Oktanski show spektakl "priko Krke", rekordan broj sudionika

Petak, 17. listopada 2025. 13:21 Napisao/la  Miroslav Krpan
Saša Černeka
Saša Černeka Foto: Miroslav Krpan

Linija pod rezultate europskog, a prije koji dan i hrvatskog automobilističkog prvenstva podvučena je i znani su prvaci, pobjednici, slavljenici 2025. godine.

Slijedi jesenje-zimsko opuštanje, slijedi istinski show kakvog organizacijski mogu prirediti samo vrijedni zanesenjaci i ljubitelji brzina okupljeni u Autoklubu Mihovil Šibenik.

Svibanjska bodovna utrka bila je događaj za sebe, zasigurno i ove godine jedna od najbolje pripremljenih i realiziranih brdskih utrka u nas, što potvrđuje i pet godina uzastopne titule najboljeg domaćeg organizatora.

Stiglo se do skromnog jubileja, petog izdanja „Bongo – 5.Hill Climb Monsters Skradin 2025.“, međunarodnog automobilističkog showa u Skradinu, na znanoj brdskoj stazi što, praktično iz centra gradića, vodi „priko Krke“ u brdo, do Lozovca.

Imenom manifestacije, koja je prve godine okupila 40 vozača iz pet zemalja, druge 39 iz devet, treće 55 iz 11 zemalja, a četvrte 65 iz 11 zemalja, željelo se odati priznanje jednom vrhunskom vozaču, mađarskom internacionalcu i hrvatskom prvaku Istvanu Kaveczu, nadimkom Bongo, koji je branio boje AK Dubrovnik Racing, a napustio nas prije šest godina, nakon borbe sa zloćudnom bolešću.

Ove se godine očekuje rekordan nastup 92 vozača iz čak 16 zemalja upisanih u službenu listu, među kojima je 38 hrvatskih, osam sudionika ovogodišnjih utrka europskog prvenstva, te četiri europska prvaka.

Okupljanje je ovo ponajboljih automobilista koji voze same „monstrume“, „ljute mašine“, svojevrsna čudovišta koja pod poklopcem motora kriju veliku snagu, isključivo 250 i više „konja“, ma koliko god se izvana to na nekima ne vidi.

Raspoređeni su u sedam grupa, ovisno o motorima, konjskim snagama, pogonima ili kubikaži. Bit će automobila turističke Kategorije I, ali i 23 različite formule i prototipovi Kategorije II.

Ove se godine vozi na stazi dugoj 3.250 metara, prosječnog nagiba 3,48 posto.

Elitu predvodi šesterostruki i aktualni za 2025. godinu europski prvak Kategorije II Talijan Christian Merli (Nova Proto NP01), a najljući rival mogao bi mu biti, do sada dvostruki pobjednik „Bonga“, sunarodnjak sa švicarskom licencom Robin Faustini (Nova Proto NP01 EMAP).

Na stazi i ovom prigodom sva trojica dosadašnjih hrvatskih asova s titulama europskog prvaka, prvo ime najtrofejniji domaći automobilist Konavljanin Niko Pulić, trostruki prvak Starog kontinenta, ovog puta u Chevroletu Corvette C7, više promocijskog no natjecateljskog karaktera, za čisti užitak novog brdskog prvaka hrvatske Grupe 2.

Na stazu će ponovo prvak iz 2013. godine as iz Gorskog kotara Tomislav Muhvić (Mitsubishi Lancer Evo IX), a još jednu izuzetnu natjecateljsku sezonu na brdskim stazama kraju će privesti prošlogodišnji europski prvak, ove godine treći u istom poretku, a drugu godinu za redom prvak FIA Grupe 4, odnedavno ponovo i viceprvak Hrvatske Kategorije I 22-godišnji Riječanin Matija Jurišić (Peugeot 308 1.6 TCR).

POLJAK RATAJCZYK LOVI ČETVRTU POBJEDU

Kada je riječ o favoritima Kategorije I prvo je ime zasigurno već tri godine u nizu pobjednik „Bongo Showa“ Poljak Michal Ratajczyk (Mitsubishi Lancer Evo X 7 motorsport).

Stiže i Njemac Reto Meisel u atraktivnom i prestižnom Mercedes Benzu SLK 340, ove godine europskoi viceprvak FIA Grupe 1.

Domaći adut je pobjednik prve godine Bonga Kategorije I, hrvatski višestruki šampion Zagrepčanin Domagoj Pereković (Mitsubishi Lancer Evo IX).

Imena su obećavajuća, lista duga.

Znanje i vještinu, iskustvo i želju za prestižom, koji je u Skradinu jedan od osnovnih poriva nastupa, dokazivat će isključivo, svi sudionici, na stazi, prvo na subotnjim (18. listopada) treninzima od 10,30 sati.

Zbroj vremena dvije službene nedjeljne vožnje, s početkom od 10,15 sati, iznjedrit će novog ukupnog pobjednika, rekordere i najbolje plasirane u sedam različitih skupina automobila.

Ukupnim pobjednicima su do sada bili: 2021. godine, na stazi duljine 3.387 metara Talijan Federico Liber (formula Gloria C8P Evo) rekordom 1:29,608 minuta (prosjek 132,577 km/sat), 2022. godine na stazi 3.300 metara Švicarac Robin Faustini (Osella FA30), rekordom 1:24,471 minut (140,639 km/sat), a godinu kasnije ponavlja pobjedu i na kraćoj stazi duljine 3.250 metara rekordnim vremenom 1:23,478 minuta uz prosjek 142,31 km/sat.

Prošlogodišnji pobjednik na stazi iste duljine bio je Talijan Fausto Bormolini (Formula Reynard K02) najboljim vremenom 1:24,207 minuta i prosjekom 144,92 km/sat.

Ratajczyk u Kategoriji I drži rekord u vremenu 1:32,353 minuta (132,14 km/sat).