Drugi ovogodišnji automobilistički vikend na Automotodromu Grobnik protekao je u znaku nastupa 74 automobilista u više različitih bodovnih konkurencija.
Tradicionalna međunarodna utrka na krugu Nagrada Hrvatske 2023. u još jednoj uspjeloj realizaciji Automobilističkog sportskog kluba Kastavac i dugogodišnjeg partnera u projektu Udruge Auto staza Grobnik, bodovana je za FIA CEZ Prvenstvo Srednjeeuropske zone, te prvenstva Hrvatske, Slovenije i Slovačke, kao i međunarodni Twingo Cup. Tijekom dva dana vožene su po dvije bodovne utrke svake konkurencije.
NOVI TRIJUMF MARA FRANIĆA
Dvadesetak automobila na startu objedinjene utrke TWC1 i TWC2, s Prvenstvom Hrvatske divizija 1 do 5, garantiralo je zanimljivih 15 krugova.
S najboljim vremenom treninga 1:39,198 minuta u novu je ukupnu pobjedu cijele skupine krenuo iskusni dubrovački trofejni as Maro Franić (AK Dubrovnik Racing).
U Seat Leonu tek je prolazak drugog kruga na čelu prepustio Jasminu Hrniću (AK Župa Dubrovačka) u Hondi Civic TypeR, koji ga je potom uspijevao pratiti do desetog kruga, kada tu drugu poziciju prepušta, sve do cilja, Ivici Mariću (AKK SiB Racing Osijek) u BMW E36, koji u konačnici za pobjednikom zaostaje 13,847 sekundi.
Treći u međunarodnom dijelu bio je Slovak Adam Konopka (Renault Clio IV), a od domaćih za njim ciljem prolazi Igor Tomljanović (SiB Racing, Renault Clio IV Cup).
U Prvenstvu Hrvatske pobjednici prve utrke po divizijama bili su: do 1400 ccm Lovro Badurina (KK Rijeka, Peugeot 106), do 1600 ccm Tomislav Jaklin (AKK Fly with Kolman Zagreb, Suzuki Swift), do 2000 ccm Maro Franić, 1.2 Turbo Luka Dubreta (AK Dubrovnik Racing, Opel Corsa) i 1.5 Turbo Ivica Marić.
Skupina jačih automobila pripala je dvojici Slovaka Miru Konopki (Lamborghini Huracan EVC) i Gregoru Zsigou (BMW M4 GT3) koji su ciljem prošli uz razmak 4,389 sekundi, da bi trećim mjestom u skupini, do pobjede među vozačima PH, stigao Nemanja Milovanović (SiB Racing) u Hyundai i30N, uz krug zaostatka za vodećima, ali i krajnje neizvjesnoj završnici dvoboja sa Franom Dubretom (Dubrovnik Racing, Cupra Comp TCR) koju je dobio praktično u posljednjem zavoju.
Milovanović je pobjednik PH Divizije 2.0 Turbo, a Nikola Radnjić (Dubrovnik Racing, Cupra Comp TCR) Divizije 7 CTC. Slabiji plasman u utrci polučio je naš internacionalac Žarko Knego (Dubrovnik Racing) zbog jednog „ukopavanja“ u šljunak, a do cilja nisu stigli niti Zoran Kastatović (AK Buzet Autosport) i Grega Šimunovič (SiB Racing).
Ekipna pobjeda pripala je AK Dubrovnik Racing s 15 bodova viška prema AKK SiB Racing Osijek, dok je treći AKK Fly with Kolman Zagreb.
Timski poredak: Euromarine Das Racing team (Franić, Radnjić, Badurina) 93 boda, Becker RT (Marić, Tomljanović, Milovanović) 80 i Comtel RT (T. Jaklin, V. Jaklin) 48 bodova.
BADURINA ODUSTAO PRIJE STARTA
Novi dan, nova utrka, nova uzbuđenja.
Rezultati slični prvoj utrci, ali uz neke iznimke.
Maro Franić ponovo je slavio ukupnom pobjedom skupine s više od sedam sekundi prednosti ispred Ivice Marića, dok je treći ovog puta bio Jasmin Hrnić.
Ispred Slovaka Adama Konopke na četvrtoj je pociji bio Igor Tomljanović.
Na startu utrke zbog tehničkih problema svog Peugeota 106 nije se pojavio trostruki državni prvak Lovro Badurina, prepustivši tako pobjedu Divizije do 1400 ccm Luki Blaževiću (AK Ragusa Racing) u Peugeotu 106.
Tomislav Jaklin, Maro Franić, Luka Dubreta i Ivica Marić ponovili su pobjede u svojim divizijama i tako bodovno učvrstili svoje liderske pozicije poslije četiri utrke hrvatskog prvenstva ove sezone.
U jačoj skupini, u ukupnom međunarodnom poretku, novo dvostruko slavlje Slovaka Mira Konopke i Antala Zsiga, da bi do trećeg mjesta i pobjede u PH Divizije 2.0 Turbo stigao Žarko Knego.
Gotovo sedam sekundi bio je brži od Nemanje Milovanovića, a pola minute od Zorana Kastratovića. Još jednu pobjedu PH Divizije CTC osvojio je Nikola Radnjić.
U poretku devet ekipa nova pobjeda AK Dubrovnik Racing (Franić, L. Dubreta, Knego, Radnjić) s 15 bodova ispred AKK SiB Racing Osijek (Marić, Milovanović, Božičević, Tomljanović).
Treći, sa znatno manje bobova i tek dva vozača u plasmanu (Tomislav i Vladimir Jaklin) bio je AKK Fly with Kolman. Slijed timova ponovo identičan prvom danu: Euromarine Das RT 81 bod, Becker RT 71 i Comtel RT 44 boda.
Jedina hrvatska vozačica Stefani Mogorović (AK Istra racing team Pazin) odustala je od nastupa već poslije slobodnih treninga zbog tehničkog kvara njenog Renault Clia.
MIRO KONOPKA TROSTRUKI POBJEDNIK
U CEZ utrci formula u obje je utrke pobjedom slavio Slovak Benjamin Berta (Dallara F316), ostvarivši drugog dana najbolje vrijeme vikenda 1:19,934 minute prosjekom 187,715 km/sat.
Najbrojniji su, s 25 sudionika na stazi, bili vozači međunarodnog Twingo EuroCupa powered by ASP.
Prvu je utrku pobjedom zaključio Slovenac Luka Grm s tek 30 tisućinki sekunde prednosti ispred sunarodnjaka Mihe Fabijana, dok je treći bio Matic Preša uz zaostatak 5,364 sekunde za pobjednikom.
Druga je utrka bila još zanimljivija, s podosta izrečenih vremenskih kazni koje su na kraju krojile ukupni rezultat.
Iako je prvi prošao ciljem, zbog dva puta po deset sekundi kazne, Slovenac Rok Cerar završio je na desetom mjestu, a pobjedu morao prepustiti sunarodnjaku Mihi Fabijanu.
On je pak s 88 tisućinki prednosti uzvratio pobjedom pred najvećim mu rivalom i pobjednikom prvog dana Luki Grmu. Treći je bio Mihailo Milenković (Srbija).
Jednosatna Endurance utrka, zbog iznenadnog, srećom kratkotrajnog olujnog nevremena nad Grobnikom, s kraja programa prvog dana prebačena je na ranojutarnji program drugog dana manifestacije.
Od šest sudjelujućih timova, četiri slovačka su stigla do cilja, a nakon 42 kruga, u vremenu 1:02:30,143 sati, do očekivane pobjede stigao je Miro Konopka (Lamborghini Huracan EVC), drugi je bio Gregor Zsigo, s 32,276 sekundi slabijim vremenom u istom krugu, dok je pet krugova manje do cilja odvezao treći Antal Zsigo (BMW M4 GT4).
Fotogalerija Miroslav Krpan