,164 km/sat sa „skromnih“ 600 ccm. S novih 25 bodova, a odustajanjem Reevesa, smanjili su razliku uoči nedjeljne utrke na samo 26 bodova. Poslije Grobnika vozi se još jedna utrka u Njemačkoj, prvenstvo nije riješeno.
Trodnevni program ove najznačajnije motociklističke utrke što se vozi samo osam dana uoči datuma (17. rujna 1978.g.) kojim se obilježava 40 godina Automotodroma Grobnik privukao je čak 171 vozača iz 22 zemlje, a niz utrka boduje se za FIM Europe Vintage Championship, International Grand prix 125 GP i 250 GP, Alpe Adria Championship classic i oldtimer, te Prvenstva Hrvatske za sve sportske i povijesne klase.
Karlovčanin Zoran Salopek, u „dresu“ Moto kluba Kvarner, još je ne jednom, dva puta izmamio osmijehe svih ljubitelja brzina povijesnih motocikala.
Ne da je najbolji pobjedom u konkurenciji hrvatskog prvenstva oldtimeraša u najjačoj klasi, već je očekivano slavio i u utrci Prvenstva Alpe Adria skupine „classic“ i time je u njegovu čast svirana „Lijepa naša“. Obje su pobjede Salopeka praktično promovirale i u ovoj sezoni u dvostrukog prvaka – Hrvatske i Alpe Adria.
Dvije utrke hrvatskog prvenstva sportskih motocikala za tri klase i jednu zasebnu skupinu vozača bile su krajnje zanimljive.
Ipak, ime koje se izdvaja je gotovo nevjerojatni Dario Horvat iz Športskog kluba 1. HMK Zagreb koji je svojim Kawasakijem klase SST 1000 najbliže konkurente ostavio za pola kruga.
Novom je pobjedom samo povećao bodovni skor u PH za već siguran naslov državnog prvaka.
Talijan iz redova Moto kluba Križevci Nicolo Trevisan na „Triumphu“ za sitnih 119 tisućinki sekunde pobijedio je favorita klase SST 600, klupskog kolegu Ivana Viška ((Yamaha), koji je već osigurao naslov prvaka Hrvatske.
Novom pobjedom u skupini „Big Boysi“ Dražen Kemenović (MK Križevci) svojom je Hondom potvrdio da mu ove sezone nema ravnog.
U klasi 125 SP domaćeg prvenstva pobijedio je Dorian Velić (Aprilia) iz MK Oroslavje.
Grobnička staza u ozračju jubileja doživjela je jednu izuzetnu utrku – FIM Vintage Sidecar – utrku povijesnih prikolica. U konkurenciji 11 različitih „bolida“ pobjedom su na motoru „Suzuki“ slavili Slovenci Ivan Jenko i Klemen Pestenjak, a njihovo najbolje vrijeme bilo je 2:07,790 minuta.
Nedjeljni program što počinje već u 8 sati slobodnim treninzima („warm up“) svih kategorija uz ponavljanje svih subotnjih kategorija bit će obogaćem i jednom koja se u vikendu vozi samo jednom „International grand prix 125 i 250“ u kojoj dominiraju Talijani, a svi voze nekada znane motocikle ove dvije najprivlačinije „manje“ klase svjetskih prvenstava.
Bodovne utrke kreću od 10,25 sati, a „gold race“ prikoličara na rasporedu je u 13 sati.