Nakon večernjeg predstavljanja svih sudjelujućih 65 posada u središtu Zagreba, u ranim jutarnjim satima prvog od tri natjecateljska dana krenulo se na start prvog brzinca prvog hrvatskog WRC rallya, Croatia rallya kojem je ovaj tjedan Hrvatska domaćin kao 34. zemlja svijeta koja je do sada u gotovo 50-godišnjoj povijesti ovog prestižnog svjetskog automobilističkog natjecanja ugostila najbolje svjetske rally asove.
Prvi je brzinac, na dionici Rude – Plešivica, kratak i očito „papren“, već poslije samo četiri minute bio koban za prvog vozača koji je startao na Croatia rallyu. Bio je to trenutno vodeći, lider ovogodišnjeg FIA Svjetskog rally prvenstva, mladi 20-godišnji Finac Kalle Rovanperä, koji je svojom Toyotom Yaris WRC izletio sa staze,srećom bez posljedica za vozače.
- Jonne (suvozač) i ja smo dobro. Dogodilo se to pred sam kraj brzinskog ispita, praktično zadnja dionica nizbrdo, koja je bila stvarno skliska i veći dio etape prilično sam nisko upravljao automobilom. Pri ulasku u zavoj zakočio sam i pokušao skrenuti, ali već u ulasku u zavoj gubim automobil, nisam uspio doći u pravu trkaću liniju, i zato smo izletjeli, kazao je mladi Kalle za WRC Plus All Live.
Njihov je automobil dobrano skršen, ali u njegovu se timu nadaju kako će ga uspjeti osposobiti za subotnji nastavak i borbu za ono što mu preostaje. Zanimljivo je da je na istom brzincu i gotovo istoj poziciji umalo izletio i Ogier, ali se uspio zadržati na cesti.
Rezultatski, već u startu najbolje je krenuo pritajeni favorit mnogih, ljubitelj asfaltnih površina, da li i hrvatskih, pokazat će ova tri dana, Belgijanac Thierry Neuville koji je sa svojim suvozačem Martijn Wydaeghe u Hyundai i20 Coupe WRC dionicu od 6,94 km prošao za 4:24,2 minuta. Slijedili su Tanak (Hyundai) i Evans (Toyota) s po 2,1 odnosno 2,8 sekundi zaostatka, da bi više od šest sekundi zaostatka već u startu sakupili Irac Breen (Hyundai) i Ogier (Toyota), s tek desetinkom sekunde međusobne razlike.
Neuville je nastavio dobrom i pobjedničkom vožnjom i na znatno duljoj dionici Kostanjevac-Petruš Vrh, stekavši na tih 23,76 km brzinca dodatnu prednost od pet i više sekundi ispred Evansa, Ogiera,Tanaka i Breena. Iz Jaškova, na treći jutarnji brzinac put 10,10 km do Malog Modruš Potoka, očito ozaren za boljim rezultatom kreće svjetski as broj „1“ Francuz Sebastien Ogier. Ostvaruje najbolji rezultat, ali iznenađuje ga identičnim vremenom Evans, dok vodeći Neuville za njima zaostaje tek devet desetinki sekunde, zadržavajući vodeću poziciju. Novim najboljim vremenom zaključuje prvi dio dana na dionici Pečurkovo Brdo-Mrežnički Novaki (9,11 km), da bi na kratki odmor u Zagreb i Servisni park otišao kao vodeći s 7,3 sekunde prednosti ispred Evansa, dok Ogier zaostaje 12,3 sekunde. Estonac Tanak bilježi zaostatak od 25,3, a Breen 33,4 sekunde.
OGIER SE BUDI
Poslijepodnevni dio predvidio je reprizu ova četiri brzinska ispita, ali u konačnici nisu bila i repriza u rezultatskom pogledu. Konačno se „budi“ i Ott Tänak i za sekundu nadmašuje Neuvillea, da bi Ogier to s 1,6 sekundi vjerno pratio na trećoj poziciji. Nije se zadovoljio tek pukim promatranjem u zaleđu mlađih i preuzima stvar u svoje ruke. Na šestom brzincu iz Kostanjevca u cilj Petruševa Brda stiže kao najbrži, ali tek s tri desetinke prednosti ispred Evansa. Nastavio je i na slijedeća dva brzinca najboljim vremenima s minimalnom prednošću pred konkurentima, ali dostatnom da prvi dan zaključi kao vozač s četiri najbolja vremena po brzincima, dok je Neuville upisao tri. S jednim za sada u rang ljestvici najboljih stoji Tänak.
Prvi je dan zaključen s osam brzinskih ispita, prednošću posade Neuville-Wydaeghe ispred Ogier-Ingrassia, koji zaostaju tek 7,7 sekundi. Evans i Martin imaju tek tri desetinke više na trećem mjestu, dok su Tänak-Järveoja zaostali 31,9, a Breen-Nagle gotovo minutu za vodećim.
- Prilično sam zadovoljan s prvim danom.S vima je bilo teško, a nakon što je Kalle izletio, glavni nam je cilj bio pokušati iskoristiti dobru startnu poziciju, što smo i uspjeli – istakao je po okončanju prvog dana vodeći Neuville, ali i dodao:
- Prošao sam kroz dovoljno borbi sa Sebom i znam za što je sposoban, kao što i on zna što ja mogu. Sutrašnje etape će opet biti zahtjevne, ali sviđaju mi se i nadam se da ću nastaviti pritiskati koliko mogu, te zadržati vodstvo.
Očito, bit će to uzbudljiv dan hrvatskog WRC-a.
PEH ZANAŠE – PRODANA I MLADOG RAVENŠČAKA
Šesti brzinac, onaj najdulji, poslije prolaska 20-tak posada prekinut je iz sigurnosnih razloga zbog izlijetanja Japanca Araiai i Austrijanca Neubauera, obojice u Ford Fiestama Mk II. Sreće prvog dana nije imala niti naša liderska posada Viliam Prodan-Zoran Raštegorac, koje je tehnički kvar na njihovoj Ford Fiesti, već na drugom brzincu, udaljio od nastavka natjecanja. Četvrti je brzinac bio koban za još jednu hrvatsku posadu – Martin Ravenščak-Tomislav Tomačković.
Izvrstan rezultat, prvog je dana, polučio mladi Francuz Adrien Fourmaux uz suvozača Belgijca Renauda Jamoula iskoristivši prvi nastup u elitnoj WRC kategoriji pozicionirajući se svojom Ford Fiestom WRC na šestu poziciju ukupno.
Prvi dan, od šest sudjelujućih hrvatskih posada, najbolje su završili Krešimir Ravenščak i Dora Ravenščak (Ford Fiesta Rally 4) ostvarivši 46. mjesto u konkurenciji 58 automobila koji su okončali prvi dan hrvatskog WRC-a.
Iz okolice Karlovca relijaši su prvo svratili na osvježenje, svoje i vozila, na prostor Zagrebačkog velesajma, a potom odvezli automobile na „spektakularno“ noćenje ergele svjetske klase automobila na zagrebački Trg Bana Jelačića. Vrijedi spomenuti da je prvog dana uz sve brzince bio, obzirom na okolnosti, izuzetno znakovit broj ljubitelja rallya.
Ukupni redoslijed nakon prvog dana (8 od 20 brzinskih ispita): 1. Neuville-Wydaeghe (Finska,Hyundai i20 Coupe WRC) 55:36,8 minuta, 2. Ogier-Ingrassia (Francuska, Toyota Yaris WRC) +7,7 sekundi, 3. Evans-Martin (Velika Britanija, Toyota Yaris WRC) +8,0, 4. Tänak-Järveoja (Estonija, Hyundai i20 Coupe WRC) +31,9, 5. Breen-Nagle (Irska, Hyundai i20 Coupe WRC) +54,8, 6. Fourmaux-Jamoul (Francuska/Belgija, Ford Fiesta WRC) +1:14,7 minuta, 7. Greensmith-Patterson (V.Britanija/Irska, Ford Fiesta WRC) +1:21,7, 8. Loubet-Landais (Francuska, Hyundai i20 Coupe WRC) +1:31,5, 9. Katsuta-Barritt (Japan/V.Britanija, Toyota Yaris WRC) +2:23,2, 10. Ostberg-Eriksen (Norveška,Citroen C3, WRC2) +3:13,6,...46. K.Ravenščak-D.Ravenščak (Ford Fiesta Rally4) +15:57,1,...50. Magličić-Nemak (Ford Fiesta Rally4) +17:13,7, 51. Butorac-Stiperski (Peugeot 208 Rally 4) +17:48,6,...53. Siladić-Durak (Ford Fiesta Rally 4, svi Hrvatska) +18:48,1 minut.
SUBOTA - NOVE ČETIRI DIONICE
Subotnji program predviđa novih osam brzinskih ispita, na četiri nove dionice koje se svaka vozi po dva puta. U 8,29 sati kreće BI-9 na dionici Mali Lipovac-Grdanjci (20,30 km), a nastavlja se u 9,17 novom dionicom Stojdraga-Gornja Vas (20,77 km). Potom slijede znatno kraće dvije dionice, prvo Krašić-Vrškovac (11,11 km) sa statom u 10,10 sati, pa Vinski Vrh-Duga Resa (8,78 km), kojeg će sa startom u 11,08 minuta moći promatrati u direktnom prijenosu i svi gledatelji HRT 2 (u prijenos ide i popodnevni isti BI).
Identični slijed brzinaca nakon povratka iz Zagreba u poslijepodnevnom dijelu ponovo očekuje sve posade čiji automobili „prežive“ prijepodnevni stampedo, a sve kreće od 14,29 sati u Malom Lipovcu. U Stojdragi drugi je start u 15,17 sati, iz Krašića se kreće u 16,10, a s Vinskog Vrha u 17,08 sati. U Servisnom parku ZV-a prva se vozila očekuju oko 18,30 sati.