Nascar na Grobniku, Stefani Mogorović u automobilu koji je vozio Jacques Villneuve

Utorak, 14. ožujka 2023. 20:11 Napisao/la  Miroslav Krpan

Može li hrvatski automobilizam ove godine na Automotodromu Grobnik imati svoje mjesto za upravljačem jednog Nascara?

 Stefani Mogorović
Stefani Mogorović

Na svjetskoj pozornici relijaši već poodavna odrađuju svoj program, uskoro stižu i u Hrvatsku, u toplijim krajevima krenuo je novi „cirkus“ Formule 1, a u domaćim okvirima radno-svečanim dvodnevnim aktivnostima zaključena je prošlogodišnja, izuzetno bogata i sadržajna domaća automobilistička sezona Hrvatskog auto i karting saveza.

Bila je to i najava nove koja u dvije discipline kreće prvog travanjskog vikenda u Karlovcu rallyem, a u Taru kronometar vožnjama.

Tek koji dan nakon zagrebačko-jaskanskih svečanosti put Italije, na poziv Academy Motorsport Teama, što se natječe u europskoj seriji popularnog Nascar programa, krenula je mlada, uskoro tek 20-godišnja hrvatska automobilistkinja, Pazinjanka Stefani Mogorović.

Zadaća je bila dvodnevno testiranje u jednom od „bolida“ Whelen Euro Series Nascara, upravo one koja je već tri godine u nizu pomalo pozitivno „razbucala“ i domaću jesenju svakodnevnicu na našoj jedinoj svijetom priznatoj kružnoj stazi Automotodroma Grobnik.

I nije bez razloga spomenuti upravo utrke što su održavane, a prošle godine bile i sama odlučujuća završnica ovog sustava natjecanja, jer se istovremeno odvijalo i hrvatsko prvenstvo, koje je na kružnim stazama posljednje tri sezone poprimilo neke nove obrise, perspektivne, kako brojem tako i kvalitetom voznog parka i vozačkog kadra.

OD KARTINGA DO NASCARA

Stefani Mogorović, mlada djevojka, danas studentica opatijskog Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, za volan je sjela već s tri godine.

Naravno, bilo je to u prostranom dvorištu svoje okućnice u istarskom Katunu Trviškom, u jednom dječijem „bolidu“, da bi vrlo brzo sjela i u karting kojim je, ovisno o uzrasnoj kategoriji proteklih desetak godina upravljala ravnopravnim dvobojima sa svojim muškim kolegama.

Članica trofejnog istarskog kluba iz Pazina „Istra racing teama“, za koji je nastupao, a i danas povremeno nastupa i njen otac Emanuel, svojim je vozačkim kvalitetama, s vremenom rezultatima, zadivjela publiku, stručne i medijske eksponente, proglašavana najboljom vozačicom, potom i sportašicom na gradskom i županijskom nivou.

Iz kartinga je pred nepune tri godine uplovila u automobilističke vode i to na velika vrata, na kružne staze, ne samo našeg Grobnika, već i one kojima „plove“ F1 bolidi ili GP motocikli u Češkoj, Slovačkoj, Mađarskoj,...

Njen je talenat, ali i sportske vještine, prepoznat upravo na grobničkoj stazi, pa je tijekom proteklih mjeseci tinjala želja jednog novog iskoraka.

Uslijedio je nedavno poziv iz tima Nascara koji je u vlasništvu nekadašnjeg F1 vozača Alexa Caffia, pa se tako Stefani priključila trojici već iskusnih vozača ove serije u dvodnevnom upoznavanju s Nascar automobilom, kao i treninzima koji su bili dobar pokazatelj nečega što bi mogla biti skora budućnost.

Po povratku s tog događanja Stefani je bila puna dojmova.

- Zaista sam oduševljena. Primljena sam izuzetno lijepo, ravnopravno s kolegama. Prvog smo dana, gotovo svo vrijeme druženja, proveli u upoznavanju s automobilom. Prvi dojam, ha,... onako specifičan. Iznutra, izgleda kao ... brod. Sve je nekako ogromno, navikla sam na mali vozački prostor, neznatno drugačije okruženje. Upravljački mehanizmi su specifični, posebno mjenjač. Ipak je to ona bazna, čista tehnika – istakla je Stefani.

Prilagodba je dobro prošla, a potom su slijedile vožnje.

Stefani je odvezla četiri treninga od po 20 minuta, a što je vožnja dalje odmicala i vremena stazom bila su sve bolja.

- Zadovoljna sam ostvarenim, primakla sam se u najboljem krugu tek na dvije sekunde slabijem vremenu od vozača koji su već dio timova u Nascar seriji. Posebno mi je zadovoljstvo da sam pozvana iz jednog od vodećih timova, da sam vozila u automobilu kojeg je u sezoni 2021. godine vozio Jacques Villneuve. Nimalo neskromno, ali moram kazati svidjelo mi se, oduševljena sam i bilo bi mi drago vratiti se u to okruženje, što više startati i voziti prave utrke Nascar serije, kazuje Stefani.

Team manager i vlasnik Academy Motorsport Teama ponašanjem, vožnjama i ostvaivanim vremenima testiranja bili su izuzetno zadovoljni, pa ne čudi ponuda koju je Stefani dobila za ugovor i nastupe već u sezoni 2023. godine u skupini Euro Nascar 2.

S tom se konstatacijom vratila svakodnevnici, ali i s onim, za naše prostore uvijek najvažnijim, da je za realizaciju projekta potrebno sakupiti i znatna sredstva, posebno kada je riječ o nastupu u cijeloj sezoni.

IZVORNI AMERIČKI NASCAR BILJEŽI 75. ROĐENDAN

Izvorni američki Nascar ove godine obilježava dugih 75 godina postojanja i slave, da bi onaj europski upisivao 15 godina, od čega posljednjih 11 pod, sada znanim brendom „Nascar Whelen Euro series“.

Protekla je godina obilježila neviđen rast Nascara na europskom tlu, što je sve začinjeno završnicom na Automotodromu Grobnik i svečanošću dodjele priznanja u Opatiji.

Ovogodišnja sezona kreće 6. svibnja u Španjolskoj (Valencia), nastavlja se u Velikoj Britaniji (17. lipnja Brands Hatch), potom Italija (8. srpnja Vallelunga), Češka (2. rujna Most), Njemačka (23. rujna Oschersleben) i Belgija (14. listopada Zolder).

Automotodrom Grobnik početkom studenog bit će domaćin svojevrsnog spektakla (fotografija ispod), posebne All Stars Race, utrke Nascar zvijezda koja nije u sustavu bodovanja ovogodišnje sezone.

Može li i da li će i hrvatski automobilizam imati svoje mjesto za upravljačem jednog Nascara ove sezone ovisi praktično samo o jednom faktoru – promicljivosti i dobroti, poslovnoj procjeni domaćih tvrtki da iskoriste ovu marketinšku prigodu i kroz nastupe talentirane Pazinjanke Stefani Mogorović obiđu europske oktanske destinacije, ali i zavladaju privlačnim medijskim prostorom.

Još se jednom dokazalo da znanja i talenata imamo, samo im moramo pomoći i pažnju usmjeriti na mlade.

Sport je oduvijek bio najveći hrvatski adut u promidžbi.

Tako i oktanski!