Pred nama je utrka tradicije i časti.
Autoklub Buzet ustrajao je u pripremi i organizaciji međunarodne automobilističke utrke, začete davne 1982. godine, usprkos nepredvidivim i brojnim problemima s kojima se suočio ove godine.
Sveprisutni virus korona i svjetski znana pošast „Covid-19“, uzrokovali su prethodnim otkazivanjem FIA Prvenstva Europe na starom kontinentu, potom tradicionalnog slovenskog prvenstva, još ponekog nacionalnog prvenstva i kupa, da bi raspis za „39. Ina Buzetske dane 2020.“ glasio na tri bodovne konkurencije – dva hrvatska prvenstva, modernih i povijesnih vozila, te FIA CEZ Historic Prvenstvo Srednjeeuropske zone za povijesna vozila, a posebno će se nagrađivati međunarodna konkurencija.
Pristigle su 122 prijave iz deset europskih zemalja, među kojima je 98 hrvatskih iz čak 38 klubova.
Na stazi Most-Peničići, dugoj 5.001 metar, u dvodnevnom programu gledat ćemo 28 marki različitih vozila, među kojima je deset formula i prototipova.
Apsolutni rekord Talijana Christiana Merlija iz 2017. u vremenu 2:04,689 minuta i prosjekom vožnje 144,388 km/sat zasigurno nije ugrožen.
Favorite u ukupnoj konkurenciji treba tražiti među trojicom, u snažnim bilidima, Francuz Sebastien Petit (Neva NP 01), nedavni pobjednik međunarodne utrke u Ilirskoj Bistrici, Slovenac Patrik Zajelšnik (Norma M20 FC), jedan od sinova nekadašnjeg rekordera kraće buzetske staze Jože Zajelšnika, koji je 1986. vozio 2:18,02 minuta, a godinu kasnije šest sekundi brže, jednom od prvih formula pristiglih na buzetsko brdo, te iskusni Talijan Fausto Bormolini (Reynard K02) koji je imao najbrže vrijeme utrke u Buzetu vožene 2007.godine (2:17,230 minuta).
Vrhunski rezultat možemo očekivati i od hrvatskog asa i višestrukog prvaka Mađara Laszla Szasza (Reynard Zytec), koji brani boje višestrukih ekipnih prvaka Hrvatske Autokluba Dubrovnik Racing.
Tijekom proteklih 38 buzetskih utrka 21 vozač našao se na popisu onih koji su na pojedinoj utrci imali rekordno vrijeme dana, često novo, popravljeno, apsolutno.
Samo četvorica njih sudionici su ovogodišnjeg Buzeta: vječiti mladić i čovjek s deset opraštanja Rajko Vlah (AKK Šibenik) u povijesnoj Formuli SW Opel Lotus vraća se na staze, a rekorderom je bio 1988. godine (2:28,75 minuta).
Iz perioda dulje staze, po kiši ostvarenim vremenom 2:42,523 minuta, 2001. godine pamti se Dubrovčanin Niko Pulić, koji će nastupom u „Ford Fiesti R2/4“ grupe A upisati jedan od svojih 30-tak nastupa na legendarnom Buzetu i time, ove godine zasigurno prednjači.
Talijani Fausto Bormolini 2007. i Renzo Napione 2009. imali su najbolja vremena, a sada su među favoritima za postolje.
Među gotovo stotinu hrvatskih vozača vrijedi spomenuti ime jednog od najboljih, koji se poslije skoro 30 godina vraća na ovu stazu.
Zagrepčanin Tihomir Filipović (ASK Jaska) neće izgleda startati s željenim vrhunskim automobilom, ali nastup ne želi propustiti.
U hrvatskom prvenstvu sve su oči uprte u državnog prvaka Kategorije I, na dvije dosadašnje utrke pobjednika u Skradinu i na Malački, Dejana Dimitrijevića (AKK Velika Gorica) koji će svojim „Seat Leonom R 32T“ juriti novu pobjedu.
Željan pobjede je i najveći mu rival Domagoj Pereković (AMK Zanatlija Zagreb) kojem je važno da njegov „Mitsubishi Lancer Evo IX“ izdrži do kraja.
U hrvatskom prvenstvu vodeći u grupama su: N Đivo Franić (AK Dubrovnik racing), A Niko Pulić (AK Dubrovnik racing) i E1 Dejan Kopajtić (AK Rijeka).
Na domaćoj stazi predstavit će se čak osam Buzećana: Valter Nežić, Viliam Prodan, Saša Černeka, Bojan Krota, Sanjin Prodan, Palmiro Medica, Sandro Poldrugovac i Enver Prodan.
Ovo je utrka bez gledatelja, a nedjeljni program prenosit će Kreator TV.
Tehnički prijam i verifikacija je u subotu 19. rujna od 7,30 do 11 sati, prvi od dva treninga počinje u 13 sati.
Nedjeljno jutro u 9 sati prvom će vožnjom, uoči bodovnih konkurencija, otvoriti 30-tak vozača revijalnog dijela, a druga utrka je od 13,15 sati.
Proglašenje najuspješnijih je na Mostu neposredno po povratku sa cilja nakon druge vožnje, oko 17 sati.