Prvu službenu motociklističku utrku, slijedom u 26 godina kontinuiteta, 73. Alpe Adria Prvenstva, na novoj asfaltnoj podlozi obilježio je dan rekorda u gotovo svim klasama.
Dokaz je to da je novi asfalt postavljen u rano proljeće, u godini kada staza obilježava 40 godina postojanja i prve GP utrke, izvrstan, te da Automotodromu Grobnik d.o.o. i Moto klubu Kvarner treba odati priznanje za poduhvat revitalizacije jedine naše, u svijetu priznate staze.
Uz novi asfalt, uz ovu se utrku vezuje i novost u organizacijskoj postavi. Od ove sezone novi je promotor i nositelj svih utrka Alpe Adria International Motorcycle Championshipa „Lutec racing“ koji sjedište ima upravo na grobničkoj stazi.
Nakon uspješno odrađenih manifestacija u Slovačkoj, Poljskoj i Mađarskoj, ova naša, prva dva dana pokazala su vrhunsku profesionalnost i dobar posao s nizom noviteta.
Tjednima se već priča o bržim vožnjama na nizu treninga grobničkom stazom od službenih rekorda. A da je tome tako pokazale su utrke prvog dana ovog vikenda. Pali su gotovo svi rekordi, pa i onaj apsolutni Slovenca Marka Jermana odlazi u administrativnu i realnu povijest.
Novi je apsolutni rekorder, ali i rekorder klase, Čeh Michal Prasek koji je „BMW-om“ vozio, neznatno dulju putanju od dosadašnje, grobničkim krugom 1:26,585 minuta uz prosjek 173,327 km/sat, što je više od dvije sekunde bolje i pet kilometara brže.
Bilo je to u izvrsnoj utrci dana klase SuperStock 1000 u kojoj je ciljem u drugom nastavku utrke ze minimalnih 35 tisućinki sekunde zaostao iza favorita i pobjednika, imenjaka i sunarodnjaka mu Michala Fille.
Filli je ovo sedma uzastopna pobjeda sezone AAC. Utrka je nakratko bila prekinuta zbog pada Slovenca Božića, bez težih posljedica.
Rekord je pao i u klasi Superbike, a ostvario ga je još jedan druplasirani motociklist.
Dominirali su Austrijanci na Yamahama, pobijedio je Jullian Mayer ispred rekordera Phillippa Steinmayra i trećeplasiranog Andreasa Fichtenbauera.
Steinmayr je vozio samo „mrvicu“ sporije od apsolutnog 1:26,678 minuta brzinom 173,141 km/sat i tako razvlastio dosadašnjeg rekordera klase Jermana, koji je zbog bolničkog liječenja nastup ovog vikenda na Grobniku morao propustiti.
Da i hrvatski motociklizam ima aduta za rekordere dokaz je rezultat izvrsnog mladog, perspektivnog Martina Vugrineca koji je na svom Kawasakiju izgubio pobjedu u posljednjih 30 metara pred ciljem klase SuperSport 600.
Ali, ostaje zapisano da je, u devetom od 13 krugova, oborio rekord ove klase koji sada iznosi 1:29,189 minuta prosjekom 167,266 km/sat.
Slavljenički šampanjac ispijao je Mađar Gergo Molnar (Honda). U istoj utrci ali klase SuperStock 600 pobjednički bodovi pripali su još jednom Mađaru Alenu Gyorgiju (Yamaha).
Pored bodovanja za Alpe Adria utrka klase SuperSport 300 vozila se i za FIM Europski kup, a pobjedom je slavio Slovak Roman Kucera (Kawasaki) tek 106 tisućinki sekunde brži na ciljnoj liniji od sunarodnjaka Michala Bulika.
Teži pad i prijelom ključne kosti zaradio je Slovenac Gasper Hudovernik.
Bodovano je i hrvatsko prvenstvo u kojem je pobjedu klase Superstock 1000 zaslužio Dario Horvat (Kawasaki), u ukupnom poretku četvrtoplasirani, dok se zasebno vozila klasa 125 Sport Production.
Od prve startne pozicije do ciljne pobjede u osam krugova stigao je Mirko Zidarić (Moto klub Križevci) ispred Doriana Velića (MK Ososlavje) i Davora Buntaka (MK Križevci), svi na Yamahama.
U ovoj utrci rekord nije oboren, a onaj nekadašnji, star deset godina, piše se na Dominika Nerva, nekadašnjeg hrvatskog prvaka.
Nedjeljni program kreće od 8 sati slobodnim treningom (warm up), dok su nove bodovne utrke, ali i prigode za rušenje rekorda u nepunih 24 sata, već od 10,25 sati uz slobodan ulaz za gledatelje.