Christian Merli pobjednik Skradina, Simone Faggioli rekorder

Ponedjeljak, 22. lipnja 2020. 15:24 Napisao/la  Miroslav Krpan
Christian Merli
Christian Merli Foto: Miroslav Krpan

Spektaklom u Skradinu, automobilisti su se vratili na staze, nakon višemjesečne prinudne apstinencije uzrokovane znanom i sveprisutnom pandemijom virusa korona.

U izvrsnoj organizaciji šibenskog Autokluba Mihovil, održana je tradicionalna međunarodna brdska utrka „14. Nagrada Grada Skradina 2020.“, koju su promocijski prezentirali sloganom „Bit će trke priko Krke“, a nastupilo je čak 112 vozača iz šest europskih zemalja.

Jednu od prvih auto utrka „post korona“ perioda na tlu Europe, svojim dolaskom uveličali su prvenstveno višestruki europski prvaci Kategorije II Talijani Christian Merli i Simone Faggioli.

Prvi dan treninga pratila je kiša, ali srećom dvije bodovne utrke na izvrsno pripremljenoj, jednoj od ponajboljih i zasigurno najljepših hrvatskih brdskih staza, dugoj 3.387 metara, vožene su po suhom i sunčanom vremenu, pred više tisuća gledatelja duž staze nad Krkom.

Iz vožnje u vožnju, očekivano, padali su stari rekordi.

Novim je apsolutnim rekorderom staze postao najtrofejniji europski prvak Simone Faggioli, vozeći prototip „Norma M20FC“ u samoj završnici manifestacije, 1:22,257 minuta, uz prosječnu brzinu 144,425 km/sat.

To je čak osam sekundi brže od dosadašnjeg rekorda Mađara Szasza.

Faggioliju nije pomogao niti rekord da stigne do ukupne pobjede.

U dvije je vožnje brži bio njegov sunarodnjak Christian Merli u prototipu „Osella FA30 Zytec LRM“, ostvarivši ukupnu prednost od 306 tisućinki sekunde.

Talijansko slavlje pobjedničkog postolja ove utrke, koja će u povijest hrvatskog automobilističkog sporta biti upisana velikim slovima, trećim je mjestom „generalke“ zaokružio Diego De Gasperi (Osella FA30).

Najuspješniji hrvatski automobilist bio je dojučerašnji rekorder Mađar Laszlo Szasz, vozač Autokluba Dubrovnik racing, koji se svojom formulom „Reynard F3000 Zytec“ dovezao do pete pozicije, ali i začeo novu hrvatsku sezonu u kojoj „lovi“ deveti uzastopni naslov državnog prvaka i „Zlatni trofej s dijamantom HAKS-a“.

Samo dva mjesta niže, kao najbolji sudionik Kategorije I, plasirao se Zagrepčanin Dejan Dimitrijević (AKK Velika Gorica) oborivši „Seat Leonom R 32T“ i vlastiti rekord kategorije koji sada iznosi 1:39,907 minuta (118,910 km/sat).

U novu je sezonu Prvenstva Hrvatske Dimitrijević krenuo u obranu naslova državnog prvaka, a najvećeg rivala zasigurno će imati u sugrađaninu Domagoju Perekoviću (AMK Zanatlija Zagreb, Mitsubishi Lancer Evo IX), koji se morao zadovoljiti drugim mjestom Kategorije I.

Ugodno iznenađenje na otvorenju nove brdske sezone priredio je mladi 17-godišnji Riječanin Matija Jurišić, član AK RI autosport, znani i trofejni hrvatski kartingaš, višestruki državni prvak kojem je nastup u Skradinu bio prvi automobilistički nastup.

Pojavio se u prestižnoj „Škoda Fabia S2000“ grupe A, od treninga do završne vožnje popravljao vlastite prve auto vožnje i na kraju stigao do trećeg mjesta Kategorije I hrvatskog prvenstva, pobjede grupe A, četvrtog ukupno među 70-tak domaćih automobilista i 15-tog „generalke“ međunarodne utrke.

Grupa N PH pripala je očekivano Đivi Franiću (AK Dubrovnik racing) čiji je klub ostvario i prvu ovogodišnju ekipnu pobjedu među čak 27 klubova, ispred državnih prvaka AK „Župa Dubrovačka“ i AK Oneum Omiš.

U hrvatskom prvenstvu povijesnih automobila pobjedu u Skradinu upisao je Zagrepčanin Antonio Hernaut (AK Župa Dubrovačka) ispred Igora Vičevića (AK Rijeka), a ekipnu pobjedu slavili su vozači AK Opatija.

Hrvatsko prvenstvo, ako epidemiološka situacija dozvoli, nastavlja se 11. i 12.srpnja na Malački.