Međunarodna automobilistička utrka „28. Nagrada Radošić-Malačka – Sv.Dujam 2025.“, u organizaciji Splitskog auto kluba, treća je utrka sezone Prvenstva Republike Hrvatske na brdskim stazama. Uz hrvatsko prvenstvo Kategorije I (turistički automobili), Kategorije II (formule i prototipovi), Povijesnih automobila, utrka je upisana i u kalendar FIA CEZ Prvenstva Srednjeeuropske zone, Šampionat Bosne i Hercegovine, Kup Hrvatske povijesnih automobila-kategorija Točnost i Prvenstvo Regije Jug HAKS-a na brdskim stazama.
Ne čudi stoga lista prijava zaključena sa 108 vozača iz Hrvatske, Crne Gore, Bosne i Hercegovine, Srbije i Albanije.
Hrvatskih je 103 (trenutno na papiru) iz 26 klubova u raznim konkurencijama.
Utrka na Malački, u zaleđu Kaštela, vozi se stazom duljine 4.100 metara, uz uspon 5,19 posto, začeta je 1998. godine, a tijekom proteklih godina u Kategoriji I (turistički automobili) hrvatskog prvenstva pobjeđivala su samo desetorica vozača.
Posljednjih je sedam puta to pošlo za „nogom po gasu“ Dejanu Dimitrijeviću, vozaču zagrebačkog AKK Fly with Kolman, aktualnom prvaku i poslije dvije uvodne pobjede unatrag mjesec dana vodećem ovogodišnjeg prvenstva za upravljačem Seat Leona.
Drugi legendarni vozač na ovoj stazi je formulaš Mađar Laszlo Szasz, već više od desetljeća član najtrofejnije hrvatske ekipe AK Dubrovnik Racing.
Njegov niz pobjeda za PH u konkurenciji Kategorije II, a nemali put i u ukupnom poretku broji već sada više od deset uzastopnih pobjeda. Love li upravo na Malački Szasz 11., a Dimitrijević osmu pobjedu za redom pokazat će dvije nedjeljne bodovne vožnje.
Ako sredi tehničke probleme svog Mitsubishi Lancera Evo IX goranski as Tomislav Muhvić, (AKK Petar Klepac Gerovo), svojevremeno prvak Europe, mogao bi Dimitrijeviću biti žestoki rival, što je, na žalost tek pojedinim vožnjama u Skradinu i Ogulinu i dokazao. Szasz (formula Reynard 2 KL Zytec) za sada može očekivati jedino veliki „otpor“ u međunarodnom poretku, prvenstveno od mladog srpskog vozača Uroša Brkića (Osella PA 21/S).
Dvije utrke do sada ove su sezone prikazale veću izjednačenost vožnji, više pobjednika klasa i grupa, a tome su pridonijele i „dječije“ bolesti tehničkih problema dijela automobila lidera i favorita. Uz Dimitrijevića s dvije pobjede u Grupi 1, do dvije pobjede stigao je još samo izvrsni Ivan Grozdanić (AKK Rogoznica), vodeći i pobjednik Grupe 6 i klase 6B koji nije izgubio niti jedan sraz u svojoj klasi još od začetka sezone 2024.godine.
U Grupi 2 pobjedom se vratio na vrh svojevremeni državni prvak Lupoglavac (Istra) Nino Andrejević (Fiat Punto), vozač AK Župa Dubrovačka, s osam pa i deset bodova prednosti ispred Igora Vareška i Nike Pulića (iz AK Konavle), te Jordana Petera (AK Pelješac Racing).
Grupu 3 izvrsnom pobjedom na domaćem terenu preuzeo je Ogulinac Marko Pleše (AK Ogulin racing, VW Golf 1) ispred dosadašnjih prvaka Marina Poropata (AK Dubrovnik Racing, Renault Clio) i Nihada Seferagića (AK Žepa Dubrovačka, VW Polo).
Grupu 4 bodovno izjednačeni, svaki s po jednom pobjedom, predvode Sandro Jaketič (AK Vrbovsko racing) i Ante Alduk (AK Pelješac Racing), obojica u Honda Civic TypeR.
Korak ka pobjedi love aktualni prvak Boris Katić (AK Župa Dubrovačka, Citroen Saxo) i Maro Franić (AK Dubrovnik Racing, Seat Leon).
Stipi Mediću (AK Solin, VW Golf IV) u Grupi 5 za vratom pušu Igor Nikolaus (AK Ozalj, Peugeot 106) i Nino Jeličić (AK Skradin, Honda Civic), dok će tehnički kvar pred drugu ogulinsku vožnju novim dobrim rezultatom nastojati zaboraviti Riječanin Marin Božičević (AK Oroslavje, Peugeot 106).
Grozdaniću u Grupi 6 najveći su trenutni konkurenti vozači AK Dubrovnik Racinga Sandi Peteh (Honda Civic) i Deni Kmetović (Škoda Octavia).
U klupskoj konkurenciji već viđeno – dvoboj velikana juga Hrvatske, vodeći AK Dubrovnik Racing, drugi, uz osam bodova manje, AK Župa Dubrovačka.
Kod povijesnih automobila ove godine niz promjena pridonio je da gotovo svaki sudionik kući ode s „par kila“ pehara, kako u „čistom“ PH, tako i novouvedenom Orvorenom prvenstvu, kroz dvije kategorije i veći broj klasa.
Za sada u Kategoriji A, ograničenom vozilima proizvedenim od 1900. do 1981.godine sitna dva boda prednosti za Antu Gaćinu (AKK Rogoznica, VW Golf I), ispred Dina Baričevca (AKK Potkoš Fužine, Fiat 128 SC), dok u Kategoriji B (proizvodnja od 1982. do 2000.godine) s dvije pobjede vodi Armin Mujkanović (AKK Fly with Kolman Zagreb, Honda Integra), ispred Jurice Ivanovića (AK Skradin, Opel Corsa).
Ekipno s dvije pobjede bodovnu je prednost stekao AKK Potkoš iz Fužina.
Subotnje prijepodne 14. lipnja sudionici će na prostoru Parka vozača u Trolokvama zaključivati verifikaciju i tehnički prijam vozila koja je začeta već dan ranije, potom od 11 do 13 sati voziti slobodni, a od 14 sati prvi od dva službena treninga.
Prva od dvije bodovne utrke vozi se u nedjelju od 11 sati, nakon svečanog otvaranja zakazanog za 10,30 sati.