Brdska utrka nadomak Ogulina, po osvježenje u planine

Petak, 19. srpnja 2024. 19:17 Napisao/la  SC
Marko Pleše
Marko Pleše Foto: Miroslav Krpan

Prije godinu dana obnovljena je, poslije 11 posnih godina, brdska auto utrka usponom na Klek, nadomak Ogulina.

Organizaciju i ove godine potpisuje Autoklub Vrbovsko Racing, a suorganizator mu je još mlađi Autoklub Ogulin Racing. Međunarodnog je karaktera utrka „Wladoil-Nagrada Ogulina 2024.“, a održava se 20. i 21.srpnja u bodovnim sustavima PH Kategorija I, PH za povijesne automobile, te Pozivno otvoreno prvenstvo mladih povijesnih automobila.

Lista prijava zaključena je na gotovo jednom listu, s tek 62 vozača iz 25 klubova, a praksa na hrvatskim stazama, dok god ne bude sankcija, kazuje da će i ta brojka biti manja. Međunarodni štih utrci pridaju tek dva Slovenca i jedan, ali pravi austrijski as Felix Pailer u legendarnoj Lancia Delta Integrale.

Pogled na domaće prigode kazuje da je prvenstvo na polovici bodovne sezone, da je poslije četiri utrke, s tri pobjede u nizu, na čelo ljestvice stigao pretendant i branitelj naslova dvostrukog državnog prvaka Kategorije I i Grupe 1 Zagrepčanin Dejan Dimitrijević (AKK Fly with Kolman Zagreb) u ponovo onom pravom Seat Leonu.

Tek četiri boda, marljivo sakupljajući visoke pozicije „generalke“, zaostaje Mađar Tamas Tomcsanyi, vozač AK Dubrovnik Racing u Ladi VAZ 2101 Grupe 2. Visoko, na trećem mjestu, s uvodnom pobjedom sezone u Skradinu i propuštenim nastupom na Sljemenu drži se Dubrovčanin Stijepo Manenica (AK Dubrovnik Racing), koji propušta i nastup na Kleku.

Statistika je neumoljiva, pa je tako u četiri dosadašnje utrke najmanje po jedan nastup u Kategoriji I ili II upisalo čak 96 vozača.

U Ogulin ih, po svakoj grupi stiže od četiri do 14 manje, barem onih s dva, tri ili više nastupa. Zamor materijala, turistička sezona, visoke temperature ili odjeci pisma ministra financija o „krizi“ koje kao nema, pokazat će kako Klek, tako i dva predstojeća ino gostovanja hrvatskih vozača u Bosni i Hercegovini, te Sloveniji.

Tamo će broj sudionika s hrvatskom licencom biti još manji. Za vjerovati je da će u Buzetu ponovo svi (ili većina) auta izaći iz garaža na prozračivanje, a u Dubrovniku će se sjatiti čitava Dalmacija. I eto nam hrvatskog prvenstva, povratka u „zlatne“ godine!?

Status prošlogodišnjeg pobjednika „novog Kleka“ brani Dimitrijević na stazi dugoj 4.278 metara i najboljim vremenom 1:57,796 km/sat uz prosjek 130,7 km/sat.

Već ove bit će novo vrijeme jer po pravilniku staza je duga 4.300 metara.

Uz Dimitrijevića kao vodećeg ukupnog poretka Kategorije I i Grupe 1, trenutni lideri po grupama su: Grupa 2 Tamas Tomcsanyi, Grupa 3 Nihad Seferagić (AK Župa Dubrovačka), Grupa 4 Florian Šalec (AK Zagorje Oroslavje), Grupa 5 Saša Radola (AK Dubrovnik Racing) i Grupa 6 Ivan Grozdanić (AKK Rogoznica).

Jedini branitelj naslova državnog prvaka, s četiri pobjede u nizu Grupe 5 ove sezone je Radola, bodovima gusto je u Grupi 4 gdje je na samo dva boda razlike vodećem stigao, s tri pobjede u nizu, izvrsni Boris Katić (Karting klub Rijeka), dok u Grupi 6 državni prvak Riječanin Marin Božičević (AK Konavle) za vodećim, četverostrukim pobjednikom Ivanom Grozdanićem (AKK Rogoznica), zaostaje pet bodova.

Ekipa AK Dubrovnik Racing, na putu obrane višestrukih prvaka države malo je „posrnula“ na Sljemenu, kada su, uz isti broj bodova, pobjednicima proglašeni vozači AKK Rogoznica, ali među 28 klubova, četiri najbolje su s krajnjeg juga Hrvatske: Dubrovnik Racing, Župa Dubrovačka, Rogoznica i Konavle.

U konkurenciji PH Povijesnih automobila vodeći je aktualni prvak Dorijan Kljun (AK Rijeka) s tek sedam bodova više od Božidara Matijaša (AKK Rogoznica), dok ekipa AK Skradin grabi k naslovu prvaka.

Da se na svježijem zraku, u vikendu najave popuštanja frapantnog toplotnog udara, može malo dulje spavati, pobrinuo se organizator korigiranom satnicom, za subotu neslužbeni trening kreće u 12 sati, dva službena od 14,30 sati.

U nedjelju prva bodovna vožnja starta u 11 sati, u pauzi je svečanost otvaranja utrke, a druga je predviđena za 13,30 sati.

Koristimo kolačiće
Na našoj web stranici koristimo kolačiće. Neki od njih su neophodni za rad stranice, dok nam drugi pomažu poboljšati ovu stranicu i korisničko iskustvo (kolačići za praćenje). Možete sami odlučiti želite li dopustiti kolačiće ili ne. Imajte na umu da ako ih odbijete, možda nećete moći koristiti sve funkcije stranice.