OBA SU PALA Rekordi grobničke staze duge 4.168,79 metara održali su se nepunih godinu dana

Nedjelja, 28. srpnja 2019. 00:40 Napisao/la  Miroslav Krpan

Talijan Paolo Brajnik, koji ove godine u Formuli „Dallara F“ vozi sa licencom Auto moto sportskog saveza Srbije, popravio je vlastiti rekord staze u formulama za 865 tisućinki sekunde

Marcin Jedlinski
Marcin Jedlinski Foto: Miroslav Krpan

 

Već prvog natjecateljskog dana vikend programa međunarodne kružne auto utrke „Nagrada Hrvatske 2019.“, u organizaciji Auto sportskog kluba Kastavac i Udruge „Auto staza Grobnik“, „oba su pala“.

Naime, rekordi grobničke staze duge 4.168,79 metara, na novoj asfaltnoj podlozi, održali su se nepunih godinu dana.

Njihovi vlasnici i dalje, barem na jedan dan, do druge nedjeljne utrke, ostali su isti vozači.

Talijan Paolo Brajnik, koji ove godine u Formuli „Dallara F“ vozi sa licencom Auto moto sportskog saveza Srbije, popravio je vlastiti rekord staze u formulama za 865 tisućinki sekunde i tako, uz dva kilometra bržu vožnju, nadmašio magičnu brojku 190 km/sat novim vremenom jednog kruga 1:18,702 minuta prosjekom 190,653 km/sat.

Drugi rekord, onaj kategorije turističkih automobila, i dalje ponosno slovi na Poljaka Marcina Jedlinskog, koji je svojim robusnim „Audijem A8 LMS GT3“ vozio 1:22,643 minuta prosjekom 181,562 km/sat, što je sitnih, ali „slatkih“ 75 tisućinki brže od rekorda ostvarenog početkom kolovoza 2018.godine.

REKORD BRZINE I SUDIONIKA

Na utrci koja spada u red najvećih, kako brojem tako i konkurencijom službenog bodovanja, ikad održane na Automotodromu Grobnik, sudjeluje 136 vozača iz 13 zemalja: Hrvatske, Slovenije, Mađarske, Češke, Slovačke, Bosne i Hercegovine, Austrije, Srbije, Poljske, Njemačke, Italije, Crne Gore i Norveške, a svaki dan zasebno bodovanje je u nizu konkurencija, od FIA CEZ Prvenstva Srednjeeuropske zone, uključujući grupe i skupine GT, TC TCR, TC, CEZ Enduro, ESET V4 Cup, međunarodne Chevrolet Cruze, Mazda MX, Renault Clio i Renault Twingo kupove, sve do državnih prvenstava Hrvatske, Slovenije, Bosne i Hercegovine, Mađarske, Slovačke, Austrije, uključujući i Otvoreno prvenstvo Češke u utrci izdržljivosti.

U utrci nekoliko kupova, zajedničkim startom, najbrža su vremena očekivano ostvarili sudionici „Clio Cupa“, a pobjedničko postolje podijelili su dva češka i jedan slovenski vozač.

Pobjednik u „Renaultu Clio Cup IV“ bio je Čeh Michel Makeš ispred sunarodnjaka Petra Majera s prednošću 3,816 sekundi, dok je treći bio Slovenac Miha Primožić.

U isključivoj konkurenciji slovačkih vozača „Mazda MX Cupa“ pobjeda je pripala Janu Filipu, a u „Chevrolet Cruze Cupu“ Austrijancu Wolfgangu Krieglu.

POBJEDA MARA FRANIĆA

Slovenac Nik Štefančič, s tek 69 tisućinki prednosti, bio je uspješniji od sunarodnjaka Marka Škulja i slavio pobjedom u „Renault Twingo Cupu“ konkurencije čak 22 vozača.

Treći je bio Čeh Tomas Koreny, dok je Riječanin Marko Ćoza (AK Rijeka), nakon izvrsnog starta, ali kobnog kontakta s jednim rivalom, pao u poretku završivši utrku tek na osmom mjestu.

Poljak Marcin Jedlinski više od deset sekundi ostavio je za sobom najljućeg rivala u utrci Grupe D4-GT Čeha Richarda jr. Chlada.

U utrci su nastupili i otac i sin, Osiječani Zoran i Vedran Kotromanović (AK Dubrovnik racing), ali su zauzeli zek 13.,odnosno 14. mjesto.

Jedlinski je u tandemu Mateuszom Lisowskim ostvario i pobjedu u jednosatnom „Enduraceu“ u konkurenciji 11 vozila.

Završnica prvog dana pripala je nadmetanju hrvatskih automobilista, uz koje su se na startu utrke, sa desetak različitih klasa, našli i vozači Bosne i Hercegovine.

Ukupnu je pobjedu slavio iskusni dubrovački as Maro Franić (AK Dubrovnik racing) u VW Golfu prošavši ciljem 17,547 sekundi brže od BiH vozača Jasmina Hrnića (Honda Civic).

Treći je ciljem prošao Buzećanin Valter Nežić (AK Buzet Autosport) u Hondi Civic TypeR, a njih su trojica bili jedini vozači s punih 15 krugova ukupne konkurencije 29 vozača.

Nedjeljni program, drugi dan utrke nastavlja se jutarnjim službenim treninzima od 8 sati, dok je prva od sedam bodovnih utrka na rasporedu u 11,15 sati.