Formula Driver: Talijani pokorili Buzet, Marco Tessari ukupni pobjednik

Ponedjeljak, 24. lipnja 2019. 19:11 Napisao/la  Miroslav Krpan
Marco Tessari
Marco Tessari Foto: Miroslav Krpan

 

U izuzetno uspješno realiziranoj međunarodnoj automobilističkoj manifestaciji, kojom je u gradu automobilizma Buzetu, otvorena ovogodišnja sezona najmlađe discipline na našim prostorima – Formule driver potvrdilo se da hrabre prati i sreća.

Sa subote na nedjelju jaka višesatna kiša odradila je svoju „prvu ljetnu šihtu“ i tako natjecateljski program treninga i dvije bodovne vožnje sutradan podarila sunčanim i sparnim danom.

Od 203 prijavljena, u četiri različite konkurencije, organizatoru Autoklubu Buzet Autosport, odazvalo se 186 sudionika natjecanja „Signum Max formula driver – Memorijala Mladen Žulić i Moreno Komar“, a pored hrvatskih vozača i vozačica pristigli su Talijani i Slovenci.

Razlogom čestih kvarova, ponekog izlijetanja, srećom bez posljedica za vozače, moguće su bili i vremenski uvjeti, a u konačnim rezultatima našlo se 76 sudionika HAKS Kupa i 83 u Nagradi organizatora.

NAJBOLJE POZICIJE – OTIŠLE U VJETAR

Da sve ne treba biti po prikazanom na službenim treninzima, ili pak prvoj od dvije bodovne vožnje, najbolji je dokaz ova utrka.

Niti jedan prvoplasirani nije na kraju slavio pobjedom.

Ukupni pobjednik HAKS Kupa bio je Talijan Marco Tessari s posebno pripremljenim, zasigurno najmanjim automobilom natjecanja, „Fiat 500 Proto Suzuki“.

Njegov je „papreni“ izdanak dobre radionice u prvoj vožnji bio „tek“ četvrti, da bi u drugoj dvije sekunde boljim vremenom ostvario i ukupnu pobjedu.

No, u tome mu je pomoglo odustajanje jednog od favorita, lidera prve vožnje i izglednog pobjednika, sunarodnjaka mu Franca Gacomazzia čija je „Lancia Delta Evo Proto“ već kod prve od deset „šikana“ otkazala poslušnost.

Iako s najboljim vremenom treninga Donald Milokanović (AKORK Skok racing 1993) prvu je vožnju „kiksao“ zbog nesmotrenog nedostatka goriva u svom rezervoaru, pa je usprkos drugom vremenu druge vožnje na kraju se morao zadovoljiti tek petim mjestom ukupnog poretka.

Tessari je pobijedio zbirnim vremenom dvije vožnje 5.53,000 minuta, na stazi Most-Kozari dugoj 4.400 metara, ispred najuspješnijeg domaćeg vozača Zagrepčanina Vjekoslava Čička, člana AK Buzet Autosport, koji je u posebnoj izvrdbi nabrijanog „Fiata 500“ bio sporiji 2,521 sekundu.

Treće mjesto postolja pripalo je još jednom Talijanu Fulviu Benazzoliju (Subaru Impreza) čiji je zaostatak bio 3,216 sekundi.

Među prvih deset zanimljiv je podatak četvrto i osmo mjesto braće Hrvoja (Renault Clio Cup) i Domagoja Belinića (Renault 5 GT Turbo) iz Autokluba „Pula-Rovinj“, te Luke i Davora Fabijančića, sina i oca iz zagrebačkog AK Ina delta koji su nastupili istim „Citroenom C2“, a zauzeli šesto i deveto mjesto „generalke“ prvog natjecanja sezone HAKS Kupa Formule driver.

U konkurenciji vozačica pobjedom je očekivano slavila Talijanka Romina Bressan, članica AK Buzet Autosport u „Renault Clio Cupu“ ispred Aleksandre Jurdane (AK RI autosport) i Marine Lisice (AMK No Traction Pula).

U brojnoj juniorskoj konkurenciji 17 sudionika pobjedu je odnio Luka Fabijančić (AK Ina Delta) ispred Matije Brkljačića (No Traction Pula) i Renata Herca (AK RI autosport), dok su ekipnu pobjedu ostvarili članovi najbrojnije ekipe AK Buzet Autosport ispred pazinskog AK Istra racing teama i AKORK Skok racing 1993 (Gambetići).

PRVI REKORD „NOVE“ DIONICE

U PIR – Nagradi organizatora, među dominirajućim brojem talijanskih vozača, pobjedom je slavio Enrico De Martin u prototipu „Radica SR4 Prototipo“ i to nakon što je vodeći iz prve vožnje, njegov sunarodnjak Christian Da Ros u bolidu „Prototipe“, u znanom zavoju „Komuščica“, odustao u drugoj vožnji.

Da Ros je u prvom nastupu odvezao i najbolje vrijeme dana 2:45,275 minuta prosjekom 98,118 km/sat, te tako postavio prvi rekord ove – nove „FD“ dionice legendarne buzetske staze.

MAŠIMOVA ŠKUJA – MJESTO ZA SHOW

Dan uoči natjecateljskog programa, dok je većina vozaća odrađivala administrativno-tehničke obveze na Mostu, u dijelu gradskog parkirališta Mašimova škuja odvijao je dopunski program, spektakl, stund show.

Vozilo se na dva kotača bočnim nagibom, vozilo se hrabre induvidualce na krovu sportskih vozila, a željno je iščekivana i premijera, promo „gymkhana“, istovremena vožnja po dva automobila s istim zadatkom uz zadani obilazak nekoiko točki, osmicama i preciznim proklizavanjem, spaljenih guma,...

Vozilo se na ispadanje, sve do pobjednika, a očekivano bio je to Križevčanin Marko Palijan, nekad istaknuti vozač ocjenskih ispita, a posljednjih godina sudionik i velikih svjetskih smotri upravo u „gymkhana“ vožnjama.

I taj dio programa oblaci su poštedjeli, da bi potom izlili, nad Buzetom, stotine litara – kiše. Srećom, s pravovremeno ograničenim trajanjem. Programirano!?!

Rezultati,
HAKS Kup ukupno 1. Tessari (Italija, Fiat 500 Proto Suzuki) 5.53,000 minuta (vrijeme 2 vožnje), 2. Čičko (AK Buzet Autosport, Fiat 500) +2,521 sekunda, 3. Benazzoli (Italija, Subaru Impreza) +3,521, 4. H. Belinić (AK Pula-Rovinj, Renault Clio Cup) +4,212, 5. D. Milokanović (AKORK Skok racing 1993) +4,352, 6. L. Fabijančić (AK Ina delta Zagreb, Citroen C2) +6,313, 7. M. Poropat (AK Istra racing team Pazin, Renault Clio Sport) +8,293, 8. D. Belinić (AK Pula-Rovinj, Renault 5 GT Turbo) +10,258, 9. D. Fabijančić (AK Ina delta Zagreb, Citroen C2) +10,431, 10. Pleše (AK Klek Ogulin, VW Golf) +13,737.
Klase,
serija -1400 1. Petrinić (AKORK Skok racing 1993), 2. Petrović (AK Rugvica), 3. Laslavić (AK Ina Delta Zagreb);
serija +1400 1. V. Nežić (AKK DS Racing Prelog), 2. Žiljak (AK Zagorje), 3. Floričić (AK Istra racing team Pazin);
sport/sprint - 1400 1. Romih (AMD Šempeter,Slovenija), 2. Medica (AK Buzet Autosport), 3. Francetić (KK Rijeka);
sport/sprint -1600 1. M. Kodelja (AK Buzet Autosport), 2. Jaranović (AK RI autosport), 3. Božić (AK Buzet Autosport);
sport/sprint -2000 1. S. Prodan (AK Buzet Autosport), 2. Cvitić (IRT Pazin), 3. Tarabić (AKK Zanatlija Zagreb);
sport/sprint +2000 1. Benazzoli (Alby Racing Team,Italija), 2. D. Belinić (AK Pula-Rovinj), 3. Pleše (AK Klek Ogulin);
super sport 1. Tessari (Funny Team, Italija), 2. Čičko (AK Buzet Autosport), 3. D. Milokanović (AKORK Skok racing 1993);
Zastava sport/sprint - 1600 1. Janko (IRT Pazin), 2. Merlić (Buzet Autosport), 3. Kamenjašević (Klek);
Renault sport/sprint - 2000 1. H. Belinić (AK Pula-Rovinj), 2. M. Poropat (IRT Pazin), 3. Zilli (Buzet Autosport).

Fotogalerija Miroslav Krpan