Međunarodni „32. Buzetski dani 2013.“ svojevrsni su praznik automobilizma, jedinstvena hrvatska oktanska manifestacija s tradicijom duljom od tri desetljeća. Ove se godine održava od 13. do 15. rujna u organizaciji Auto moto kluba „Buzet“ a pod počasnim pokroviteljstvom Predsjednika Republike Hrvatske dr. Ive Josipovića. U «Grad tartufa» ponovo će pohrliti svite ljubitelja brzina kojima će pregršt zadovoljstva pružiti 197 prijavljenih sudionika, europskih automobilističkih asova iz 12 zemalja starog kontinenta. I ove godine, iako je posljednja utrka kontinentalnog prvenstva impresionira podatak da su prijavljeni gotovo svi najbolji europski, ali i više od stotinu hrvatskih vozača. Njima treba pridodati još 40-tak sudionika promo vožnji ili predvozača koji su uvod u sportska nadmetanja.
U Buzetu, malom istarskom gradiću, prvih dana rujna prije 32 godine počela se pisati svojevrsna oktanska povijest ovih naših prostora. Prva je utrka održana 4. i 5. rujna 1982. godine u Buzetu koji je tada„živio automobilizam“, a uspješno ga živi dan danas.Kada je o buzetskoj utrci riječ uvijek je prvo na pameti rekord staze. O rekordima se pričalo, imena se pamte. Nijemac slovenskog porijekla Jozef Zajelšnik formulom 2 «BMW» 1987. godine ostvario rekord staze u vremenu 2.12,47 minuta prosječnom brzinom 114,383 km/sat. Isti je ostao trajni spomen na dionicu dugu 4.209 metara.
Utrka je u Prvenstvo „starog kontinenta“ upisana tek 2003. godine kada Talijan Denny Zardo vozeći prototip «Osella PA 20/S 3000 BMW» ostvaruje rekord u vremenu 2.15,338 minuta prosjekom 133,03 km/sat koji se zadržao sve do jubilarne 30. utrke. Tada je osam godina star rekord oborio pobjednik i višestruki europski prvak Simone Faggioli vozeći 2:12,209 minuta prosjekom 136,175 km/sat, da bi prošle 2012. i taj „skinuo“ za pola sekunde. Sada je apsolutni rekord 2:11,858 minuta prosjekom 136,537 km/sat.
Najzvučnije ime ovogodišnje buzetske utrke bez dvojbe je 35-godišnji talijanski vozač Simone Faggioli, koji ovogodišnju titulu prvaka Starog kontinenta u Kategoriji II mora potvrditi tek u Buzetu. Upisao je devet pobjeda, dvije utrke propustio, pa sada u bruto bodovima ima 21 bod prednosti ispred sunarodnjaka Fausta Bormolinija, starog znanca buzetske publike, netom prije dva tjedna pobjednika utrke u susjednoj Sloveniji na stazi Ilirska Bistrica-Šembije gdje nije bilo Faggiolija. Izravnim dvobojem na buzetskoj stazi njih dvojica odlučuju o novom prvaku Europe na brdskim stazama. Faggioli u Buzet dolazi sa prestižnim prototipom „Osella FA 30 Zytek Armaroli“. Riječ je o bolidu sa 3000 ccm³, teškom tek 550 kilograma i sa 500 konjskih snaga.
Prvak Europe odlučivati će se i u Kategoriji I turističkih automobila. Protekle dvije godine to su 2011. Bili Slovenac Aleš Prek, a prošle srpski automobilist Dušan Borković. Ove se godine taj naslov smiješi jednom izuzetnom i uspješnom, trofejnom mladom hrvatskom vozaču. Tomislav Muhvić, mladić iz Gerova, član Auto karting kluba „Petar Klepac“ iznenađenje je sezone među europskom kremom. Veći dio sezone bio je i vodeći i da ga neki tehnički detalji nisu onemogućili već bi u Buzet stigao s prednošću ispred konkurencije. Ovako, svoju superiornost mora potvrditi isključivo pobjedom u Kategoriji na „domaćoj“ stazi.
Teorijski dostižnu prednost imaju Česi, toliko „gladni“ naslova europskog prvaka da čine sve kako bi do njega i došli, a to su Lukas Vojacek ( grupa A) i Jiri Los (grupa N). Svi vjeruju da naš Muhvić može do naslova. To bi bilo idealno za brojne ljubitelje automobilizma koje se očekuje uz stazu. Ove je godine uz Muhvića među prvih deset, što više trenutno šesti u Kategoriji još jedan hrvatski as – Zagrepčanin Damir Mašić koji ima izgleda popeti se i mjesto više na europskoj ljestvici.
Uz bodovanje za FIA – Prvenstvo Europe brdskih auto utrka posebno se boduju povijesna vozila («historic») za europsko prvenstvo, potom Međunarodno regionalno prvenstvo Hrvatske za sportska i povijesna vozila, Prvenstvo Hrvatske, te Otvoreno prvenstvo Republike Slovenije i Kup AŠ 2005. K tome svaka od vožnji boduje se i za Prvenstvo Auto i karting lige Zapad ( Istra, Kvarner i Gorski kotar).
Među 197 prijavljenih čak je 110 hrvatskih automobilista iz 32 kluba, slijede Slovenci sa 33, pa Česi sa 23 vozača. Vozi se ukupno u 36 raspisanih klasa, 21 formula i prototip juriti će izvrsno pripremljenom stazom. Nekih 100 metara od starta djelomično je staza slijeva sužena zbog odrona koji je saniran ali ne u cijelosti, no neće omesti utrku. Zastupljeno je čak 37 svjetskih marki automobila i bolida. Cijena ulaznica za dvodnevnu manifestaciju iznosi 40,00 kuna.
Iz godine u godinu domaćini su priređivali niz pratećih sadržaja. Ove se godine izdvajaju dva, prvo „Parada vozača“ centrom grada, duž Ulice II istarske brigade. Počet će u petak,13.rujna u 18 sati, neposredno po okončanju višesatnog tehničkog prijema i verifikacije. Sve će biti popraćeno nastupom „Error banda“, a uz automobiliste predstaviti će se i sve adrenalinske sportske grane kojima Buzećani upotpunjavaju svoju svakodnevnicu. Nadomak prilaza samom startu, na velikom parkiralištu na Mašimovoj škuji održavat će se po prvi puta sva tri dana mini sajam automobila, motocikala i prateće industrije.
Tehnički prijam i verifikacija je u petak od 12 do 17 sati, slijedi Parada vozača, a dva treninga na rasporedu su u subotu prvi od 10, drugi od 14 sati. Bodovne utrke startaju u nedjelju u 9 sati.