Međunarodna brdska autoutrka 34. Buzetski dani 2015, posljednje ovosezonsko bodovno natjecanje FIA Prvenstva europe na brdskim stazama, okupila je do sada u tri desetljeća rekordan broj sudionika. U službenoj konkurenciji devet sustavnih prvenstava i kopova sudjeluje 198 vozača iz 15 zemalja, a njima su se priključili i promo vozači – njih 56 iz pet zemalja.
Nakon večernje promocije „Parade vozača“ kroz centar Buzeta, subotnji dan protekao je u dva treninga po idealnom vremenu i izvrsno pripremljenoj stazi od Mosta do Peničići dugoj 5.001 metar. Najbolje vrijeme službenih treninga očekivano je ostvario trenutno drugoplasirani vozač ovogodišnjeg europskog prvenstva i pobjednik Buzeta 2013.godine Čeh Miloš Beneš u prototipu „Osella FA 30“.
U drugom je treningu vozio 2:16,565 minuta prosjekom 131,831 km/sat i time za sekundu i 59 tisućinki bio brži od slovenskog asa Patrika Zajelšnika (Norma M20 F V8) jednog od sinova svojevremenog rekordera „kraće“ buzetske staze 80-tih prošlog stoljeća Josefa Zajelšnika. Treće je vrijeme polučio David Hauser iz Luxemburga sa prototipom „Wolf Gbo8F1“ s nepune dvije sekunde slabijim vremenom od Bebeša.
Višestruki europski prvak Simone Faggioli uoči Buzeta osigurao je i ovogodišnji naslov najboljeg na Starom kontinentu, pa tako otvorio mogućnost „ležernije“ pobjede favoritu Benešu kojem će teško poći za rukom popraviti apsolutni Faggiolijev proše godine ostvareni rekord staze u vremenu 2:11,661 minut.
Od hrvatskih vozača najbolje vrijeme sa samo prvim treningom polučio je u Prototipu Alfa Mađar Laszlo Szasz koji brani boje Autokluba Dubrovnik racing. Njegovo šesto vrijeme treninga garantira i dobar rezultat na nedjeljnoj utrci.
Treninzi su tek naznačili veliki dvoboj za pobjedu u Kategoriji I turističkih automobila Prvenstva Republike Hrvatske. Treninge je „dobio“ Riječanin Siniša Krainc (AK Rijeka) u Ford Escortu RS Cosworthu vozeći drugu vožnju 2:41,264 minuta (23.vrijeme ukupno) što je bilo tri sekunde brže od najvećeg rivala Mađara Istvana Kavecza u BMW E90 koji vozi za AK Dubrovnik racing.
Njima dvojici za osvajanje naslova prvaka predstoje još Buzet i Dubrovnik, a trenutno su u neto bodovima izjednačeni. Samo nepunu sekundu slabiji od Krainca bio je Zagrepčanin Domagoj Pereković (Mitsubishi Lancer Evo IX). Najbolje vrijeme grupe N ostvario je Tomislav Muhvić (AKK Petar Klepac Gerovo) hrvatski prvak Europe iz 2013.godine, dvije sekunde brži i od Makedonca Igora Stefanovskog koji je već siguran europski prvak Kategorije I drugu godinu za redom. U elitni razred hrvatskih vozača na treninzima se uvrstio i Mario Jurišić (AK RI autosport) sa trofejnom Opel Vectrom STW petim vremenom hrvatske konkurencije.
Zanimljivost treninga je i podatak da su svega dva vozača Zagrepčanin Dimitrijević i Slovenac Brešer ostali bez ostvarenog vremena, a svega nekoliko odustajanja u nekoj od vožnji bila su lakša oštećenja kotača ili tehnički kvarovi.
Nedjeljni program u do sada vrhunskoj organizaciji Autokluba Buzet počinje prvom bodovnom vožnjom u 9 sati, nastavlja se drugom u 13,30 sati, dok se proglašenje najuspješnijih predviđa u 18 sati na igralištu na Mostu neposredno pored starta.
Rezultati – ukupno: 1.Beneš (Češka, Osella FA 30) 2:16,565 minuta (vrijeme bolje vožnje), 2.P.Zajelšnik (Slovenija, Norma M 20 F V8) +1,059 sekundi, 3.Hauser (Luxemburg, Wolf GB o8F1) +1,896, 4.F.Bormolini +3,436, 5.Napione (oba Italija, oba Reynard K02) +7,683, 6.Szasz (Hrvatska,Prototipo Alfa) +14,443, 7. Stollnberger (Dallara Formel 3) +15,112, 8. Schagerl (oba Austrija,VW Golf Rallye TFSI-R) +15,383, 9.Ala (Italija, Sighinolfi BMW) +15,648, 10.Gabat (Austrija, Ford Escort Cosworth) +16,398,...16.Balatinz (Hrvatska (F Colloni) +21,659,...23.Krainc (Hrvatska, Ford Escort RS Cosworth) +24,699, 24.Pereković (Hrvatska,Mitsubishi Lancer Evo IX) +25,572, ... 29.Kavecz (Hrvatska, BMW E90) +27,716, 30. Muhvić (Hrvatska, Mitsubishi Lancer Evo IX) +27,985,...35.Jurišić (Hrvatska, Opel Vectra STW) +30,884.