Samo jedan klik i pogled na stranice FIA EHC rezultata posljednjih dva-tri dana oduševljava svakog iole istinskog ljubitelja automobilizma u Hrvatskoj.
Pod brojem „1“ vijori se hrvatska zastava i ime Matija Jurišić.
Nedoživljeno, veličanstveno,...
Ali idemo redom i polako.
Mladi riječki automobilist, 21-godišnji Matija Jurišić, član Autokluba RI autosport, od kraja travnja do proteklog vikenda, u šest je nastupa ostvario šest pobjeda FIA Grupe 4 u Kategoriji I (turistički automobili) ovogodišnje sezone FIA EHC – European Hill Climb Championship, automobilističkih utrka prvenstva Starog kontinenta na brdskim stazama.
Tim je rezultatom, ne samo vodeći u svojoj, jednoj od pet raspisanih grupa automobila po specifikacijama „performance factora“, već je trenutno ostao jedini sa šest pobjeda i svih 150 osvojenih (brutto) bodova čime je, uoči nastavka sezone kroz deset dana u Poljskoj, zasjeo na lidersku poziciju konkurencije čak 65 do sada sudjelujućih vozača.
Šesta utrka sezone vozila se u Italiji, tradicionalna i kultna utrka začeta daleke 1964.godine, uz povremene prekide, doživjela je svoje 53. izdanje.
Trofeo Vallecamonica, u organizaciji Automobile Cluba Brescia, vraćana je u kalendar europskog prvenstva, s više od 250 sudionika iz 15 zemalja, u različitim bodovnim konkurencijama.
U onoj najjačoj, europskog prvenstva, u Kategoriji I vozila su 22 vozača, a u Kategoriji II (formule i prototipovi) još njih 16.
Uz mladog Riječanina, na utrci je nastupio još jedan vrhunski hrvatski as, Zagrepčanin Domagoj Pereković koji je zbog tehničkih poteškoća s Mitsubishi Lancerom Evo IX (FIA Grupa 1) morao odustati tijekom prve bodovne vožnje.
Matija Jurišić u Peugeotu 308 TCR 1.6 ostvarena vremena s dva treninga u dvije je bodovne vožnje popravio za gotovo osam sekundi i zahtjevnu stazu, na dionici Malegno - Ossimo - Borno, dugu 8.590,84 metra, s izazovnim usponom od 6,19 posto, odvezao za 4:36,266 minuta u prvoj, odnosno 4:35,149 minuta u drugoj vožnji, te zbrojem vremena zauzeo ukupno šesto mjesto Kategorije I, a nadmoćno pobjedu svoje Grupe 4, ovog puta brojnije i konkurentnije.
Pobjednik Kategorije I u Italiji bio je Švicarac s češkom licencom Ronnie Bratschi (Mitsubishi Lancer Evo VII RS), ujedno pobjednik najjače FIA Grupe 1 automobila.
Drugi je bio Francuz Nicolas Werver (Porsche 997 GT3R), pobjednik FIA Grupe 2, dok je treće mjesto zauzeo trostruki europski prvak Makedonac Igor Stefanovski (Ferrari 488 Challenge Evo) iz grupe 1.
Do utrke u Italiji bodovno ravnopravan našem Jurišiću, s po pet pobjeda, u vrhu ljestvice bio je Talijan Antonin Migliuolo (Mitsubishi Lancer Evo IX), koji nastupa pod pseudonimom „O-Play“.
No, ovog ga je puta, za 1,256 sekundi zbirnog vremena manje u FIA Grupi 3 nadmašio izvrsni Slovenac Anže Dovjak (Hyundai i30 TCR).
Na domaćem terenu pobjedu u FIA Grupi 6 odnio je Talijan Lucas Bicciato (Renault Clio IV).
Ukupni pobjednik utrke za PE bio je najbrži Kategorije II, peterostruki europski prvak Talijan Christian Merli (Osella FA30 Judd LRM) s 3,870 sekundi ukupno boljim vremenima od vodećeg u prvenstvu, uz Jurišića također jedinog s šest pobjeda svoje skupine, Francuza Geoffreya Schatza, u prototipu Nova Proto NP01.
Za utjehu mu ostaje najbolje vrijeme dana u drugoj vožnji 3:45,332 minuta, prosjekom137,2 km/sat.
Posljednjeg srpanjskog vikenda vozi se sedma (od deset) utrka sezone, Limanowa u Poljskoj, a do tada vrh dviju ljestvica Kategorije I i FIA Grupe 4 drži hrvatski as Matija Jurišić.
Pereković je i dalje bodovno drugi u Grupi 1.