U malom istarskom gradiću Buzetu prvih dana rujna prije više od tri desetljeća počela se pisati svojevrsna oktanska povijest ovih naših prostora. Svih ovih godina prvo u rujnu u pitoresktnom istarskom gradiću Buzetu osjeti se nešto „divlje u zraku“. Nagovještaj je to nečeg izuzetno važnog, značajnog, veličanstvenog. Oktanskim zanesenjacima ovoga podneblja posebnost je okupljanje europskih automobilističkih asova na već legendarnoj buzetskoj brdskoj stazi. Ime je dobila po skromnoj mjesnoj svetkovini koja je proteklog desetljeća izrasla u višetjednu manifestaciju.
Od 14. do 16. rujna održava se najveća i najznačajnija hrvatska automobilistička manifestacija. Ponovo će u «Grad tartufa» pohrliti svite ljubitelja brzina, europskih automobilističkih asova, a «31. Buzetske dane 2012.» uveličati će očekivanih i rekordnih 195 prijavljenih vozača iz Hrvatske, Slovenije, Češke, Italije, Austrije, Bosne i Hercegovine, Slovačke, Francuske, Makedonije, Srbije, Mađarske i Švicarske. Impresionira podatak da su prijavljeni gotovo svi najbolji europski i hrvatski vozači.
Simone Faggioli dvostruki pobjednik
Iz godine u godinu izmjenjivali su se slavljenici na najvišem tronu 2003. Denny Zardo (Italija), 2004. Andrea De Biasi (Italija), 2005. Simone Faggioli (Italija), 2006. Milan Svoboda (Češka), 2007. Fausto Bormolini (Italija), 2008. Lionel Regal (Francuska), 2009. Renzo Napione (Italija) i 2010. Vaclav Janik ( Češka) i tek opet 2011. Simone Faggioli postavši tako jedini dvostruki pobjednik u devet godina europkih vožnji. Ove godine Buzet slavi novi jubilej – desetu utrku u nizu za Prvenstvo Europe.
O rekordima se pričalo, imena se pamte. Nijemac slovenskog porijekla Jozef Zajelšnik formulom 2 «BMW» 1987. godine ostvario rekord staze u vremenu 2.12,47 minuta prosječnom brzinom 114,383 km/sat. Isti je ostao trajni spomen na dionicu dugu 4.209 metara. Kandidirajući za europsko prvenstvo 2000. godine staza je produljena na potrebnih 5.001 metar od Mosta do Peničići. Prvim je rekorderom bio Čeh Jiri Mičanek u vremenu 2:31,251 minuta. Utrka je u Prvenstvo „starog kontinenta“ upisana tek 2003. godine kada Talijan Denny Zardo vozeći prototip «Osella PA 20/S 3000 BMW» ostvaruje rekord u vremenu 2.15,338 minuta prosjekom 133,03 km/sat koji se zadržao sve do prošle jubilarne utrke. Tada je osam godina star rekord oborio pobjednik i višestruki europski prvak Simone Faggioli vozeći 2:12,209 minuta prosjekom 136,175 km/sat.
I ove je godine najzvučnije ime ovogodišnje buzetske utrke bez dvojbe je 34-godišnji talijanski vozač Simone Faggioli, koji je i ovogodišnju titulu prvaka Starog kontinenta u Kategoriji II osigurao prije završetka prvenstva. U osam je nastupa ostvario osam pobjeda. Drugoplasirani Čeh Petr Vitek zaostaje punih 51,5 bodova. Faggioli u Buzet dolazi sa prestižnim prototipom „Osella FA 30“. Riječ je o bolidu sa 3000 ccm³, teškom tek 550 kilograma i sa 500 konjskih snaga. Poznat je i ovogodišnji europski prvak Kategorije I turističkih automobila. Iz Srbije dolazi Dušan Borković, a ove je godine sa sedam pobjeda u devet nastupa superiorno osvojio i prije posljednjeg ogleda sezone prestižni naslov u „Mitsubishi Lanceru EVO IX“.
Uz bodovanje za FIA – Prvenstvo Europe brdskih auto utrka posebno se boduju povijesna vozila («historic») za europsko prvenstvo, potom Međunarodno regionalno prvenstvo Hrvatske za sportska i povijesna vozila, Prvenstvo Hrvatske, te Otvoreno prvenstvo Republike Slovenije i Kup AŠ 2005. K tome svaka od vožnji boduje se i za Prvenstvo Auto i karting lige Zapad ( Istra, Kvarner i Gorski kotar). Hrvatskim automobilistama buzetska je utrka izuzetno važna. Prijavljeno ih je 105 što u ovim godinama recesije predstavlja za naše ovogodišnje prvenstvo raritet.
Predsjednik Ivo Josipović počasni pokrovitelj
Počasni pokrovitelj i ovogodišnje buzetske manifestacije Predsjednik Republike Hrvatske dr.sc. Ivo Josipović nastavljajući tako tradiciju svog prethodnika što je svojevrsno priznanje organizatorima i domaćinima zasigurno najznačajnije hrvatske automobilističke priredbe. Cijena ulaznica za dvodnevnu manifestaciju iznosi 40,00 kuna. Zbog održavanja utrke prometnica od Buzeta prema Cerovlju biti će zatvorena za javni promet i subotu i nedjelju u vremenu od 8 do 18 sati, a na prilazima stazi vrijede posebni prometni režim.
Prvo ime hrvatskih brdskih staza ove je godine riječki as Siniša Krainc, član AKK Šibenik. Sa pet superiornih pobjeda u nizo ove je godine i prije Buzeta osigurao naslov prvaka Hrvatske, već treći zaredom što mu donosi najviše sportsko priznanje „Zlatnu kacigu HAKS-a“. U Buzet stiže neopterećen, osokoljen, spreman na vrhunski rezultat. Ovo je Kraincova sezona u svakom pogledu. Od uvijek atraktivnih zanimljiv je i nastup najtrofejnijeg hrvatskog vozača, miljenika publike u Buzetu Dubrovčanina Nike Pulića i to iznenađujuće u prestižnoj formuli „Lola BO 250“. Suprotstaviti će se najvećima i najbržima, a čak su 22 formule i prototipa najavljeni za nastup u Buzetu. I ne samo voziti radi vožnje. Hrabro u svom stilu najavio je da ide na rekord! Statistički gledano – nastupa 195 vozača iz 12 zemalja u 37 različitih svjetskih marki automobila, hrvatskih je vozača 105 iz 31 kluba. To je u službenoj konkurenciji, a dekoru treba dodati promo vožnje i predvozače, još barem 25 !
Ove godine u Buzet stiže i Mate Rimac, vlasnik najbržeg elektro automobila na svijetu, rekorder priznat po FIA-i. Na stazi će se naći i Formula Student riječkih studenata Tehničkog fakulteta čijem je uspjehu doprinio i Grad Buzet, a u timu je i jedan mladi Buzećanin. Prvi put iznad Buzeta letit će i helikopter u funkciji organizacije, ali u pauzama i za promo vožnje ljubiteljima visina (uz nadoknadu). Treba znati da biti „iznad svih“ – nije jeftino. Prvu večer zabavom završava Alen Vitasović, subotnji program oplemeniti će Lidija Bačić,... Sve to u Mašimovoj škuji nadomak starta. Tehnički prijam i verifikacija su u petak od 12 do 17 sati, prvi trening na rasporedu u subotu od 10 sati, a prva od dvije bodovne utrke u nedjelju počinje u 9 sati. I tako svojevrsni hrvatski «Praznik automobilizma», utrka čiji su domaćini žitelji Buzeštine predvođeni vrijednim sportskim radnicima Auto moto kluba «Buzet» poslije više od tri desetljeća kontinuiteta nastavlja priču.