Rally Nova Gorica 2017: Rus Gryzin pobijedio, Prodan, Butorac i Dobrila odustali

Srijeda, 20. rujna 2017. 14:31 Napisao/la  Miroslav Krpan
Kodelja - Ritoša (AK Opatija)
Kodelja - Ritoša (AK Opatija) Foto: Miroslav Krpan

                
                    
U Novoj Gorici i široj okolici održan je međunarodni 6. Petrol Rally Nova Gorica 2017., bodovan  u sedam konkurencija – FIA Europski rally trophy (centralna regija), FIA CEZ povijesnih vozila, Mitropa Rally Cup, te državna prvenstva Slovenije i Hrvatske.

Manifestacija je bila posvećena jubileju 70. godišnjice uspješnog djelovanja AMD Gorica koji je bio i uspješni organizator.

 Sudjelovalo je 109 posada iz 12 zemalja svijeta, a nakon 385,35 km i 12 brzinskih ispita pobjednički pjenušac ispijao je mladi Rus 20-godišnji Nikolay Gryzin.
 
 Vozeći „Škodu Fabiu R5“ sa suvozačem i sunarodnjakom  Yaroslavom Fedorovom ostvarili su najbolja vremena na svih 12 brzinaca i do cilja stigli pobjednički uz 1:48,1 minut prednosti ispred četverostrukog pobjednika ovog slovenskog rallya Talijana  Claudia De Cecca uz kojeg je u „Hyundai i20 R5“ sjedio Jean Campeis.
 
 Trećim mjestom postolje „generalke“ upotpunila je još jedna talijanska posada Federico Laurencich-Emanuela Florean (Ford Fiesta R5) čiji je zaostatak za pobjednikom bio 3:00,3 minute.

 Ovogodišnje izdanje Rallya Nova Gorica, prvi put u okviru FIA ERT,  istinski je podsjetio na nekad „najjaču“ reli priredbu na području bivše YU države – Rally Saturnus, kako brojem i kvalitetom voznog parka ( 13 vozila R5), jakim vozačkim i suvozačkim imenima, tako i koncepcijom brzinskih ispita na prostoru krajnjeg slovenskog zapada.
 
Zanimljivost vezana za pobjednika Gryazina je da je Rus porijeklom s bugarskom putovnicom, a automobilističkom licencom Latvije.

 Postolje je izmaklo najboljem slovenskom relijašu Roku Turku koji je uz suvozačicu Blanku Kacin svoj „Peugeot 208  R5 T16“ na posljednja dva brzinca morao voziti samo s prednjim pogonom, a do tada je bio ispred Talijana De Cecca kojem je tako pripala i pobjeda u bodovanju Otvorenog prvenstva Slovenije.
 
 Turk je na kraju završio peti ukupno, dok je ispred njega sa samo deset sekundi manje bio još jedan vrhunski tandem Čeha  Antonina Tlustaka i Iva Vybirala (Škoda Fabia R5).

Bodovanje hrvatskog prvenstva u susjednoj Sloveniji okupilo je tek 15 naših posada. Skromno, ali znakovito za gostovanje na nimalo lakom reliju.

Izostankom Šebalja, a ranim odustajanjem Viliama Prodana (i Zorana Raštegorca) zbog tehničkog kvara njihovog Peugeota 208, otvorio se put pobjedi vrhunske, prošle godine u europskim okvirima trofejne mađarske posade Krisztian Hideg i Istvan Kerek, vozača Autokluba „Delta Sport“ ovog puta u prestižnom automobilu „Ford Fiesta R5“.

Do cilja su stigli ukupno sedmi, ostvarili treću pobjedu u nizu u hrvatskom prvenstvu koja im gotovo garantira naslov državnih prvaka  i prije jesenjih istarskih ogleda završnice domaće sezone.

Drugo mjesto hrvatskog poretka polučili su njihovi sunarodnjaci i klupski kolege Janos Szilagyi i Alexandra Varadi (Mitsubishi Lancer Evo IX) uz zaostatak od 2:36,2 minute.

 Hideg je u „generalci“ relija bio ukupno sedmi, a Silagyi 12.
 
 S izvrsnim dojmovima, sretni i zadovoljni svojim najboljim rezultatom iz Slovenije se vraća i treća uspješna posada najbrojnijeg i vodećeg hrvatskog kluba AK Delta Sport.
 
 To su Ivica Siladić i Jasna Durak koji su se svojim „malenim“ Opel Adamom R2 dovezli do trećeg mjesta ukupnog poretka PH, ali i pobjede klase 3 hrvatskog prvenstva.

 Među 33 posade koje nisu ugledale ciljnu rampu, uz Prodana i Raštegorca (seniora) iz AK Opatija Motorsport, nisu bili niti Nikola Dobrila i Tomislav Pospiš (AK Delta Sport), te Mateo Butorac i Luka Raštegorac (junior) zbog tehničkih kvarova.
 
 Hideg je bio pobjednikom klase 1, Siladić klase 2,  klasu 4 dobili su Tin Tomljanović i Anđelko Košec (AK Delta Sport, Citroen Saxo), a klasu 5 Željko Magličić i Domagoj Nemak   (AK Ina Delta, VW Polo). Ekipno s tri pobjede u klasama slavili su već sigurni ekipni prvaci Autokluba Delta Sport iz Zagreba.

 Buzećani Manuel Kodelja i Manuela Ritoša (AK Buzet Autosport) u svom „Citroenu C2 R2“ stigli su do četvrtog mjesta hrvatske generalke, te drugog u klasi 3, dok su samo mjesto slabiji u obje konkurencije bili Tomas Hrvatin i Marko Stiperski, članovi AK Opatija Motorsport za upravljačem „Renault Clia 2.0 RS“.

 Za tjedan i pol u Poreču starta hrvatsko izdanje FIA ERT-a.
 
 Brojem sudionika nešto skromnije, ali voznim parkom i vozačkim imenima ništa manje značajno neće biti još jedno izdanje pod imenom  „44. Croatia rally“.
 
 Poreč i središnja Istra očekuju tako od 28.-30.rujna još jedan vrhunski automobilistički spektakl na poluotoku Istra u samo dva tjedna rujna.

 Ali, relijaši neće na odmor i zimovanje. Početkom studenoga ponovo se okupljaju u Poreču na istoimenom reliju i tek tada stavljaju točku na „i“ domaće sezone, godine gospodnje 2017.