SP PRIKOLIČARA Birchalli pobjedom na Grobniku opet u igri za naslov svjetskog prvaka

Nedjelja, 25. kolovoza 2019. 20:34 Napisao/la  Miroslav Krpan

Odluka o prvacima svijeta past će u Estorilu 19. i 20. listopada, a do tada Reeves - Wilkes imaju 160, B. Birchall - T. Birchall 148 bodova

Ben i Thomas Birchall
Ben i Thomas Birchall Foto: Miroslav Krpan

 

U dva dana rezultat 2:2 – svakom jedna pobjeda i jedno odustajanje, a Reeves nakon odustajanja s 12 bodova prednosti ispred Birchalla odlazi s Grobnika u Estoril, gdje u dvije utrke, pada odluka o svjetskim prvacima, među motoristima pregršt uzbuđenja, izlijetanje Marka Jermana, odustajanje Vugrineca

Drugi bodovni dan veličanstvene motociklistiške manifestacije „FIM Sidecar World Championship“, na Automotodromu Grobnik, obavijene jubilejima na dva i tri kotača, protekao je vrhunski, s puno izazova, duela, izlijetanja i padova, odustajanja, srećom bez posljedica po vozače, sretnih trenutaka za favorite iz sjene, a s tugom u licu na nekim , samo dan ranije, slavljenicima i rekorderima.

U sedam klasa pao je tek jedan novi rekord.

Bila je ovo motociklistička priredba koju su maestralno odradili Motociklistički klub „Kvarner“ i „Automotodrom Grobnik“ d.o.o, dok je veliki organizacijski teret podnio, iskustvom širom Europe, na domicilnoj stazi i primjenio iskusni mladi tim „Lutec Racing“, promotora Alpe Adria International Motorcycle Championship (AAIMC), koje do kraja sezone očekuje još jedan, završni izazov prvenstva od 27.-29.rujna na stazi Most u Češkoj.

Na jubilarnoj 15. u nizu utrci Prvenstva svijeta motocikala s prikolicom i 75. utrci Alpe Adria voženoj na Grobniku, od premijerne 1992. godine, objedinjeno je sudjelovalo 130 vozača i vozačica iz 18 zemalja.

Uz GP SC i AAC bodovan je i FIM Europe Cup, prestižnih klasa SSP 300 i STK 1000.

ODUSTAJANJE NA ISTOM MJESTU I U ISTOM KRUGU

Velika su očekivanja bila od druge bodovne vožnje „Gold race“ prikoličara na grobničkoj stazi.

Niti najbolji filmski režiseri ne bi predvidjeli „reprizu“ prethodnog dana, samo s zamjenom glumačke postave.

Sve je krenulo uobičajeno, britanski bratski tandem Ben i Thomas Birchall (LCR Yamaha) poveli su, držali tempo odstupnice od najvećih konkurenata sunarodnjaka Tima Reevesa i Marka Wilkesa (Adolf RS Yamaha), dok su za njihovim leđima dvoboj vodili Švicarci Schloosser-Fries (LCR Yamaha) i Finci Päivärinta-Veräväinen (LCR Yamaha) za treću poziciju.

I sve tako samo do četvrtog kruga, u kojem na gotovo istoj poziciji, a i u istom krugu kao dan ranije, odustaje – ovog puta Tim Reeves.

Nije bilo druge no „parkirati“ moto bolid uz rub ograde, skinuti kacige i gledati konkurente pod jakim zrakama sunca narednih 14 krugova.

Put pobjede, novih željenih 25 bodova, koji ih vraćaju u igru za prvake svijeta, i obranu naslova, bio je otvoren.

Pobjednički, pomalo usporeno ciljem prolaze sretni Ben i Thomas, za njima poslije nešto više od osam sekundi drugi Švicarci, a kojih pet metara za njima i Finci.

Odluka o prvacima svijeta past će u Estorilu 19. i 20. listopada, a do tada Reeves - Wilkes imaju 160 bodova, B. Birchall - T. Birchall 148, Päivärinta - Veräväinen 137, a Schloosser - Fries 121.

Među ova četiri tima kriju se novi prvaci svijeta, ali i „vlasnici“ pobjedničkog postolja sezone.

VUGRINEC I JERMAN NAJBRŽI PO KRUGU – ALI IZLETJELI SA STAZE

Mladi hrvatski as Martin Vugrinec (Yamaha) nije uspio drugog dana ponoviti uspjeh pobjede najbrojnije klase SuperStock 600, u kojoj se na startu našao 31 motociklist. 

Vugrinec je krenuo superiorno, sve do devetog kruga osjećao pobjedu u rukama, čak u četvrtom krugu odvezao, ne rekordno, ali najbolje vrijeme utrke 1:29,534 minute.

No, četiri kruga prije kraja „ispalio“ je van staze i nadanjima pobjede bio je kraj.

Iskoristio je to, u utrci izvrsni Talijan Luca Tommasini (Triumph), vozač s hrvatskom licencom iz MK Križevci, koji mu je cijelo prijeme „puhao u vrat“.

Utrku je završio pobjedom uz 1,655 sekundi prednosti ispred Čeha Jiri Mrkyvka (Yamaha), dok je trećeplasirani, prošle godine rekorder staze, Južnoafrikanac Taric Van der Merwe na trećoj poziciji zaostao nepunih 20 sekundi.

U ovoj utrci vrijedi istaknuti osmo mjesto, u jakoj muškoj konkurenciji, Finkinje Kirsi Kainulainen (Suzuki) koja je svojevremeno bila kopilot u prikolicama legendarnom Fincu Pekka Päivärinti i osvajanjem naslova prvakinje svijeta postala i ostala jedina žena motociklistkinja s tom čašću.

Sada nastupa solo i zadovoljno napreduje u karijeri.

Drugi pehist dana, a subotnji junak, bio je izvrsni slovenski as Marko Jerman (Ducati) u klasi Superbike.

Startao izvrsno, krug prije nesretnog izlijetanja odvezao do tada najbolje vrijeme (1:27,360 minuta), ali u kobnoj „jedanajstici“, u četvrtom krugu, neposredno pred ulazak u lijevi zavoj, zadnjim kotačem okrznuo rub spoja asfalta i zemlje, što ga je „katapultiralo“ izvan staze, duboko u šumu.

Marko po zemlji „piruetama“ sve do jednog stabla, odmah ustaje, a motor dalje leti zrakom od njega u obližnju udolinu.

To je mjesto na kojem nikad nitko u službenim utrkama takvim izlijetanjem nije okončao nastup.

Na čelu kolone 20 motociklista nastavila se nemilosrdna borba Čeha Karela Hanike (BMW), Poljaka Pawela Szkopeka (Yamaha) i Austrijanca Nico Thonija (BMW).

Krug i pol prije cilja u „zagrebačkom“ izlijeće Szkopek ( u petom krugu najbolje vrijeme utrke 1:27,279 minuta), utrku pobjeđuje Hanika sa 6,824 sekundi ispred Thonija, dok „ni kriv ni dužan“ kao treći na postolju završava Austrijanac Gerold Jun. Gesslbauer (Yamaha), na čelu trojke koja ciljem prolazi na razmacima pola metra do metra.

Šesto mjesto u utrci osvaja hrvatski vozač Renato Novosel (Ducati).

ŠEST TALIJANA U DRESU „MATULJI RACINGA“

S gotovo devet sekundi prednosti u utrci SuperStock 1000 pobijedio je Čeh Michal Filla (BMW) ispred Švicarca Christofera Bergmana (Yamaha) i tako mu „milo za drago“ uzvratio za subotnji rezultat.

Bergmanu ostaje utjeha najboljeg, ne i rekordnog kruga 1:27,401 minut.

Treći je bio Mađar Mate Laczko (Suzuki), a apsolutni rekorder Grobnika Čeh Michal Prasek (BMW) okončao nastup već u drugom krugu.

Četvrtim mjestom, iako je u prvom dijelu utrke bio treći, utrku je okončao hrvatski as Dario Horvat (Kawasaki).

Trodnevni boravak na Grobniku rekordom je okončao Slovak Maxim Repak (Kawasaki) u klasi SSP 300, ujedno pobijedivši ispred Čeha Davida Kubana (KTM).

Na svim je treninzima ostvarivao najbolje vrijeme, ali u subotnjoj ga je utrci nadmašio Talijan Manuel Rocca i održao rekord nepunih 20 sati.

Repak sada, uz svoje ime, pripisuje novi rekord klase 1:37,869 minuta prosjekom 153,3 km/sat.

Bio je to jedini novi rekord drugog bodovnog dana.

U utrci Honda Cupa pobjedom je slavio Nijemac Luca Gottlicher, dok je u Alpe Adria Cupu klase 600 pobijedio Poljak Krystian Nawojski (Triumph), a u AAC 1000 Francuz Jaroslaw Budzynski (BMW).

Ovogodišnja manifestacija protekla je bez bodovnih utrka Prvenstva Hrvatske, ali u različitim klasama nastupilo je 13 vozača sa licencama hrvatskih klubova.

Tako je pored već spomenutih, zanimljiv i najbrojniji domaći klupski sastav Moto kluba „Matulji racing“, čije boje brani čak šest Talijana.

U klasi AAC 600 Mirko Grassi (Yamaha) bio je četvrti, Diego Milloch (Aprilia) šesti klase STK 1000, Danilo Digiorgio (Yamaha) sedmi u STK 600, dok su tri vozila u klasi Superbike: 13. Alessandro Spinazze (Yamaha), 19. Alex Cisotto (Aprilia), a Alberto Callegari (BMW) odustao je zbog tehničkih poteškoća.

Copyright © SportCom.hr :: Dizajn i izrada StudioIT