Na međunarodnoj brdskoj auto utrci "21.GHD Petrol Ilirska Bistrica 2015.", pretposljednjem natjecanju ovogodišnjeg FIA Prvenstva Europe nastupilo je 163 vozača iz 11 europskih zemalja. Uz brojne konkurencije i prvenstva za bodove Prvenstva Hrvatske nastupio je i 31 automobilist devet hrvatskih klubova. Trojica hrvatskih vozača plijenila su posebnu pažnju nastupom na bistričkoj stazi.
Ogled favorita ovogodišnjeg hrvatskog prvenstva Kategorije I turističkih automobila pripao je Riječaninu Siniši Kraincu (AK Rijeka), koji je u obje vožnje „Ford Escortom RS Cosworthom“ bio brži od najvećeg konkurenta u borbi za naslov državnog prvaka Mađara Istvana Kavecza (AK Dubrovnik racing) čiji je zaostatak u „BMW E90“ na kraju bio tek 1,49 sekunde. Sada su dvije utrke prije kraja sezone (Buzet i Dobrovnik) Krainc i Kavecz izjednačeni u neto bodovima, a svaki do sada ima po tri pobjede.
Nastup Tomislava Muhvića (AKK Petar Klepac“), europskog prvaka iz 2013. godine, očekivan je s posebnom pažnjom. U sezoni, kada zbog zdravstvenih problema rijetko nastupa, upustio se u još jedan ogled sa Makedoncom Igorom Stefanovskim kojem je pobjeda u Ilirskoj Bistrici označila i formalnu obranu prošlogodišnjeg naslova prvaka Europe. Muhvić je u grupi N za svojim nasljednikom na europskom tronu zaostao tek 3,35 sekundi, ali s rezultatski boljom drugom vožnjom. Stefanovskom je u potvrdi naslova na ruku išlo i odustajanje najvećeg rivala Čeha Lukaša Vojačeka već u prvoj vožnji.
U okviru hrvatskog prvenstva uz pobjede Krainca u grupi E1 i Muhvića u grupi N, gupa A pripala je Mađaru Laszly Hernadyju (AK Dubrovnik racing), članu ekipe koja se još jednom pobjedom učvrstila u klupskom poretku PH ispred ekipe Autokluba „Rijeka“ čije su boje uz Sinišu Krainca branili još trojica pobjednika svojih klasa: Igor Vičević (N2), Marko Ćoza (A7) i Dejan Kopajtić (E1-16).
Očekivanu pobjedu, četvrtu do sada na stazi Ilirska Bistrica – Šembije, dugoj 5.010 metara, ostvario je najbolji brdski vozač današnjice Talijan Simone Faggioli u tvorničkom prototipu „Norma M20 FC“ i time formalno obranio naslov europskog prvaka za ovu godinu.
S obzirom da su na stazi iz sigurnosnih razloga prerađene dvije šikane, a time ista usporena, Faggioli je u prvoj vožnji ostvario i novi rekord staze 2:02,10 minuta prosječnom brzinom 147,72 km/sat. Za brojnu konkurenciju vrijeme 4:05,21 minuta u dvije vožnje bilo je nedostižno, a najbliži mu je bio Čeh Miloš Beneš (Osella FA30) zaostavši ukupno 8,98 sekundi.
Treće mjesto generalke pripalo je Talijanu Faustu Bormoliniju u formuli Reynard K02 kojeg je od pobjede dijelilo nepunih deset sekundi. Brojni gledatelji uz stazu po idealnim uvjetima oduševili su se izvrsnim četvrtim mjestom najboljeg slovenskog automobiliste a bio je to Patrik Zajelšnik u prototipu Norma M207 V8. Među više od 30 formula i prototipova izvrsno deseto mjesto polučio je Mađar Laszlo Szasz, vozač Autokluba Dubrovnik racing koji je nastupio u prototipu „DT Alfa“, time pobijedio za u Kategoriji II i osigurao novi naslov prvaka Hrvatske.
Utrku je uspješno organizirao slovenski sportski automobilistički savez AŠ 2005, a do cilja je uspješno stiglo 150 vozača. Odustajanja su uglavnom bila uzrokovana tehničkim kvarom ili ove godine čestim „sudarima“ s preprekama od guma na šikanama usporenja.
Hrvatsko prvenstvo na brdskim stazama nastavlja se u Buzetu od 18. do 20.rujna, kada se održava najveća hrvatska automobilistička priredba 34. Buzetski dani kojom se zaključuje ovogodišnji ciklus FIA Prvenstva Europe. Očekuje se nastup blizu 200 automobilista.