Automobilizam: Formula Driver opravdala očekivanja na padinama Učke

Utorak, 22. srpnja 2014. 19:19 Napisao/la  Miroslav Krpan

U tri vožnje najbolje ukupno vrijeme ostvario je Talijan Enrico De Martin u „Formuli Gloria“ sa 1,289 sekundi prednosti

„Inter Cars Učka 2014.“ bilo je bodovno natjecanje za 16 članova istarskih klubova u okviru Prvenstva Auto i karting saveza Istre koji je jedini raspisao županijsko prvenstvo „Formule driver“. Međutim, dobro pripremljenu stazu od Veprinca prema vrhu Učke, dugu 2.400 metara sa sedam usporenja (šikana), pred znakovitim brojem gledatelja promotivno je isprobalo još 85 sudionika iz raznih krajeva Hrvatske, ali i Italije te Slovenije.

Na dionici legendarne brdske auto utrke s kvarnerske strane padina Učke održano je natjecanje u novoj automobilističkoj disciplini u nas – „formuli driver“, svojevrsnoj kombinaciji brdske auto utrke i autoslaloma, već dugi niz godina izuzetno popularnoj u susjednoj Italiji. Poslije premijerne izvedbe sredinom svibnja u Buzetu, ovo je drugo promotivno natjecanje u nas kojeg su izvrsno odradili zajedničkim snagama autoklubovi „Opatija Motorsport“ i matuljski „Učka Sport“.

U tri vožnje najbolje ukupno vrijeme ostvario je Talijan Enrico De Martin u „Formuli Gloria“ sa 1,289 sekundi prednosti ispred sunarodnjaka pod pseudonimom „Pupillo“ koji je u posebno pripremljenoj „skraćenoj“ formuli „Kawasaki Prototipo“ u posljednjoj vožnji ostvario i najbolje vrijeme dana vozeći 1:36,265 minuta. U međunarodnoj promotivnoj konkurenciji izvrstan rezultat petim mjestom ostvario je riječki automobilist Marin Petrić u „Renaultu Megane“, a među prvih deset vremena je na sedmom mjestu i Kastavac Igor Gauš za upravljačem snažne „Lancie Delta“. Petrić je ispred Gauša ujedno nagrađen najboljim sudionikom „Inter Cars serie“, dok je treće mjesto ostvario  Zagrepčanin Vjekoslav Čičko u namjenski prerađenom Fiatu 500 izuzetno pogodnom upravo za ovu na hrvatskim prostorima, vjeruje se, nadolazeću automobilističku disciplinu.

Pobjednik Prvenstva Auto i karting saveza Istre je Donald Milokanović iz brtoniškog AMK Skok racing za upravljačem dorađene Zastave 750. U tri je vožnje bio uspješniji za neznatnih 254 tisućinke sekunde od svog strica Marina Milokanovića koji je nastupio u Ford Fiesti STI. Treće mjesto ukupnog poretka istarskog prvenstva na Učki je ostvario Buzećanin Bojan Krota (AK Buzet autosport) u Peugeotu 106. Svaki od njih pobjednik je po jedne od raspisanih klasa, dok je u onoj najslabijoj serijskih automobila do 1400 ccm prvo mjesto osvojio Igor Bogović (Buzet autosport) u Peugeotu 106. Njegova klupska kolegica Mia Ozvačić u istom je automobilu pobjednica konkurencije vozačica,  dok je među juniorima najuspješniji bio još jedan Buzećanin Patrik Vivoda u Citroenu AX. Ekipna pobjeda pripala je članovima Autokluba Buzet autosport čije je boje branilo čak deset sudionika.

Uz bodovno natjecanje istarskog prvenstva i promotivne nastupe brojnih gostiju pažnju je privukao i nastup desetak sudionika u posebnoj konkurenciji kojima je ovo bio prvijenac u automobilističkom sportu, kao i nastupi iskusnih i trofejnih vozača Tomislava Muhvića, Tomasa Hrvatina, Marinka Stanića i Igora Puža koji su na suvozačkim mjestima nekolicini gostiju iz javnog života politike, zabave i sporta na najbolji način dočarali pravi automobilistički spektakl.

Rezultati – Prvenstvo AKSI ukupno 1. D. Milokanović (Zastava 750) 5:15,281 minuta (vrijeme zbroja tri vožnje), 2. M. Milokanović (oba AMK Skok racing, Ford Fiesta STI) +0,254 sekunda, 3. Krota (Peugeot 106) +3,053, 4.V. Nežić (oba Buzet autosport, Honda Civic TypeR) +7,312, 5. Miskić (Istra racing team Pazin, Peugeot 106); klasa 1- serija do 1400 ccm 1. Bogović, 2. Ozvačić (oboje Buzet autosport); klasa 3 –sport do 1400 ccm 1. D. Milokanović, 2. M. Nežić, 3. P. Vivoda (oba Buzet autosport); klasa 4 – sport do 1600 ccm 1. Krota, 2. Miskić, 3. Vidmar (AK Pula-Rovinj); klasa 5-sport preko 1600 ccm 1. M. Milokanović, 2. V. Nežić, 3. M. Ivančić (Buzet as); ekipe 1. AK Buzet autosport 55 bodova, 2. AMK Skok racing 40, 3. AK IRT Pazin 27 bodova.