Regata tisuću otoka: Macropus pobjednik najsporije prve etape u sedam izdanja

Srijeda, 25. rujna 2019. 23:32 Napisao/la  SC
Macropus
Macropus

 

Macropus je pobjednik prve etape Regate tisuću otoka, slovenskom krstašu trebalo je više od 69 sati jedrenja da bi od Rijeke stigla do Tivta što je najsporije vrijeme prve etape u dosadašnjih 7 izdanja.

Austrijski krstaš Vento Cadela pobjedio je po korigiranom vremenu.

Od bonace do bonace – tako bi se mogla sažeti prva etapa 7. Regate tisuću otoka koja je u nedjelju u 12 sati startala ispred riječke luke na 278 NM dugoj ruti među više od 1000 jadranskih otoka do cilja u Tivtu ispred marine Porto Montenegro.

Međutim, između bonaca na startu i cilju bilo je svega što odobalno jedrenje čini zanimljivim i što još jednom pokazuje zašto je ovo jedan od najljepših kurseva koje je priroda dizajnirala.

Flota koja je startala nije bila brojna, ali je bila izrazito međunarodna s posadama iz Austrije, Crne Gore, Hrvatske, Mađarske, Slovačke, Slovenije i Velike Britanije.

Iako su se jedriličari nadali da bi bura koje je u Rijeci puhala gotovo 4 dana prije starta mogla potrajati, tradicija starta po slabom vjetru nije izostala.

Optimizam je ipak davala vremenska prognoza koja je najavljivala jugo na većem dijelom kursa tijekom prva dva dana što je značilo dosta jedrenja uz vjetar i više odjedrenog puta ali dok vjetra ima jedriličari su sretni.

Već kao po običaju brzine jedrilica koje su se mogle pratiti i na interentu putem sustava praćanja u realnom vremenu počele su značajnije rasti nakon prolaska otoka Raba.

Najavljeno jugo je puhalo oko 15-ak čvorova s udarima preko 20, a prvi dio regate obilježila su čak tri odustajanja.

Najprije je pao jarbol na jedinom višetrupcu u regati, austrijskom trimaranu Sayg I srećom bez ozljeda za njegova dva člana posade ali to je značilo kraj regate i zaustavljanje u Marini Punat.

Međutim, ozljeda nije zaobišla člana druge austrijske posade koji je pretrpio udarac buma na jedrilici Abracadbra koji se srećom može okarakterizirati kao lakša ozljeda, ali je svejedno tražila medicinsku pomoć te je Abracadabra završila regatu pristavši u Biogradu.

Ni tu nije bio kraj lošim vjestima.

Još jedan pad jarbola na hrvatskoj jedrilici Mowgli dogodio se ispred Žirja, ali što je najvažnije bez ozljeda za posadu.

Mowgli je tako bez jarbola prvo stigao do Kaprija, a sljedeće jutro do Tribunja.

Prošlogodišnji pobjednik, slovačka Lucia X s hrvatskom posadom, rasparala je prednje jedro što je zahtjevalo penjanje člana posade na jarbol zbog čega su morali skrenuti sa zacrtanog kursa kako bi to mogli izvesti u privjetrini što ih je na kraju koštalo dosta izgubljenog vremena i izgubljenih izgleda za dobar razultat u prvoj etapi.

Ostatak flote jedrio je po jugu uz koje su izbjegli nekoliko lokalnih nevera, a onda je kao što je i bilo najavljeno na srednjem jadranu jugo okrenulo na tramontanu i sjeverozapadanjak.

Četiri su se jedrilice izmenjivale u vodstvu: slovenski Macropus, austrijska Vento Cadela, slovačka Lucia X i britanski Atame s taijanskom posadom dok je najveća jedrilica u regati mađarski Sunday Morning jedini odabrao kurseve bliže obali kroz Zadarski kanal i sa sjverne strane Korčule i Mljeta.

A uvjeti do Dubrovnika i Cavtata su bili gotovo idealni sve do druge bonace s početka priče.

Gotovo cijelu noć s utorka na srijedu jedrilice su provele prije i nakon ulaska u zaljev Boke kotorske s brzinama koje su se kretale od 1 -2 čvora

Prve jedrilice su došle pred sam cilj oko 6 ujutro, međutim za zadnjoh nekoliko NM trebalo im je više od 3 sata, a slovenski Macropus i austrijska Vento Cadela vodili su pravi dvoboj pokušavajući iskoristiti svaki dašak vjetra.

Na kraju je liniju cilja prvi presjekao Macropus u 09:34:13 sati.

Austrijska Vento Cadela s Christianom Pfannom za kormilom završila je samo nešto više od 12 minuta iza Macropusa što je bilo dovoljno za pobjedu po korigiranom vremenu nakon što je odmah postalo jasno da je ne može prestići nijedna od jedrilica koje su još bile u regati.

Ovako dugo trajanje prve etape uzrokovalo je i otkazivanje Regate tisuću otoka + 2 koja je bila planirana kao predah između dvije etape u zaljevu Boke kotorske, a za posadu crnogorske Sofie koja je zadnja došla na cilj u Tivtu u 20:49:17 gotovo i da nema predaha, jer je start druge etape planiran za četvrtak u 12 sati.

Copyright © SportCom.hr :: Dizajn i izrada StudioIT