Automobilističko Prvenstvo Hrvatske na brdskim stazama prva je disciplina u raspisu Hrvatskog auto i karting saveza koja je ove sezone okončala devet zacrtanih utrka i to već tradicionalno, na krajnjem jugu, u Dubrovniku.
Domaćin Autoklub Dubrovnik Racing, slavljenik s 30 ljeta uspjeha i samo uspjeha na automobilističkim stazama, polučio je još jednu dobru izvedbu, ovog puta 23. izdanja Međunarodne brdske utrke „Nagrada Dubrovnik 2023. – Memorijal Željko Đuratović – Trofej Dubravko Čikor“, za koju je bilo prijavljeno rekordnih 128 vozača iz Hrvatske i Crne Gore.
No, kako to na hrvatskim prostorima biva, nekolicina se nije pojavila, pa se na listama rezultata našlo 104 imena, od kojih čak 14 nije završilo obje ili jednu od bodovnih vožnji, dijelom zbog običnih kvarova, ali i izlijetanja sa staze. Bilo je i nesreća, izlijetanja, pružana je liječnička pomoć, dva, tri crnogorska vozača su, vjeruje se bez težih posljedica, upućena i u zdravstvene centre na daljnju obradu.
Prije dubrovačke utrke puno je matematičkih zadataka riješeno tijekom prethodnih osam utrka, ali ostale su dvije jednadžbe u pojedinačnom plasmanu za naslov državnih prvaka i dvije potvrde teško oborivih do tada stečenih bodova za naslove prvaka HAKS-a u konkurenciji ekipa klubova i timova.
Sve su oči bile uprte u vozače grupa 2 i 6, u kojima su na stazi dionice Mokošica – Osojnik, sa startom „od Mosta“, u duljini 3.345 metara, sa 17 zavoja i usponom od 7,56 posto, uz jednu „šikanu“ usporenja brzine, morale pasti konačne odluke.
I pale su!
Naslovima državnih prvaka ovjenčali su se mladi asovi Istre i Kvarnera, Lupoglavac Nino Andrejević (AK Opatija) u Grupi 2 i Riječanin Marin Božičević (AK RI autosport) u Grupi 6. No, krenimo redom.
Vozni park i više nego zavidan iznjedrio je trojicu na pobjednjičko postolje ukupnog međunarodnog poretka.
Pobjeda Crnogorca Vasilija Jakšića u Hyundai i30, poslije dvije vožnje s tek 22 tisućinke prednosti ispred domaćina Žarka Knega (Hyundai Elantra TCR) i 87 tisućinki ispred trećeplasiranog Frana Dubrete (Cupra TCR), obojice vozača AK Dubrovnik Racing.
No, vrijedi istaknuti da je najbolje vrijeme dana u prvoj vožnji ostvario Zagrepčanin Dejan Dimitrijević (AKK Fly with Kolman Zagreb) vozeći Seat Leon u vremenu 1:49,274 minuta prosjekom 100,200 km/sat, rezultatom kojim je poslije prve vožnje bio i više od sekunde brži od Knega.
No, prolaskom ciljem njegov se automobil zapalio i to je bio kraj nastupa dvostrukog državnog prvaka ovogodišnje sezone – u Kategoriji I i Grupi 1 za PH. Iako pravilnik utrke propisuje dodjelu „Trofeja Dubravko Čikor“ vozaču s najboljim vremenom pojedine utrke, isti je organizator uručio svom vozaču Laszlu Szaszu koji je u Formuli nastupio izvan konkurencije (!?).
U Grupi 2 očekivan je sraz legende Nike Pulića (AK Konavle) koji je za ovu prigodu vozio Škodu Fabia R5 ne bi li nadoknadio bodovnu razliku iza mladog istarskog asa Nine Andrejevića (AK Opatija) koji je ostao vjeran svom Fiat Puntu.
Pulić je odvezao maestralno, četvrtim vremenom ukupno, ali iza Knega i Dubrete koji su mu ovim nastupom pomrsili računicu bodova u istoj klasi. Andrejević je ukupno bio deveti, a bodove u Grupi 2 kao četvrti pripisao dosad osvojenima i s dva boda prednosti zadržao vodeću poziciju i osvojio naslov državnog prvaka na brdu Grupe 2. Ispred Nike Pulića.
Grupa 6 matematički je bila složenija, ali prednost u svakom pogledu išla je na ruku Riječanina Marina Božičevića (AK RI autosport). Dubrovačka staza mu „leži“, u cijeloj grupi bio je brži, pridodao četvrtu pobjedu sezone i bodove klase 6a, te tako, sa sedam bodova prednosti postao državnim prvakom Grupe 6 ispred Marija Barovića (AK Župa Dubrovačka).
DUBROVČANI OSVOJILI 14. NASLOV NA BRDSKIM STAZAMA
Autoklub Dubrovnik Racing dobrim je rezultatima svojih vozača morao samo potvrditi do sada osvojenu bodovnu prednost, što je u potpunosti i uspio, te tako osvojio 14. naslov ekipnih prvaka Hrvatske na brdskim stazama.
Bili su najbrojnija ekipa s čak 15 vozača, ojačani svima koji i nisu stalni sudionici brdskih utrka, ali tako je to u Dubrovniku kad se „bratska srca slože“.
Uostalom klub su koji ove godine obilježava 30 godina postojanja, trijumfa i pobjeda, kojem se na Grobniku kroz mjesec dana (kružna utrka) smiješi jubilarni ekipni 30. trofej na nacionalnoj osnovi.
U 30 godina 30 trofeja! Nezabilježeno do sada!
I u konkurenciji timova vozači dubrovačkog kluba čine nositelje statusa prvaka pod imenom „D.A.S. Motrio Racing Team“.
Pobjednici posljednje utrke hrvatskog prvenstva na brdu po klasama i grupama su: Grupa i klasa 1 Maro Slade (AK Dubrovnik Racing, VW Polo Proto), Grupa i klasa 2 Žarko Knego (AK Dubrovnik Racing, Hyundai Elantra TCR), Grupa i klasa 3 Marino Poropat (AK Dubrovnik Racing, Renault Clio), Grupa 4 i klasa 4a Filip Magdić (AKK Fly with Kolman Zagreb, VW Golf 1), klasa 4b Renato Herc (AK RI autosport, Opel Astra Gsi), Grupa 5 i klasa 5a Saša Radola (AK Dubrovnik Racing, Honda Civic TypeR), klasa 5b Robert Polić (AKK Rogoznica, Honda Civic), Grupa 6 i klasa 6a Marin Božičević (AK RI autosport, Peugeot 106), klasa 6b Marijo Barović (AK Župa Dubrovačka, MG ZR 105), ekipe (konkurencija 21 kluba) 1. AK Dubrovnik Racing 60 bodova, 2. AK Župa Dubrovačka 45 i 3. AKK Rogoznica 45 bodova, timovi 1. „D.A.S. Motrio Racing Team“, 2. Specijalisti Zagreb.
Uz Dejana Dimitrijevića (AKK Flay with Kolman Zagreb) u Kategoriji I i Grupi 1, te Nina Andrejevića (AK Opatija) u Grupi 2 i Marina Božičevića (AK RI autosport) u Grupi 6, državni prvaci 2023. godine postali su Marino Poropat (AK Dubrovnik Racing) u Grupi 3, Ivan Pulić (AK Konavle) u Grupi 4, Saša Radola (AK Dubrovnik Racing) u Grupi 5, te u Kategoriji II (formule i prototipovi), koja nije vožena u Dubrovniku, Laszlo Szasz (AK Dubrovnik Racing).
Završila su nadmetanja za prvenstvene bodove, ali nisu i brdske utrke.
Skradin je 14. i 15. listopada, u organizaciji AK Mihovil Šibenik, domaćin međunarodnog auto showa „3. Bongo Hill Climb Monsters 2023.“, pozivne utrke u kojoj se očekuje nastup vrhunskih vozača i automobila iz brojnih europskih zemalja, razvrstanih u sedam grupa po snazi.