U nedjelju na stazi u Rupi počinje autocross sezona, nastupaju hrvatski vozači iz osam klubova

Petak, 01. lipnja 2012. 17:04 Napisao/la  Miroslav Krpan

Trud i zalaganje očito su prepoznali i vozači iz susjedne Slovenije, hrvatskim asovima suprotstavit će se  nekolicina ponajboljih slovenskih krosista

Nadomak hrvatsko-slovenske granice na najboljoj hrvatskoj autocross stazi Auto i moto cross centra „Svigo“ u Rupi, u nedjelju 3. lipnja crossisti se opet vraćaju kući, kroz velika vrata ulaze na stazu zahvaljujući organizatoru prve ovogodišnje međunarodne utrke  Autoklubu „Grobnik“, ali prvenstveno i razumijevanju i trudu vlasnika staze Igora Svaguše, i samog aktivnog natjecatelja i predsjednika domicilnog autokluba „Svigo“.

U četiri raspisane prvenstvene divizije prijavilo se ukupno 28 vozača, među kojima je šest Slovenaca. Hrvatski stižu iz osam klubova, a dva su kluba, očita pretendanta na naslove najboljih i najbrojnija – AK Ozalj i  AK Svigo sa po pet vozača.

Hrvatsku elitu predvodi višestruki, a i aktualni državni prvak sada Divizije 1A do 1400 ccm Siniša Filčić – Pinel koji će nastupiti u vrhunski pripremljenom „Yugu 1.3“. To je ujedno i najbrojnija divizija sa 11 sudionika, a uz dvojicu članova ekipnog državnog prvaka AK Ozalj Svena Katića jr. ( Renault 5 1.4) i Dražena Lipku ( VW Golf 1.3) posebno se zanimljiv ogled očekuje sa slovenskim prvakom Žigom Kraševcem (Zastava 128 1.3). U utrke se vraća u ovoj diviziji svojevremeno državni prvak Danijel Bezjak, sada kao član AK Rijeka (VW Golf 1.4) koji je protekle sezone bio samo na startnoj utrci.

Varaždinski prvak Dejan Vuradin (Honda Civic 2.0 4x4)  predvodi šestorku Divizije 1 (open) gdje nema nepoznatih, naprotiv svi iz kreme autocrossa – Ivan Jandrečić i Ivo Ćiznić iz Ozlja, Ferdinand Pađen iz Sviga, te slovenski asovi Metod Knez i Matej Lavrič. Automobili – pravi „mrak“. Ne zna se tko bolji, na koga tipovati??

Jake snage AK Svigo ima u Diviziji 1B do 2000 ccm. Godinu za godinom prvaci – 2010. Zoran Srok (VW Golf 2.0), 2011. i sada  aktualni prvak Marino Čargonja (Seat Ibiza 2.0). Četvorica su ukupno u diviziji, samo jedan ostaje po strani postolja – sa „drvenom“ medaljom.

Konačno se treba nadati velikom hrvatskom troboju u Diviziji 3 – Super buggy, jednosjeda koji plijene pažnju. Prvak sa nebrojeno naslova, mladoliki veteran, u slobodno vrijeme dobri „nonić“ Vigor Grbac (Buggy 4x4 VW 2.0), jedan od rijetkih preostalih zvjezdanih asova u redovima ASK Kastavac protiv do sada prvaka iz raznih divizija – Roberta Čuline iz Autokluba „RI autosport“ (Buggy 4x4 VW 1,8) i Igora Svaguše, čelnika AK Svigo za volanom „Buggy 4x4 Tatra 3,5“. Biti će to okršaj desetljeća. Samo da svima izdeže „pile“. A k tome sraz sa Slovencima. Krema stiže iz Dežele Dolinšek, Kociper, Osredkar – kud bolje pozivnice za nedjeljni cross ugođaj u Rupi.

„Autocross Rupa – Nagrada Jelenja 2012.“ naziv je manifestacije pod pokroviteljstvom Općine Jelenje koja ne posustaje u pomoći vrijednim grobničkim automobilističkim neimarima koji su svoj organizacijski pohod na zemljanim oktanskim stazama začeli upravo na Grobničkom polju, tada na jedinstvenoj i vlastitim rukama izgrađenoj stazi nadomak naplatnih kućica na ulazu u autocestu Rijeka – Zagreb. Selili su kasnije u Rupu, gostovali organizacijski u Istri i Ozlju, čak i dalekom Varaždinu prošle godine, no ostali su dosljedni da i dalje budu organizatorima barem jedne utrke u sustavu državnog prvenstva. Štoviše, nedjeljna je utrka trostrukog bodovnog karaktera – Međunarodno regionalno prvenstvo Hrvatske, Državno prvenstvo Hrvatske i Prvenstvo Auto i karting lige Zapad. Ipak, ovoga puta grobnički „oktanci“ nisu ostali usamljeni u pripremi i realizaciji, pa su im pomoć u raznim oblicima pružili članovi dijela klubova objedinjenih u Auto i karting ligu Zapad: AK „Svigo“, ASK „Kastavac“, AK „Buzet autosport“, AK „Ozalj“, i AK „RI autosport“, pa i sam Automobilistički savez Primorsko-goranske županije.

Trud i zalaganje očito su prepoznali i vozači, ne samo hrvatski obzirom da su svoj dolazak prijavili i gosti iz susjedne Slovenije koji su „i žedni i gladni“ autocrossa koji kod njih posljednje dvije sezone doživljava strmoglavi organizacijski krah. Hrvatskim asovima suprotstavit će se  nekolicina ponajboljih slovenskih krosista.

Organizator očekuje sve vozače u parku pored staze već u subotu navečer, ali službeni dio je u nedjelju 3. lipnja. Od 7,30 do 9 sati verifikacija vozača i tehnički prijam vozila prema posebnom vremenskom rasporedu, službeni treninzi od 10 sati, a prva od tri kvalifikacijske vožnje počinje u 12 sati. Slijedi druga u 12,15 i treća u 14,30 sati, desetak minuta po svečanom otvaranju manifestacije i ovogodišpnje hrvatske autocross sezone. Finalne vožnje na rasporedu su u 16,30 sati, a proglašenje najboljih sa uručenjem počasnih nagrada oko 18 sati.