FORMULA DRIVER Talijan Marco Tessari pobijedio na padinama Učke u nabildanom Fiatu 500 Proto Suzuki

Ponedjeljak, 15. srpnja 2019. 13:48 Napisao/la  Miroslav Krpan

U organizaciji Autokluba Opatija Motorsport nastupilo 142 vozača i vozačica iz pet zemalja u pet različitih konkurencija, pobjede Talijana Tessarija i De Martina

 Marco Tessari
Marco Tessari Foto: Miroslav Krpan

 

U organizaciji Autokluba Opatija Motorsport nastupilo 142 vozačice i vozača iz pet zemalja u pet različitih konkurencija, pobjede Talijana Tessarija u HAKS Kupu i De Martina u Nagradi organizatora

Cjelodnevno nadmetanje čak 142 vozačice i vozača, pristiglih iz pet zemalja, na padinama Učke, s kvarnerske strane, na dionici nekad legendarne brdske auto utrke, protekla su u borbi sa „štopericom“ za što bolju poziciju, ali sa strepnjom da u nekoliko navrata prijeteći tmurni oblaci ispuste pljusak koji bi pokvario, još jednom, izvrsno organiziranu automobilističku utrku najpropulzivnije i najmlađe domaće discipline.

U „režiji“ Autokluba Opatija Motorsport „6. Inter Cars Učka 2019.“, kombinacija brdske auto utrke i autoslaloma, po uzoru na natjecanja u susjednoj Italiji, bila je drugo natjecanje sezone u kojem su pobjedama ukupnog poretka, dviju glavnih skupina, slavili gosti iz Italije.

POBJEDNIK U NAJMANJEM „AUTIĆU“

HAKS Kup okupio je 84 sudionika, a samo mjesec dana nakon buzetske premijere, drugi je put trijumfom slavio Talijan Marco Tessari, u zasigurno najmanjem autiću natjecanja, naprosto „nabildanom“ „Fiatu 500 Proto Suzuki“.

Iako je trening odvezao tek devetim vremenom i više od sedam sekundi slabijim od najboljega, Tessari je u obje bodovne vožnje pokazao svoje majstorije brze vožnje i preciznog izbjegavanja svake od devet improviziranih barijera (šikana usporenja) na dionici, ove godine dugoj 3.800 metara, od Veprinca do pred vrh Učke, prije bivšeg Ina odmarališta.

U drugom je prolasku ostvario i najbolje vrijeme 2:16,268 minuta, u zbroju dviju vožnji vremenom 4:33,485 minuta, najbližeg konkurenta, ovog puta mladog istarskog asa Marina Poropata (AK Istra racing team) ostavio za 2,669 sekundi, što mu je bilo dovoljno za drugo slavlje na gostovanjima u Hrvatskoj.

Poropat je u „Renault Clio sportu“ odvezao dvije izvrsne, gotovo ujednačene vožnje, za drugu poziciju zbrojeno nepunu sekundu brže od Austrijanca Dragana Gajića, prije dvije godine ukupnog pobjednika HAKS Kupa FD, koji je nastupio u očito sređenoj i dorađenoj “Opel Corsi HVR“.

Među prvih deset ukupnog poretka međunarodnog HAKS Kupa uvrstili su se i aduti istarskih klubova Hrvoje i Domagoj Belinić (AK Pula-Rovinj), Donald Milokanović (AKORK Skok racing 1993), Vjekoslav Čičko i Sanjin Prodan (AK Buzet Autosport), te očito sve spremnoji za dobre rezultate Marko Pleše iz ogulinskog Autokluba Klek.

U konkurenciji vozačica očekivano je pobjedom slavila Talijanka Romina Bressan, članica AK Buzet Autosport u sportskom „Renaultu Clio Cup“, ispred Aleksandre Jurdane (AK RI autosport) u serijskom „Peugeotu 206 RC“.

Među 14 juniora prvu je pobjedu ostvario mladi riječki automobilist Marin Božičević iz Autokluba „RI autosport“ za volanom „Peugeota 106“ ispred svog klupskog kolege Renata Herca koji nastupa sa „Renault Cliom Williams“.

Čak 29 klubova tražilo je svoje mjesto „pod suncem“ u ekipnom poretku, ali teško je dostići ove godine najbrojniju i za vrhunske rezultate spremnu postavu Autokluba „Buzet Autosport“.

Buzećani su slavili pobjedom ispred pazinskog AK Istra racing teama i trećeplasiranog AK Pula-Rovinj.

DE MARTIN NADOKNADIO PROPUŠTENO IZ BUZETA

U konkurenciji 58 vozačica i vozača za „Nagradu organizatora“ očekivano su najviše pokazali vozači bolida „bez krova“.

Tako je žal za propuštenom pobjedom u Buzetu zbog odustajanja, najboljim vremenom dana i ukupnom pobjedom na Učki slavio Talijan Enrico De Martin.

On je svojim atraktivnim prototipom „Radical SR4“, u drugom prolasku stazom na Učki ostvario najbolje vrijeme dana 2.07,901 minut, prosjekom 106,957 km/sat, a u zbirnom dviju vožnji za 8,591 sekundu bio uspješniji od Splićanina Petra Dajaka koji nastupa s Formulom „Gloria C8F“.

Treće mjesto generalke, za nijansu boljim rezultatom, pripalo je Talijanu Nicoli Muziu (Renault 5 GT ) ispred sunarodnjaka Pierluigija Dottora u „Peugeotu 106“.

U pauzi treninga i bodovnih utrka, na prigodnoj svečanosti otvaranja manifestacije sudionicima i posjetiteljima prigodnim su se riječima obratili Igor Puž, predsjednik Organizacijskog odbora i AK Opatija Motorsport, Dragutin Galina, predsjednik Sportskog saveza grada Opatija, Davorin Štetner, predsjednik Hrvatskog auto i karting saveza, te Fernando Kirigin, predsjednik Gradskog vijeća grada Opatija.

Tijekom treninga i dvije bodovne vožnje, zbog lakših izlijetanja i uglavnom oštećenja vozila, odustalo je čak 19 vozača, tako da su tehničke i sudačke službe imale pune ruke posla, no usprkos tome, na zadovoljstvo brojnih gledatelja, odradili dobar posao koji je zaključen podjelom priznanja najuspješnijima na igralištu u Veprincu.

I sve to, usprkos stalnom suncu pod i oko oblaka, bez cjelodnevno prijeteće kiše.

Fotogalerija Miroslav Krpan