Platak će krajem siječnja biti domaćin prve skibike utrke u Hrvatskoj

Petak, 24. prosinca 2021. 01:43 Napisao/la  KS

Sport je namijenjen svima, apsloutno svi mogu voziti ski bike, ali prvenstveno je za one adrenalinske ovisnike koji vole nešto žešće i drugačije, kaže Jure Lučić

Jure Lucić

Od 28. do 30. siječnja Platak će ugostiti prvo natjecanje u skibikeu u ovom dijelu Europe.

Riječ je o sportu koji nije niti skijanje, niti vožnja klasičnom biciklom po snježnim padinama, kao što bi se to možda iz njegovog imena dalo iščitati.

Skibike je sport koji je spojio biciklizam i skijanje, ali umjesto dva kotača na  biciklističkoj rami namontirane su – dvije skije.

Ovaj iznimno atraktivan sport na Platku je pronašao svoj dom zahvaljujući skupini entuzijasta okupljenih oko Jure Lučića i Skibike kluba Croatia.

- Mi smo prvi skijaško-biciklistički klub u Hrvatskoj i imamo priliku organizirati prvo međunarodno natjecanje u ovom sportu na ovim našim prostorima. Za sada nam se prijavilo 22 natjecatelja, uglavnom su sve to profesionalni vozači downhilla, a većina njih pod ugovorom je s Red Bullom. Naravno da nismo očekivali nešto takvo, ali Platak će nakon ovoga biti eksponiran u čitavom svijetu, tko do sada nije čuo za Platak, nakon ovoga natjecanja sigurno će za njega čuti, kaže Jure Lučić, predsjednik i osnivač Skibike kluba Croatia.

U organizaciju premijernog hrvatskog ski bike natjecanja, uz Skibike klub Croatia, Primorsko-goransku županiju, Općinu Čavle, uključio se i Red Bull, što znači da bi spektakl mogao biti zajamčen.

- Utrka će se održati na stazi Radeševo 2, staza će biti zatvorena samo za taj događaj. Sve počinje 28. siječnja dolaskom gostiju, 29. siječnja imamo grupne vožnje po Platku na stazi i izvan nje, budući da su to sve uglavnom free rideri i vole da im srce malo brže udara. To će biti spektakularno. Nakon toga slijedi predstavljanje Sledgehammer ski bikea, doći će i vlasnik tvornice Gregor Schuster, svi ljudi moći će doći isporbati ski bike. Utrka će u nedjelju startati od 10 sati, bit će iznimno atraktivno i sadržajno za gledatelje, zabave neće nedostajati. Mijenjamo povijest hrvatskog sporta, nastavlja Jure Lučić.

Skibike klub Croatia osnovan je tek nedavno, ali je Juri Lučiću Platak baza od 2011. godine, odnosno nakon što je sasvim slučajno otkrio ovaj sport pregledavajući Youtube.

- Vidio sam jednog Kanađanina  kako vozi skibike i odlučio sam sam sebi napraviti jedan takav. I napravio sam ga, ali me je bilo sramota to voziti po Platku da mi se ljudi ne bi rugali. Znao sam otići iza doma na Platku i vozio bih samo ravno, ali svaki puta kada sam želio skrenuti bih pao. I tako sam učio, polomio sam se tisuću puta, ali sam shvatio kako se to radi. Pritom sam napravio i svoj profil na društvenim mrežama i te svoje ludorije sam objavljivao pa su mi se počeli javljati ljudi iz čitavog svijeta, a među njima i Gregor Schuster, vlasnik tvornice Sledgehammer skibike. I on me prije pet godina zvao na Europsko prvenstvo. I što je najbolje imao sam na treninzima dva prva vremena, a na utrci sam u prvoj vožnji imao prvo vrijeme, ali sam u drugoj vožnji izletio sa staze. Inače, utrka se vozi kao na snowbordu. Sa Shusterom sam se tako i sprijateljio, pozvao me na još jedno europsko prvenstvo, a kada su saznali da živim na moru samo od sebe postavilo se pitanje zašto ne bih organizirao neko natjecanje. Došao je pogledati Platak, s Alenom Udovićem smo dogovorili organizaciju demo utrke, a ta demo utrka se pretvorila u međunarodno natjecanje koje će okupiti natjecatelje iz devet zemalja, četiri reprezentacije i  renomirane vozače, kaže Lučić.

Lučić je inače jedini hrvatski licencirani trener i instruktor skibikea, a licencu je dobio od Austrijskog skijaškog saveza budući da u Hrvatskom skijaškom savezu ski bike službeno još uvijek ne postoji.

- Ovaj sport u svijetu postoji pedestak godina, ali nagli porast popularnosti doživio je u zadnjih petnaest, dvadeset godina. Možete voziti sporo, možete voziti ekstremno brzo, nema pravila, vi ste ti koji odlučujete što i kako želite.  Sport je namijenjen svima, apsloutno svi mogu voziti skibike, ali prvenstveno je za one adrenalinske ovisnike koji vole nešto žešće i nešto drugačije. Svi koji su zainteresirani i žele nam se pridružiti mogu nas potražiti na društvenim mrežama, našoj internetskoj stranici skibikeklubcroatia.com, a mogu nas potražiti i na Platku. Ljudi me inače na Platku često pitaju mogu li iznajmiti ski bike, ali mi to ne radimo jer posebnu pozornost stavljamo na mjere sigurnosti. Da bi netko vozio ski bike prvo mora proći obuku, morate znati kako se rubi, kako se skreće, kako se dolazi na žičaru, kako se sa žičare silazi. Mi imamo komad aluminija ispod sebe i taj komad aluminija može ići jako brzo. Ja sam se sa Radeševa spuštao sa 110, 115 kilometara na sat. Da nekoga udarim sa 30 kilometara na sat polomit ću ga cijeloga i zbog toga ne možemo iznajmljivati ski bike kako bi tko htio. Moramo odraditi obuku, moramo se nekoliko puta zajedno spustiti i moram ti sto puta ponoviti pazi na one ispred sebe. Na Platku ima puno nevozača, rekreativaca koji neartikulirano mijenjaju smjer, a ti moraš na sve  njih paziti, zaključit će Jure Lučić.

Liga mladeži NS Rijeka

Koristimo kolačiće
Na našoj web stranici koristimo kolačiće. Neki od njih su neophodni za rad stranice, dok nam drugi pomažu poboljšati ovu stranicu i korisničko iskustvo (kolačići za praćenje). Možete sami odlučiti želite li dopustiti kolačiće ili ne. Imajte na umu da ako ih odbijete, možda nećete moći koristiti sve funkcije stranice.