Rally Poreč 2016: Juraj Šebalj trijumfirao, Viliam Prodan ostao bez struje i postolja

Subota, 05. studenog 2016. 21:20 Napisao/la  Miroslav Krpan

Prodan u drugi dan ušao kao vodeći


Prodan poveo prvog dana, a na zadnjem brzinsku bez struje kroz cilj, Šebalj dobio šest brzinaca i pobijedio, a već tradicionalna kiša pokvarila završnicu dobre oktanske manifestacije
 
Najtrofejniji hrvatski relijaš Juraj Šebalj još se jednom potvrdio da kada vozi bez opterećenja rezultatom s obzirom da je 11. naslov državnog prvaka osigurao prije posljednjeg relija sezone, svejedno vozi punom koncentracijom i na pobjedu.

Upisao je tako novu pobjedu na međunarodnom  „Hyundai Autokuća Košara - 17. Rallyu Poreč 2016.“ što se dva dana održavao istarskim cestama sa startom i ciljem u Poreču u organizaciji Autokluba „Poreč Motorsport“ i suorganizaciju AK Skok racing iz Brtonigle.

Pomalo iznenađujuće Šebalj je promijenio dva detalja – prvo s trofejnim i uobičajeno označenim grupom N „Mitsubishi Lancerom evo IX“ prijavio se u klasu 5 grupe S (?!), a na suvozačko mu je mjesto prvi puta sjeo mladi Zagrepčanin,  donedavno izvrsni i trofejni kartingaš Karlo Golub.

I ta se kombinacija pokazala dobitnom, ali vrijedi istaknuti da su u pohodu dugom 277,13 km na 12 brzinaca duljih od 90 km imali i ponešto sreće.

Naime, favoriti i konkurenti otpadali su jedan za drugim uglavnom zbog tehničkih problema.

Ta je sudbina zadesila Talijane Claudia De Cecca i Jeana Campeisa u prestižnom „Hyundai i20 R5“ iako su dobili dva brzinca prve večeri, te Mađare Janosa Sziulagyia koji vozi „Mitsubishi Lancer evo IX“ s hrvatskom licencom i Sandor Ollea s još jednim prestižnim automobilom „Ford Fiestom S2000“, i to nakon što su u svoju korist upisali po jedan najbolji rezultat BI.

Posebna je priča buzetski as Viliam Prodan, član AK Opatija Motorsport, koji je u tandemu sa Zagrepčaninom Zoranom Raštegorcom (AKK Zanatlija) nastupio u po svemu sudeći vrhunskom automobilu „Ford Fiesta R5“.

 Na prvom brzincu u Taru ostvarili su najbolje vrijeme, te nakon slijedeća dva noćna vožena u centru Poreča na Gradskom parkiralištu, pred gotovo tisuću gledatelja, vodeći ušli u drugi dan natjecanja.
 
 Poziciju su na čelu ljestvice od 58 posada zadržali sve do petog ispita, kada su se s minimalnim zaostatkom uglavnom držali druge, treće pozicije.

 Iako je zaostatak za Šebaljom bio 47 sekundi uoči posljednjeg ogleda na BI Žbandaj do cilja su imali velikih problema.
 
 Ostali su bez struje, bez svjetla i brisača, vozili po jakoj kiši i ciljem prošli uz žmiganje pokazivača smjerova, te 35. vremenom tog brzinca na žalost izgubili postolje ukupnog poretka.

 Prvi nastup u vrhunskom automobilu završili su na četvrtom mjestu, ali za utjehu im ostaje  pobjeda ukupnog poretka u bodovanju Prvenstva Hrvatske obzirom da se Šebalju pobjeda pripisuje Klasi 5 (grupa S) koja je izdvojena iz „redovne“ četiri sportske klase.

 Posljednji je brzinac bio koban i za prvog pobjednika Poreča iz 1999. godine, veterana i trofejnog slovenskog asa Darka Peljhana, koji je uz jedan dobiveni brzinac, pao u poretku za četiri mjesta, a isto se dogodilo i do tada izvrsnom istaskom dvojcu pazinskog Istra racing teama Jugovac-Milanović koji su s osme pali na 13.mjesto „generalke“.
 
U ukupnom poretku ovogodišnjeg izdanja porečkog rallya kojeg je od 58 posada iz sedam zemalja uspješno okončalo 43 (odustajanja su bila uglavnom uzrokovana tehničkim kvarovima) na postoju uz Šebalja i Goluba stajali su na drugom mjestu Mađari Antal Kovacs i Gergö Istovics (Ford Fiesta R5) i na trećoj Talijani Bernd Zanon i Denis Piceno (Peugeot 207 S2000).

Među prvih deset u međunarodnoj su se konkurenciji dokazali Denis Močibob i Duško Banjeglav, kombinirana posada AK Buzet Autosport i zagrebačkog AK Delta Timing u „Peugeotu 306 S16“.

Zasigurno najveći napredak učinila je slovensko-hrvatska posada Marko Grossi – Igor Puž (član AK Opatija Motorsport) koji su sa 17. pozicije sredinom dana do cilja stigli do nevjerojatne sedme pozicije u Citroenu AX Gti.

No, nikako se ne smije izostaviti izvrstan rezultat čak četiri posade Istre i Kvarnera od 11. do 14. mjesta ukupno, ali uz izvrsne rezultate bodovanja za PH. Nikola Dobrila (AK D.T. Poreč) i Tomislav Pospiš (AK Sveta Nedelja) u „Hondi Civic TypeR“ bili su 11., posada AK Rijeka Ivan Pavlović-Elvino Svetić (Renault Clio RS) 12., Sandi Jugovac-Dorjano Milanović (AK IRT Pazin) u Peugeotu 106 13., a 14.Mateo Butorac sa suvozačicom Jelenom Stanić u „Citroenu C2 R2“ branili su boje AK Opatija Motorsport.

O težini uvjeta tijekom cjelodnevne subotnje vožnje na brzincima Tinjan, Kanfanar, Mugeba i Žbandaj dovoljno govori da se posade iz sigurnosnih razloga uređenja ciljne rampe ga počekom gradskom parkiralištu nisu popeli na istu, a dodjela priznanja održana je u porečkom Obrtničkom domu.

Rezultati,
ukupni poredak 1. Šebalj - Golub (AKK Sveta Nedelja, Mitsubishi Lancer Evo IX) 57:58,3 minute, 2. Kovacs - Istovics (Mađarska,Ford Fiesta R5) +1:55,7 minuta, 3. Zanon - Piceno (Italija, Peugeot 207 S2000) +2:59,8, 4. Prodan - Raštegorac (Hrvatska, Ford Fiesta R5) +3:14,1, 5. Trani - Kavčič (Slovenija,Peugeot 206 RC) +4:07,3, 6. Močibob - Banjeglav (Hrvatska, Peugeot 306 S16) +5:05,4, 7. Gross - Puž (Slovenija/Hrvatska, Citroen AX Gti) +5:37,6, 8. Peljhan - Lazar (Slovenija, Mitsubishi Lancer Evo IX) +5:44,9, 9. Ernstedt - Hamberg (Švedska, Renault Clio R3) +6:06,8, 10. Soravito - Angeli (Italija, Renault Clio RS) +6:31,8;
Prvenstvo Hrvatske,
ukupni poredak: 1. Prodan - Raštegorac, AK Opatija Motorsport/AKK Zanatlija Zagreb), 2. Dobrila - Pospiš (AK D.T. Poreč/AKK Sveta Nedelja), 3. Pavlović - Svetić (AK Rijeka);
Klasa 5 (grupa S) 1. Šebalj - Golub (AKK Sveta Nedelja), 2. Močibob - Banjeglav (AK Buzet Autosport/AK Delta Timing Zagreb), 3. Jugovac - Milanović (AK Istra racing Team Pazin).

Fotogalerija Miroslav Krpan