Kraljica auto sporta – rally zaključuje i ovu domaću natjecateljsku sezonu. „14. Martinski rally 2012.“ vozi se 26. i 27. listopada. No, time sezoni još nije kraj. Gotovo već tradicionalno zaključuje se u Poreču, barem što se borbe za bodove tiče, sredinom studenoga. Biti će to 13. izdanje Porečkog rallya u organizaciji brtoniškog Autokluba „Skok racing“ i suorganizaciji AK „Poreč Motorsport“. Dugoselski rally ove godine organizira zagrebački Autoklub „Delta“ uz suorganizaciju Grada Dugo Selo i istoimenog Auto moto kluba, začetnika i prvog nositelja ovog projekta već daleke 1994. godine. Prvih je deset teklo u kontinuitetu, a potom s prekidima. Boduju se tri konkurencije – Međunarodno regionalno prvenstvo Hrvatske, Državno prvenstvo Hrvatske i Prvenstvo Sjeverne lige. Martinski rally zbog svoje atraktivnosti i izvedbe na malom, publici lako dostupnom prostoru postalo je jedno od najpopularnijih u našoj zemlji i redovno ga prati veliki broj zaljubljenika oktanske kraljice.
Posveta Milivoju Obadu Milčeku
Ovogodišnje izdanje rallya ima i memorijalni karakter posvećen pokojnom Milivoju Obadu Milčeku, svjevremeno gradonačelniku Dugog Sela i velikom sportskom entuzijastu, predsjedniku organizacijskog odbora 12 dugoselskih rallya. Prijelazni Trofej „Memorijal Milivoj Obad“ pripasti će prvoplasiranoj posadi s najboljim vremenom na prvom brzinskom ispitu BI-1 „Kozinščak 1“.
U petak 26. listopada od 14 do 16,15 sati su administrativni i tehnički prijam posada i vozila u Autocentru Ford Hudan, a u 20,01 ceremonijalni start iz centra grada, iz Kolodvorske ulice. Na itinerer dug 168,04 km starta se u subotu u 8,01 sati, a u 18,46 sati na Martin Bregu očekuje se pobjednička posada. Vozače očekuje 10 brzinaca ukupne duljine 85,78 km što je 51,08 posto ukupne duljine.
Zagrepčani Juraj Šebalj i Toni Klinc (AKK Sveta Nedelja), višestruki državni prvaci na najboljem su putu da ponove naslov i ove godine, još k tome da osvoje i Međunarodno regionalno prvenstvo Hrvatske. Poslije pet natjecanja nedostižno vode u ukupnom poretku, ali i klasi 1 (N4). U generalci prvenstva o drugom će mjestu odlučivati kombinirana buzetsko-zagrebačka posada Viliam Prodan (Buzet autosport) – Zdravko Draženović (Opatija Motorsport) i mađarski tandem sa hrvatskom licencom Janos Szilagyi – Botond Csanyi, ove sezone s licencom zagrebačkog AK „Delta Sport“. Mađar je imao nekoliko pehova ove sezone, uglavnom ga muče gume, a ako u Dugom Selu izbjegne rubnjake, kojih skoro niti nema, ali ima drugih zamki, mogao bi sa Šebaljom u boj za pobjednika.
Deset brzinaca
Sudionike očekuje čak deset brzinaca. Prvo tri Kozinščaka, potom Cerje isto tri puta, zatim Sveti Martin i Prozorje po dva puta. Gotovo da nema dionice oko Dugog Sela koja nije bila brzincem nekog od prethodnih 13 rallya. Sve je poznato, sve je atraktivno, sve je na dohvat dlana. Zato gledatelji vole Dugo Selo i rally.
Hrvatsku klasu 2 ( A7) predvodi mladi Zagrepčanin Goran Sertić (AKK Fridge racing) uz suvozača Marka Stiperskog u zavidnoj prednosti ispred riječke braće Tomislava i Hrvoja Šepića (Rijeka) koji teško mogu dostići propuštene nastupe s početka sezone u Zagorju. Viliamu Prodanu se u klasi 3 ( A6 + N3) može još suprotstaviti Bribirac iz Novog Vinodolskog Marinko Stanić (MRC Sport Rijeka), dok su u klasi 4 ( A5 + N1 ) otvorene sve opcije. Ovisno tko će nastupiti na zaključenju sezone, ali prednost od 15-tak bodova Matuljac Paulo Petretić i suvozač mu Opatijac Elvis Puž ne bi trebali ispustiti ispred Filipa Speveca ( Rally Baba) i posade Marko Đurković – Lorena Nosić (Stubaki). Veteran Nenad Lončarić i poslije Opatije zadržao je vodstvo u klasi 5 (grupa S) ispred pobjednika i Croatia i Opatija rallya Sebastijana Ivšića (AK Opatija).
Ekipno su odmakli dečki iz Svete Nedelje, prate ih Buzećani, a branitelji naslova ekipnih prvaka iz riječkog AK „M.R.C. Sport“ još uvijek imaju izgleda za konačno pobjedničko postolje.
Među najavljenima je 41 hrvatska, dvije slovenske, te po jedna bosansko-hercegovačka i austrijska posada. Domaći vozači stižu iz 17 klubova. Što se tiče Lige Sjever u boj za bodove kreće 29 posada iz sedam klubova. Rally sezona ipak nije do kraja odlučena. Jesen je, lišće i klizav kolnik uobičajen su dekor završnih natjecanja. Samo jedno proklizavanje i ode – dobar plasman. Stoga uzbuđenja neće nedostajati u Dugom Selu.