Tradicija je nastavljena 36. godinu za redom.
Istog dana u tjednu uoči kultne hrvatske utrke novinarima je predstavljeno 36. izdanje najveće, najstarije brdske i najznačajnije domaće automobilističke manifestacije „Buzetski dani“, svojevrsnog Praznika automobilizma.
O svemu što krasi ovaj istinski oktanski spektakl u organizaciji Autokluba Buzet, nastao danas davne 1982. godine, novinarima su govorili članovi Organizacijskog odbora u kultnoj Konobi Most obitelji Marinac.
- Utrka Buzetski dani sastavni je dio višednevnog bogatog i sadržajnog programa Dana Grada Buzeta koja je sada već niz godina u okviru „Subotine“ zadržala svoj izvorni naziv, godinama već brend oktanskog sporta Starog kontinenta. Više od desetak godina sjedio sam na toj, novinarskoj strani, a evo sad već petu godinu kao gradonačelnik s ove pozicije okružen istinskim zaljubljenicima u ovaj sport mogu iskreno i subjektivno kazati – nema veće. Ponosni smo na ovu utrku, kao i 300-tinjak ljudi koji opslužuju ovu sveobuhvatnu organizaciju o kojoj se širom Europe priča samo najbolje. Grad smo tartufa čija ovogodišnja sezona bijelog tartufa počinje upravo u petak, a s vremenom smo postali i grad automobilizma na što smo mi Buzećani ponosni, kazao je Siniša Žulić, gradonačenik domaćina Grada Buzeta.
- Prijavljeno je 206 vozača iz 13 europskih zemalja. Među njima je i deseterostruki prvak Europe i rekorder naše staze Talijan Simone Faggioli koji je obranio jubilarni naslov nastupom u Sloveniji prije desetak dana, ali u Buzet dolazi da bi popravio svoj sad već tri godine star rekord naše staze Most-Peničići. Ipak, odluka o prvaku Europe Kategorije I turističkih automobila treba biti odlučena na našoj stazi. Najbliži joj je Austrijanac koji nastupa pod pseudonimom Tessitore, a jedini koji ga može ugroziti je Čeh Tomas Vavrinec. Naših, hrvatskih automobilista gotovo je stotinu. Buzet je često bio odlučujuća stanica hrvatskog prvenstva, a stvar „ugleda“ je nastupiti na najvećoj domaćoj priredbi, kazao je najdugovječniji direktor jedne utrke u nas Branko Bašić koji je već 23 godine na čelu tima.
Vrijedi istaknuti da je prve godine buzetske utrke bio i prvim pobjednikom kao izvrsni automobilistički as.
Uz 94 hrvatska vozača ovog vikenda u Buzet stižu i automobilisti Slovenije, Češke, Italije, Austrije, Slovačke, Bosne i Hercegovine, Poljske, Crne Gore, Kosova, Bugarske, Francuske i Švicarske.
U tjednu uoči natjecateljskog vikenda (15.-17.rujna) obavljaju se završni radovi duž dionice Most – Peničići duge 5.001 metar, na pojedinim dijelovima postavlja se novi asvaltni sloj, a najveća pažnja posvećena je sigurnosti kako sudionika tako i gledatelja kojih se uobičajeno očekuje desetak tisuća.
Ove se godine bilježi i jubilej – 15 godina od ulaska u europske bodovne okvire, a Buzećani su ponosni da su već niz godina posljednja 12. i odlučujuća utrka FIA Europskog prvenstva na brdskim stazama.
Ove se godine vozi još za bodove FIA CEZ za povijesna vozila, te državna prvenstva Hrvatske i Slovenije u svim kategorijama i raspisima.
Petak je uobičajeno dan administrativnih poslova za vozače, tehničkog prijema vozila i verifikacije što se odvija u zoni Komunalnog poduzeća Park, da bi potom od 17 sati u centru Buzeta, na Fontani uslijedila još jedna, peta u nizu jedinstvena prateća manifestacija.
Parada vozača na kojoj se svojim vozilima predstavljaju sudionici utrke, ali i domaći entuzijasti i ljubitelji oktanskih strasti.
Cijena dvodnevne ulaznice je skromnih 40 kuna za spektakl kakvog u nas, ali i većem dijelu Europe gotovo nema.
Osigurane su zone za gledatelje, mogućnost prijevoza autobusom do mjesta za gledanje, ove godine prijenos u živo s četiri kamere, a najavljene su i neke novosti u pogledu zaštite sudaca.
Subotnji treninzi, na kojima se uz sudionike bodovnih utrka očekuje i 40-tak promo vozača, počinju u 9,30 sati, a nedjeljna prva od dvije bodovne utrke kreće u 9 sati.