U konkurenciji 177 vozača iz 13 europskih zemalja službeni treninzi tradicijske i najstarije hrvatske, međunarodne automobilističke utrke na brdskim stazama što se već 15 godina boduje za prvenstvo Starog kontinenta protekli su u izvrsnom ozračju.
Iako je prvi natjecateljski dan 36. Buzetskih dana u organizaciji Autokluba Buzet protekao u stalnim pogledima u nebo s kojeg su „visile“ kapi kiše iz tmurnih, srećom povremenih oblaka, završnica dana protekla je gotovo neočekivano u rekordima.
Naime, među posljednjih deset, onih najbržih vozača prototipova i formula, startala su dvojica ovogodišnjih najžešćih rivala za naslov europskog prvaka, sunarodnjaci, talijanski asovi Simone Faggioli i Christian Merli.
Iako je prije desetak dana, u Sloveniji, po jubilarni deseti puta naslov već osigurao Talijan Simone Faggioli, obojica su u Buzet, na legendarnu stazu stigli neopterećeni, bodovima, ali željni prestiža.
Još uvijek važeći apsolutni rekord staze Most – Peničići duge 5.001 metar, već je tri godine, od 2014., vlasništvo Faggiolija koji je tada vozio 2:11,661 minutu prosječnom brzinom 136,712 km/sat.
Subotnje poslijepodne i vrhunske vožnje ove dvojice takmaca izazvali su ovacije duž staze.
Prvo je Faggioli u prototipu „Norma M 20 FC“ vozio 2:09,625 minuta, da bi samo desetak minuta kasnije Christian Merli (Osella FA 30) dionicu odvezao do sada neviđenom prosječnom brzinom prvi put većom od 140 km/sat.
Elektronika timing službe „AK Opatija Sport Timing“ zaustavila se na brojkama 2:08,100 minuta, do sada nezabilježene u Buzetu.
Izvrsna je ovo najava službenih bodovnih vožnji u nedjeljnom programu što kreće već od 8,30 nastupom promo vozača, a u 9 sati prvom vožnjom za bodove čak osam konkurencija od FIA EHCC, FIA CEZ do državnih prvenstava Slovenije i Hrvatske.
Uz dva dosadašnja pobjednika buzetskih euro uttke Merlija i Faggilija, izvrsnim se trećim vremenom istaknuo još jedan iz „zlatne“ knjige Čeh Miloš Beneš (Osella FA 30) još jednim dobrim rezultatom 2:15,974 minuta.
Među prvih deset, isključivo bolida Kategorije 2 vremenom 2:30,971 minuta, što je bilo osmo vrijeme, uvrstio se i višestruki hrvatski prvak Mađar Laszlo Szasz koji u Formuli Reynard 3000 brani boje Autokluba Dubrovnik.
Hrvatskih je automobilista u Buzet ove godine stiglo 75 iz 30-tak klubova, a zapaženi su još bili Petar Dajak u Formuli Gloria C8F (AK Solin) 16. vremenom, te izvrsni Domagoj Pereković (AKK Zanatlija) i to boljom prvom vožnjom (20. vrijeme ukupno) obzirom da ga je u drugoj izdao njegov Mitsubishi Lancer Evo IX koji juri ka svom prvom naslovu hrvatskog prvaka Kategorije I.
Vrijedna spomena je i niska hrvatskih asova Bojana Juranića (AKK Petar Klepac), relijaša Viliama Prodana (AK Opatija Motorsport), Đanija Varljena (AKK Šibenik), Istvana Kavecza (AK Dubrovnik racing) i Maria Jurišića (AK RI autosport) među kojima će se odlučivati, uz Perekovića, pozicije hrvatskog postolja Kategorije I.
U konkurenciji PH povijesnih vozila očekivano najbolja vremena treninga polučio je iskusni veteran Mladen Sigurnjak (AK Opatija) koji želi i dobar međunarodni rezultat.
Uz Buzećana Viliama Prodana, od istarskih se vozača dobar rezultat može očekivati i od njegova klupskog kolege Lupoglavca Edija Kuharića (Zastava Yugo), te Puljanina Saše Radole (AMK No Traction) koji je favorit u „Hondi Civic TypeR“ za ovogodišnjeg prvaka grupe N hrvatskog prvenstva.
Ukoliko vremenske prilike dozvole i 5 kilometara buzetske staze bude suho, u nedjeljno popodne zagarantiran je novi rekord za čime se na ovoj kultnoj manifestaciji teži već gotovo četiri desetljeća.
Užitak u nastupu 177 vozača bodovnih konkurencija, te još 30-tak promo vozača omogućen je svakom ljubitelju brzina za skromnih 40 kuna.