U Buzetu, na znanoj brdskoj dionici Most - Peničići, zaključena je još jedna sezona FIA European Hill Climb Championshipa Prvenstva Europe na brdskim stazama u kojoj su matematičkim izračunom do naslova prvaka Starog kontinenta, s deset pobjeda u sezoni, svaki u svojoj skupini, stigli mladi Riječanin Matija Jurišić u Kategoriji I (turistički automobili) i Francuz Geoffrey Schatz u Kategoriji II (formule i prototipovi).
Mladi riječki automobilistički as postao je nakon Nike Pulića i Tomislava Muhvića tek treći Hrvat s prestižnom titulom, koja se u Hrvatskoj čekala 11 godina.
Na međunarodnoj automobilističkoj utrci 43. Buzetski dani, u organizaciji Autokluba Buzet, te suorganizaciji AK D.T.Motorsport Poreč i AK Buzet Autosport, uz promjenjivo vrijeme, tijekom bodovnih vožnji, posebno onih prijepodnevne, na blago mokroj i skliskoj stazi nastupilo je 197 sudionika u nekoj od bodovnih konkurencija završnice FIA European Hill Climb Championshipa modernih i povijesnih vozila, potom FIA CEZ Prvenstva Srednjeeuropske zone povijesnih automobila, te državnih prvenstava Hrvatske i Slovenije, dok je ostalih 30-ak sudjelovalo u promo vožnji izvan sustava bodova.
Poslije dvije bodovne vožnje najbolja vremena u obje ostvario je ukupni pobjednik Talijan Christian Merli u prototipu Osella FA30 Judd LRM, vozeći prvu vožnju 2:08,743 minuta, a drugu najboljim vremenom dana 2:07,116 minuta, prosjekom 141,63 km/sat.
Tako je zbirnim vremenom 4:15,859 minuta, s prednošću 1,213 sekunde bio uspješniji od najvećeg rivala Francuza Geoffrey Schatza (Nova Proto NP01), dok je do trećeg mjesta „generalke“ stigao Španjolac Joseba Iraola Lanzagorta (Nova NP01), s više 2,341 sekunde slabijim vremenom od Merlija.
Pobjede u svojim klasama, po kojima osvajaju bodove za naslov prvaka ostvarili su i Merli i Schatz, ali za naslov presudilo je više boljih mjesta koje je tijekom godine imao Francuz.
Jurišić je naslov prvaka ostvario u bodovnom srazu s Talijanom Antoninom Migliuolom, koji vozi pod pseudonimom „O Play“ i pobjednik je FIA Grupe 3 s jednim drugim mjestom u sezoni, u odnosu na Jurišićevih deset pobjeda.
Među prvih deset ukupnog poretka utrke sedmu je poziciju, kao pobjednik Kategorije I ostvario Kosovar Lindon Kalenderi (Mitsubishi Evo IX) pobijedivši i u FIA Grupi 1, najačoj u sustavu europskih utrka.
Najbolje plasirani hrvatski automobilist bio je Mađar Laszlo Szasz (AK Dubrovnik Racing) u Formuli Reynard F3000 na osmom mjestu ukupno, dok je pobjednik hrvatskog prvenstva Kategorije I na ovogodišnjem Buzetu bio Domagoj Pereković (AMK Zanatlija) u Mitsubishi Lanceru Evo IX osvojivši 14.mjesto ukupno, četvrto FIA Grupe 1.
Od hrvatskih vozača vrijedi istaknuti i rezultat Dejana Dimitrijevića (25.ukupno) iz AKK Fly with Kolman (Seat Leon), ujedno drugi Kategorije I PH, a treći je 29.mjestom bio domaći vozač Buzećanin Viliam Prodan (AK Opatija Motorsport), ovog puta u snažnom Porscheu 911 GT3.
Bio je tek jednu poziciju bolji od Matije Jurišića, pobjednika FIA Grupe 4, koji je bodove u PH donosio AK Župa Dubrovačka.
Obje vožnje u Buzetu završilo je 183 vozača, bilo je odustajanja zbog tehničkih kvarova, ali i izlijetanja bez posljedica po vozače.
U hrvatskom prvenstvu buzetska utrka bila je pretposljednja, izuzetno važna u bodovanju.
Pereković i Dimitrijević najbolji su Grupe i klase 1, Viliam Prodan ispred Željka Kokoteca (AK Delta) i Nina Andrejevića (AK Župa Dubrovačka) u Grupi i klasi 2, dok su na postolju Grupe i klase 3 uz Matiju Jurišića bili Nihad Seferagić (AK Župa Dubrovačka) i Karlo Pelicar (AKOK Skok racing 1993 Gambetići).
Grupa 4 i klasa 4a pripala je Borisu Katiću (KK Rijeka) u klasi ispred Ivana Batalića (Splitski auto klub) i Sebastiana Jaketiča (AK Vrbovsko Racing).
Drugoplasirani grupe 4 pobjednik je klase 4b Renato Herc (AK Skradin) ispred Floriana Šaleca (AK Zagorje) i Manuela Kodelje (AK Buzet Autosport).
Mladi Toni Ivanić (AK Opatija Motorsport) pobjednik je Grupe 5 i klase 5a.
U klasi 5a drugi je Filip Škugor (AKK Rogoznica), a drugi Renato Jaketič (AK Vrbovsko Racing).
Drugoplasirani grupe Milan Tatalović (AK Dubrovnik Racing) pobjednik je klase 5b ispred Nina Jeličića (AK Skradin) i Miroslava Ujdenice (AK Vrbovsko Racing).
Grupu 6 i klasu 6a pobjedom je zaključio Sandi Peteh (AK Istra racing team Pazin) u klasi 6a ispred Branimira Polića (AKK Rogoznica) i Denija Kmetovića (AK Žćupa Dubrovačka).
Pobjeda klase 6b za Bornu Vlašića (AKK Sveta Nedelja), ispred Marka Trlina (AK Trogir) i Jure Mornara (AK Solin).
Najbolja ekipa AK Dubrovnik racing, ispred AK Župa Dubrovačka i AK Opatija Motorsport.
U Kategoriji II PH pobjeda Laszla Szasa ispred Filipa Magdića (AKK Fly with Kolman Zagreb).
U povijesnim vozilima PH pobjeda Dorijana Kljuna (AK Rijeka) ispred Sandra Poldrugovca (AK Buzet Autosport) i Hrvoja Čubelića (AK Opatija).
Zaključna deveta utrka Prvenstva Hrvatske na brdskim stazama vozi se u Dubrovniku sredinom listopada.
(fotogralerija: Dejan Hren)
Rezultati klase 4: