SP prikoličara: Markus Schlosser i Thomas Hofer pobjednici gold utrke, teška nesreća švedskog tima

Nedjelja, 19. lipnja 2016. 20:39 Napisao/la  Miroslav Krpan

Pet krugova prije ciljne zastave Švicarci stječu prednost i postaju novi junaci Grobnika.  Šveđani Tomas Axelsson i Artis Neilands hospitalizirani zbog teških ozljeda koje nisu opasne po život 


Drugi natjecateljski dan utrke Prvenstva svijeta motocikala s prikolicom i 69. utrke Prvenstva Alpe-Jadran pod objedinjenim nazivom «Kvarner region FIM sidecar World Championship & Sidecar F2 World trophy» na Automotodromu Grobnik obilovao je uzbuđenjima.

Uz izvanredne vremenske uvjete i povjetarac koji je razblažio ljetne temperature, nakon duljeg vremena i pred na oko lijepim brojem posjetitelja motociklisti, njih 214 iz 20-tak zemalja prikazali su vrhunske vožnje i borbu na nož do posljednjeg metra. Vožene su druge bodovne utrke svih raspisanih klasa, a pobjede i slavlja donekle je zasjenila teška nesreća u „God race“ utrci prikoličara.

Sam start 22 tima motociklističke „Formule 1“ protekao je obećavajuće, a na čelo su konačno zasjeli istinski favoriti ne samo naše utrke, već i ovogodišnjeg prvenstva.

Poveo je britansko-francuski tandem Tim Reeves-Gregory Cluze (Yamaha LCR) praćem na minimalnom odstojanju svega 49 tisućinki sekunde finskim mješovitim tandem Pekka Paivärinta s kopilotkinjom Kirsi Kainulainen (BMW LCR).

Tek treći s odmakom bili su iznenađujući pobjednici prethodnog dana Švicarci Markus Schlosser i Thomas Hofer u „Suzuki LCR-u“.

Na žalost, idilu tog poretka prekinula je u petom krugu teška nesreća na startno-ciljnom pravcu.

Švedski tim Tomas Axelsson-Artis Neilands, koji se na svojem „Suzuki ART-om“ nalazio bliže začelju, sredinom staze na mjestu gdje završavaju ocrtane startne pozicije izgubio je zbog puknuća gume ili blokade kontrolu.

Naglo je skrenuo u desno, svom snagom udarivši u zaštitni betonski zid uz kojeg su lomili šasiju sve dok se nisu zaustavili neposredno kod startne linije nakon gotovo 200 metara.

Kopilot je ostao pod jednim dijelom uz zid, a vozač pod drugim gotovo nepokretan, odbačen na sredinu staze. Brzom intervecijom medicinske službe odmah su prevezeni na sušački Hitni trakt.

Informacije službenog liječnika kazuju o težim ozljedama, lomovima, ali motociklisti su izvan životne opasnosti i pri svijesti. Teže je prošao kopilot.

Uslijedio je prekid utrke, više od sata pauze nakon kojeg je utrka SC GP nastavljena, a po okončanju su zbrojeni rezultati prvog i drugog dijela.

Prekid je donio peh do tada vodećima. Iako su Švicarci poveli tek prvi krug nastavka, čelnu su poziciju do sredine utrke preuzeli Finci. Britanci su u ovom dijelu utrke odmah imali problema i od trećeg do cilja pali na tek šestu poziciju.

Finci gube tempo, pet krugova prije ciljne zastave prepuštaju vodstvo Švicarcima koji stječu značajnu prednost i na kraju pobjeđuju te tako postaju novi junaci Grobnika.

Nakon sprinta dobivaju i gold utrku, te nakon novih 50 bodova, dvije pobjede na Grobniku i trećeg mjesta u La manu Markus Schlosser i Thomas Hofer preuzimaju čelnu poziciju prvenstva sa 66 bodova.

Drugi su Pekka Paivärinta-Kirsi Kainulainen sa 56, a treći Francuzi Sebastien Delannoy-Kevin Rousseau sa 47 osvojenih bodova u čemu im je pomogao i uspješan nastup u Hrvatskoj drugim mjestom prvog i trećim drugog dana.

Drugu pobjedu u dva dana u novouvedenoj F2 Trophy skupini ostvarili su Britanci, braća Ben i Tom Birchall (Honda LCR) s više od minutu prednosti ispred dva austrijska tima Grabmüller-Kirchhofer (Yamaha LCR) i Bachmaier-Wechselberger (Suzuki LCR).