Subotnji dan tradicijeke međunarodne automobilističke utrke na brdskoj stazi Most - Peničići 43. Buzetski dani 2024., u organizaciji Autokluba Buzet, te suorganizaciji AK D.T. Motorsport Poreč i AK Buzet Autosport, uz promjenjivo, prohladno vrijeme, povremeno laganu kišicu, protekao je u znaku treninga više od 235 automobilista pristiglih iz 17 zemalja.
Među njima je 197 sudionika u nekoj od bodovnih konkurencija završnice FIA European Hill Climb Championshipa modernih i povijesnih vozila, potom FIA CEZ Prvenstva Srednjeeuropske zone povijesnih automobila, te državnih prvenstava Hrvatske i Slovenije, dok su ostali u promo vožnji izvan sustava bodova.
Obzirom na uvjete, povremeno mokru stazu, barem njenim većim dijelom, vremena ostvarena na treninzima nisu u cijelosti realna, ali su ostvarena i dobar pokazatelj vozačima za nedjeljne bodovne vožnje jer su isprobali i slabiju, sporiju strane staze.
Očekivano, najbolje vrijeme dana, u prvoj je vožnji ostvario do sada petrostruki europski prvak Talijan Christian Merli, ujedno i aktualni rekorder staze već sedam godina, koji je svojim prototipom Osella FA30 Judd LRM, stazu od Mosta do Peničići duljine 5.001 metar, prošao za 2:12,600 minuta (prosjek 135,773 km/sat) što je znatno slabije od njegova službenog i apsolutnog rekorda buzetske staze iz 2017.godine u vremenu 2:04,689 minuta prosjekom 144,388 km/sat.
Prvih pet najboljih vremena u ukupnom poretku ostvareno je u prvom treningu, pa je drugo vrijeme polučio Njemac Alexsander Hin (Osella FA30), a treće Španjolac Joseba Iraola Lanzagorta (Nova NP01) s više od tri sekunde slabije od Merlija. Najveći rival Merliju za ovogodišnji naslov prvaka Europe u Kategoriji II, trenutno s devet pobjeda i maksimalnim brojem bodova Francuz Geoffrey Schatz (Nova Proto NP01) imao je četvrto vrijeme 2:16,254 minuta. No, sve to u nedjeljnim utrkama može „pasti u vodu“ ako vremenske prilike umiješaju prste u ostvarenja na stazi.
Najbolje vrijeme Kategorije I, ukupno osmo ima Kosovar Lindon Kalenderi (Mitsubishi Lancer Evo IX) iz druge vožnje 2:29,995 minuta.
Od hrvatskih vozača peto vrijeme Kategorije I, 12. ukupno imao je Domagoj Pereković (AMK Zanatlija Zagreb) u Mitsubishi Lanceru, a na 18. mjestu bio je Mađar Laszlo Szasz (AK Dubrovnik racing) u Formuli Reynard F3000).
Mladi hrvatski as, 21-godišnji Riječanin Matija Jurišić imao je najbolje vrijeme svoje FIA Grupe 4, ukupno 25., a treće od hrvatskih vozača.
Upravo se njegov rezultat u nedjelju očekuje s velikim zanimanjem domaćih ljubitelja automobilizma, obzirom da je pred izazovom karijere, usprkos mladosti i već niz ostvarenih dobrih rezultata, naslova državnog prvaka, te nakon devet uzastopnih pobjeda na svim ovogodišnjim europskim utrkama, ima objektivne izglede postati prvakom Europe Kategorije I što je do sada uspjelo samo dvojici hrvatskih vozača, tri puta Niki Puliću i jednom Tomislavu Muhviću.
Nedjeljni program buzetskog praznika automobilizma počinje prvom vožnjom u 9 sati, druga je neposredno nakon svečanog otvaranja i predviđena je za 13,30 sati.