Intenzivnim tempom svakih dva tjedna jedna utrka, odvija se ovogodišnja sezona FIA EHC – European Hill Climb Championship, utrka prvenstva Starog kontinenta na brdskim stazama, začeta posljednjeg travanjskog vikenda u Austriji. Nakon toga održane su utrke u Španjolskoj, Portugalu i Češkoj, a ovog je vikenda na rasporedu peta utrka u Njemačkoj.
Utrka, ali i organizacija na njemačkoj stazi Bad Liebenstein to Steinbach, dugoj 5.300 metara, s usponom od 4,7 posto ima svoju 50-godišnju povijest otkako je održana prva utrka.
Sijedilo je nekoliko višegodišnjih ciklusa odvijanja manifestacije, promjena i pauza uzrokovanih različitim infrastrukturnim, ali i financijskim razlozima, da bi ovogodišnja 26.ADAC Glabach Race odlukom FIA uvrštena ponovo u Kalendar svjetske federacije u sustavu Europskog prvenstva, na što su organizatori i domaćini izuzetno ponosni.
Za stazu, najdužu u Njemačkoj, kažu da je najmodernija i najsigurnija brdska staza u Europi, a ove godine u različitim bodovnim konkurencijama, u više od 30 različitih klasa i grupa povijesnih i modernih automobila, formula i prototipova, očekuju start 152 vozača i vozačice iz 15 europskih zemalja, uz bodovanje tri državna prvenstva: Njemačke, Austrije i Luksemburga.
Ipak, najznačajnije bodovanje je FIA EHC – Europsko prvenstvo u kojem se među „modernim“ vozilima očekuje nastup 42 vozača i vozačice iz 14 zemalja, a među njima i dvojica hrvatskih asova, višestrukih državnih prvaka i ove sezone vozača koji u kontinuitetu izuzetno uspješno pohode europskim stazama.
U FIA Grupi 4 ove sezone izuzetan je, sa sve četiri pobjede Matija Jurišić, mladi 21-godišnji riječki automobilistički as, višestruki državni prvak i najmlađi nositelj Zlatne kacige HAKS-a, vozač Autokluba RI autosport.
Nastupima u Peugeotu 308 TCR, uz vodstvo u grupi sa dvih stotinu bodova, isti ga broj bodova, tek uz još samo jednog četverostrukog pobjednika FIA Grupe 3 Talijana Antonina Migliuola (Mitsubishi Lancer Evo IX, Grupa 3), koji nastupa pod pseudonimom „O-Play“, drži na podjeli pozicije 1 i 2 ukupnog poretka Kategorije I, među 62 vozača ove sezone.
Jurišić je najmlađi europski vozač u ovom rangu i plasmanu sezone PE.
Drugi hrvatski vozač u igri za sam vrh određenih konkurencija je još jedan, znatno iskusniji vozač, Zagrepčanin Domagoj Pereković, koji u Mitsubishi Lanceru Evo IX nastupa u prestižnoj i najjačoj FIA Grupi 1 Kategorije I.
Propustio je nastup u Portugalu, pa tako i neke dragocjene bodove, a uoči Njemačke drugoplasirani je FIA Grupe 1 i 13. Kategorije I.
Konkurencija u njegovoj grupi je više nego vrhunska, stoga svaki uspjeh i plasman među tri najbrža je uspjeh ravan pobjedi.
Uz Migliuola i Jurišića trenutni lideri grupa su: Grupa 1 Igor Stefanovski (Sjeverna Makedonija, Ferrari 488 Challenge Evo), Grupa 2 Nicolas Werver (Francuska, Porsche 997 GT3R) i Grupa 5 Norbert Nagy (Mađarska, BMW E46 330Ci).
U Kategoriji II (formule i prototipovi) s četiri ostvarene pobjede vodeći je Francuz Geoffrey Schatz u prototipu Nova Proto NP01, ali i dalje favoritom brojnih utrka slovi peterostruki europski prvak Talijan Christian Merli (Osella FA30 Zytec LRM), koji je u Češkoj odustao.
Subotnji treninzi (tri) u Njemačkoj počinju u 8,30 sati, a nedjeljne bodovne utrke u 8,30 i 12 sati, čija se vremena zbrajaju za konačni poredak.