36. Buzetski dani: Christian Merli ostvario pobjedu rekordom vrijednim divljenja

Nedjelja, 17. rujna 2017. 19:19 Napisao/la  Miroslav Krpan

Merli je prototipom Osella FA 30 postavio apsolutni rekord buzetske staze u vremenu 2:04,689 minuta i prosjekom 144,388 km/sat

Christian Merli
Christian Merli Foto: Miroslav Krpan


Jutarnji sati drugog natjecateljskog dana tradicijske i najstarije hrvatske, međunarodne automobilističke utrke na brdskim stazama što se već 15 godina boduje za FIA Prvenstvo Europe proticali su pod kišnim oblacima, a mokra staza u prvoj bodovnoj vožnji nije dozvoljavala rekordne brzine.

Usprkos svemu bilo je vrlo malo prekida, tek poneki zbog tehničkog kvara, da bi od podneva sunecem obasjani Buzet i dionica Most-Peničići duga 5.001 metar, uz čije se rubove načičkalo nekih 7-8 tisuća gledatelja, donijela preokret u brojnim duelima, ali i ugodna rezultatska iznenađenja.

Najveće su priredila dvojica najboljih europskih brdskih vozača.

Prvo je deseterostruki prvak Europe, siguran u titulu osiguranu prije dolaska u hrvatsku meku automobilizma, Talijan Simone Faggioli drugu vožnju u prototipu „Norma M20 FC“ odvezao u pravom stilu istinskog šampiona Starog kontinenta.

 Vozio je i brže i bolje od subotnjih, neslužbenih, boljih vremena svog rekorda iz 2014.godine i kad se pomislilo da je 2:05,395 minuta novi rekord, na scenu, kao posljednji sa starta stupio je europski viceprvak, njegov sunarodnjak, ove sezone žestoki rival, Christian Merli.
 
 Vozio je „svemirsko“ vrijeme, rezultat divljenja, ovacija i dugotrajnog pljeska duž staze.
 
 Merli je prototipom „Osella FA 30“ novim apsolutnim rekordom buzetske staze u vremenu 2:04,689 minuta i prosjekom 144,388 km/sat preoteo slavu, ali i ukupnu pobjedu sunarodnjaku, ponovivši tako drugu godinu za redom pobjedu na hrvatskoj stazi europskog prvenstva.
 
 U konačnom poretku, zbrojem vremena dvije vožnje, Merli je bio bolji za 376 tisućinki sekunde, dok je treće mjesto osvojio još jedan vrhunski as Čeh Miloš Beneš (Osella FA 30), svojevremeno također ukupni pobjednik Buzeta, uz zaostatak 9,369 sekundi.  
 
 Ovogodišnji buzetski rezultat za ove je vozače bio istinska stvar prestiža i slave.

 Među prvih deset formulaša i prototipova, osmim se mjestom proslavio i Mađar Laszlo Szasz koji formulom „Reynard 3000“ nastupa za Autoklub Dubrovnik racing i višestruki je hrvatski prvak.
 
 Među 20 najboljih još su dva vozača formula Splićanin Petar Dajak (AK Solin) u Formuli „Gloria C8F“ osvojio je 17.mjesto, a Mađar Zoltan Balatincz (AK Dubrovnik racing) u formuli „Nissan Coloni“ 20.poziciju.

 U konkurenciji europskog prvenstva Kategorije I na buzetskoj je stazi odlučen novi prvak Europe kojom se slavom ovjenčao Austrijanac pseudonima Tessitore za upravljačem vrhunskog „Audija R8 LMS GT3“.

Viliam Prodan iznenadio

Prava drama odvijala se u nastupima hrvatskih automobilista bodovanih za Državno prvenstvo Kategorije I.

Buzet je bila pretposljednja stanica ovogodišnjeg PH.

Prvo je od nastupa u bodovnim vožnjama zbog kvara mjenjača svog „Mitsubishi Lancera Evo IX“ odustao favorit i vodeći Zagrepčanin Domagoj Pereković (AKK Zanatlija).

Bila je to prigoda Mađaru Istvanu Kaveczu (AK Dubrovnik racing) da nakon 15 mjeseci poluči svojim „BMW  E90“ prvu pobjedu, ali nije išlo.

Iako je poslije prve vožnje bio u laganoj prednosti, najbliži mu je bio domaći as, Buzećanin Viliam Prodan, posljednjih sezona uspješni relijaš.

U drugu je vožnju na prestižni „Peugeot 208 R5 T16“ postavio „slic“ gume i odvezao šampionsku vožnju koja ga je dovela do pobjede Kategorije I PH na brdu, prve u karijeri.

Prodan nastupa za AK Opatija Motorsport, a Kavecz se morao zadovoljiti drugim mjestom.

Još jedno ugodno iznenađenje trećim je mjestom polučio Matuljac Đani Varljen (AKK Šibenik) za upravljačem „Honde Civic TypeR“ pobijedivši ujedno i u grupi A hrvatskog prvenstva.

Potisnuo je tako s postolja Bojana Juranića (AKK Petar Klepac) i Maria Jurišića (AK RI autosport) na 4. i 5. poziciju, dok je vrhunsko šesto osvojio izvrsni mladi i perspektivni Lupoglavac Edi Kuharić (AK Opatija Motorsport) u Zastavi Yugo.

U grupi N hrvatskog prvenstva pobjedu je slavio Puljanin Saša Radola (AMK No Traction) u Hondi Civic TypeR, dok je u POH povijesna vozila generalka pripala Dorijanu Kljunu (Fiat Ritmo 65) ispred veterana Mladena Sigurnjaka (VW Golf I), obojice članova ekipnog pobjednika AK Opatija.

Buzetskom utrkom uz nastup 177 vozača iz 13 europskih zemalja, uz izvrsnu organizaciju Autokluba Buzet zaključeno je ovogodišnje FIA Prvenstvo Europe na brdskim stazama, odrađeno pretposljednje bodovanje PH, dok je u završnici slovenskog brdskog prvenstva još jednu „generalku“ odnio višestruki prvak susjedne Slovenije Milan Bubnič u legendarnoj Lancia Delta HF Integrale (19. mjesto ukupno).